Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

tar man stående foton så är inte näsan ivägen, men inte för att jag stor mig på det.. det är så lite den nuddar displaysen ;)
bara lite i kanten ^^

sen beror det ju på vilket öga man tittar med också :p
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

*KL*
Jag har en canon eos 400d o älskar den:love:
hade en 350d innan men dena känns mkt bättre.. så dne tycker ju ja du ska köpa :D:angel:
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

kl


Jag har även dom här funderingarna :D 400d eller d40?! :D
Det har länge lutat åt d40 nu, men nu har jag hört att 400d är bättre för att man har något att "växa i". Hm, då undrar jag vad som gör att man kan växa i en 400d och inte en d40? :p
Jag har riktat in mig mycket på d40 och tycker att den verkar bra och har pratat med många som har den.. och dom är nöjda med den och så...
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Det spelar nog inte så stor roll vilken av dem du väljer, men titta på helheten, systemen. Som ett exempel kan du fjärrstyra Nikons blixtar (Alla utom den billigaste) trådlöst, medans med Canon måste du ha den absolut dyraste blixten (nästan 5 tusen) för att fixa den biffen. Med Nikons Fullformat objektiv kan du använda på såkallade DX kamera, men också tvärtom, vilket inte går på Canon.

För förr eller senare kommer du säkert att bygga ut ditt system, det är ju därför de kallas systemkameror.
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Jajo, det vet jag ju :D. och det går ju att bygga ut både d40 och 400d? :p
Men jag förstår fortfarande inte varöfr man itne skulle kunna växa i en d40 men i en 400d :p. Att man måste köpa dyra saker gör väl inte att man växer? :D
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Du kan växa lika mycket i båda! Den som sagt något annat ljuger!

Nej, att köpa dyra saker gör inte att du växer per automatik.
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Nej det var det jag menade :D. Jag förstod inte varför man itne skulle kunna växa i en d40 när man kunde det med en 400d. Men tack, nu vet jag ju att det går bra ändå ;). Även om jag aldrig fattade varför man inte skulle kunna :D.

Det blir en d40 iaf, nu är det bestämt :D. En månad kvar nu typ :love: :D.
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Spännande! En månad går fort som fan! Håll ut! :D
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Jag har en kameraaa lalalala :D
Men det blev visst ingen d40 :angel:.. Jag? Velig? Neeej :p :D.
En canon eos 350d blev det visst :o :D.
Jag älskar den redan :love: :bump:.
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

va kul, då får du börja fota som f*n och lägga in bilder på fototråden sen ;)
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Ja, säger detsamma! Fota som fan, det är det som är grejen! :D
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Jag hoppas att du inte betalade för mycket, det är ändå en kamera som inte funnits i Canons sortiment på 1.5 år!
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Ja jag tycker det var billigt med :D. Förut kostade den ju 10 000:- :eek:. Men det är ju ett tag sen ;), men ändå.

Jag är grymt nöjd med den iaf :love:.
 

Liknande trådar

Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 640
Senast: Jeffery
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 940
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 106
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp