Ni som börjar före åtta

Normal arbetstid är 7-15.30. Generös flex, 6.30-18. Någon måste vara på plats och ta prover som labbet hämtar 7.45 men det kan man deala med kollegorna om.
 
Vad jobbar ni med som börjar före kl: 08:00?
Och när börjar ni arbetet?
Nu tänker jag framförallt på er som är anställda och inte ni som driver eget och får sätta era egna tider.
Jag börjar kl 7 varje morgon. Är skoladministratör och tar emot personal- och elevfrånvaro samt fixar vikarier. Det mesta måste ju vara fixat till kl 8:15 när skolan börjar, så jag behöver ha lite tid på morgonen :) !
 
Börjar 7.30 när jag har ett vanligt dagspass. Jag kan också jobba kväll, ha sovande jour på jobbet. Då går jag upp och jobbar ett dagspass men kan starta tidigare än 7.30 beroende på om någon ungdom behöver tidig skjuts eller nått annat hänt under natten. Jobbar på behandlingshem för ungdomar.
 
Jag har två olika arbetstider hastigt och lustigt fram till 30 juni. 06.45 -14 eller 13.00 -20.30.
Varannan vecka 2 pass och varannan 4. Egentligen jobbar jag natt.
Jag tycker det är okej att börja tidigt. Det är så lugnt här så vi hinner ta en rejäl fika innan vi börjar jobba. Jag är sjuksköterska.
 
6.30 brukar jag börja om jag inte har jour/beredskap och har varit ute för då börjar jag efter 11h efter att jag slutat och är kl efter 15.30 när vi ska börja så åker vi inte in.

Arbetsledare på järnvägen men har även utetjänst.
 
Hemtjänsten.
Första passet startar 07:00.
Jag går upp 05:15 för att hinna äta frukost, rasta hunden och köra till jobbet.
 
Att börja före 8 är nog ganska vanligt. Jag är logoped och de flesta av oss är på jobbet någonstans mellan 7.30-8, vi lägger våra egna scheman och har utöver det ganska generösa flextider. Sekreterare är på plats 7.00.
 
Jag är tjänsteman och har flextid. Har även en snäll chef som låter mig gå utanför flexramen lite. Jag brukar börja ca kl 6 och går hem vid 14:30.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 112
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 627
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 497
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp