Ja, de där låginkomsttagarna är ena riktiga idioter, eller hur?
Det där var det inte Inte_ung som skrev utan jag.
Nej det är de inte, men de som påstår att låginkomsttagarna inte har råd att köpa riktigt mat är idioter. Ok??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de där låginkomsttagarna är ena riktiga idioter, eller hur?
Lägg därtill hur ofta man ser låginkomsttagare som handlar allehanda trash i matvarubutiken, chips öl och cigaretter, men billig mat ska det vara för nåt annat har de inte råd med?
Nej det är de inte, men de som påstår att låginkomsttagarna inte har råd att köpa riktigt mat är idioter. Ok??
Apropå moraliserande, då![]()
Nästa gång jag åker hem till en fattig ensamstående trebarnsmamma med matkassar via Giving people ska jag tipsa henne om det.Liksom om att stoppa egen korv, baka surdegsbröd och andra fiffiga hipster-grejer.
Hela miljödebatten kring mat är främst en fråga som den välmående medelklassen engagerar sig i. Men i den här tråden verkar det som om en del faktiskt missat det.
Att den fattiga ensamstående trebarnsmamman ska baka eget surdegsbröd och glatt stoppa egen korv, förstår jag inte varifrån du fick. När och var har jag antytt något sådant?
Jag menar att det är FÅ som inte har råd. Det handlar om kunskap och prioriteringar.
Buke blev förvirrat pga tidigare sparat utkast och skrev fel person i citatet. Om du tittar så ser du att jag rättade till det direkt efter att det postats.Det där var det inte Inte_ung som skrev utan jag.
Nej, verkligen inte. Dålig argumentation är vad det är.Nej det är de inte, men de som påstår att låginkomsttagarna inte har råd att köpa riktigt mat är idioter. Ok??
Att påstå att alla inte har råd att välja bort att äta kött är ju idiotiskt, eftersom att alternativen är billigare.Är det jag som är en idiot eftersom jag påstår att alla inte har råd att göra bra miljöval?
Den stora frågan är väl varför de gör dessa val, eller hur?Ja, de där låginkomsttagarna är ena riktiga idioter, eller hur?
Jag har inte sagt att du gjort det. Köttkvarnen var en så bra illustration till medelklassen och miljötänket, bara. Andra illustrationer är korven och surdegen.
Det är inte bara låginkomsttagare som gör dåliga val. Medelklassens resor och hästar och hobbies och gud vet allt ligger nog oss väldigt mycket till last också.Den stora frågan är väl varför de gör dessa val, eller hur?
Var kommer dina bananer, tomater, äpplen osv ifrån?
De gånger jag äter utländskt är när jag blir bjuden (frågar aldrig efter ursprung då), när jag äter ute, om jag någon gång missar att kolla ursprung eller om någon märker fel.Jag själv kan inte förstå varför man köper utländskt kött, har flera anledningar till varför jag inte förstår det.
Men eftersom importen ökar, så ökar alltså efterfrågan på importerat kött. Så då undrar jag, vad är eran/era anledningar till att ni väljer utländskt kött?