Bukefalos 28 år!

Ni som har hund i hundgård!

Sv: Ni som har hund i hundgård!

Tips är att byta foder om de skiter så ofta. OBS! inget illa ment!

Jag märker markant skillnad på kvalitetsfoder där det inte ingår så hög del spannmål jämfört med en del ngt billigare där det oftast är en stor del t ex vete.

Jag vart trött på att betala en massa pengar för att vovvarna sen skulle skita ut det mesta! Har hittat "mina" fodersorter nu och tycker att det är mera ok, bajar 1-2 ggr/dag och det är fast/mörkt inte en massa glums. Ursäkta beskrivningen, för de som ev är äckelmagade...
 
Sv: Ni som har hund i hundgård!

Våra två hundar som vi haft längst (ena i 2år andra i 5mån) Vägrar absolut vägrar äta något annat än pedigree:crazy:.

Dom andra två har vi haft i 1½vecka har genomgått en stor omställning. från att vara hundar i gigantiska hundgårdar till att flytta in o sova inomhus.. Så dom har väl inte hunnit landa ännu..
 
Sv: Ni som har hund i hundgård!

Det foder du nämner ger samma effekt på mina...

Jag har bra erfarenheter av Eukanuba, hittade ett nyligen som är speciellt framtaget till schäfer och det har funkat kanon. Det verkar som om smaken tilltalar också, han slänger sig över det.

Har Royal Canin till valpen men ska när hon blir lite äldre och går från valpfoder till vuxen byta till Eukanuba på henne också. Prismässigt är det detsamma ungefär men det är rätt bra om man kan hålla sig till samma fabrikat, med tanke på rabattsystem o annat.

Det verkar dyrt med dessa foder men jag har räknat på det nu och håller man sig till de mängder som rek så blir det inte dyrare än t ex Pedigree.
 
Sv: Ni som har hund i hundgård!

Jag har ett foder som är likvärdigt med Royal på mina hundar, nu får de iofs fri tillgång då de inte håller hull annars (har provat performancefoder men då gick den äldsta tiken ner för det var för kraftigt) och de skiter oftast _minst_ 3ggr om dagen. Så det behöver inte bara vara skitfoder som gör att de skiter mycket.
 
Sv: Ni som har hund i hundgård!

Bra tips på foder är Klass.. Funkar på alla hundar och det finns ingen som prövat och inte vill ha mer.:banana: :banana:
 
Sv: Ni som har hund i hundgård!

Visst, men lamm och älgfärs är bättre :banana: :D

Som komplement till torrfoder får ju mina dessutom både lammfärs och älgfärs, som vi maler av spillet efter älgjakten.
 
Sv: Ni som har hund i hundgård!

Jag ger bara klass inget annat sen kan ju hunden få lite märgben eller fil men som grund foder är det super.. Ganska skönt att inte ha flera saker att behöva ge..:banana:
 
Sv: Ni som har hund i hundgård!

Men det är klar alla tycker vi olika. Men det fodret vet jag är bra och testat.:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Något som bekymrar mig är att jag är mörkrädd på kvällen när jag måste rasta mina hundar. Jag har mindre hundar och dom är tyvärr inte...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 577
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 827
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 505
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Hej folket, Låt oss prata hundgårdar! Vi letar hus att köpa. Tanken är att bygga hundgård/-ar när vi väl köpt vårt hus. Tanken är 2x30...
2
Svar
21
· Visningar
4 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Bärstol
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp