Bukefalos 28 år!

Ni som har barn som rider/håller på med hästar...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ni som har barn som rider/håller på med hästar...

Har haft råd med häst även när jag var luspank, då jobbade jag extra när jag pluggade samt hade betalande medryttare. (Bodde i utkanten av Stockholm då, inga billiga stallhyror inte...)

Nu delar jag och äldsta dottern häst. Hon betalar en del av sina lektioner, resten står jag för. 10-åringen har egen ponny. Han hjälper till med in- och utsläpp samt göra iordning höpåsar. Mockningen sköter jag eller dottern eftersom det går åt för mycket rent strö annars...

Vi provade att ha var sin häst ett tag, men det orkade vi inte med. Känns rätt OK att dela häst även om jag ibland skulle vilja rida lite mer än nu. 1 1/2 häst hade varit bäst! :D

Det går åt massor av pengar till träning och tävling, så det familjen avstår från är semesterresor, iallafall dyra sådana. Antingen får vi se tävlingshelgerna som minisemestrar, eller så åker vi iväg med tält till något trevligt ställe (Gotlande eller så) om det blir bra väder. Snorbilligt om man har med sig gaskök.

Jag tycker det känns naturligt att låta barnen ta över hästarna och tävlandet nu. Det är minst lika roligt att glädjas åt deras framgångar och man lär sig mycket själv på att fundera på hur nederlagen ska hanteras när det inte går så bra på träningarna och tävlingarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
738
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 056
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 174
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 437
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp