Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Jag har tänkt på det... Haha, jag kollar alltid med vänster öga, men alla andra kollar med höger? Jag kan verkligen inte kolla med höger, tycker det är jätteobekvämt haha :D
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

det lät billigt då ja tror ja betalade typ runt den summan för min begagnade 400d. visserligen knappt änvnd o bara ett halvår gammal. Bara kamerahuset!!

Lycka till med din nya kamera:love:

oj såg att det va en 350d.. du sköpte.. det va alldeles för dyrt... men sen bero det ju på vilka tillbehör du fick??
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Ville inte säga det först, men nu när du tagit upp ämnet så kan jag spinna vidare. Ja, det var på tok för dyrt, som sagt har den inte funnits till salu officiellt på 1.5 år, det betyder att om någon handlare sålt ut den sista så borde den gått för 3 eller något i den stilen, då helst med kitobjektiv till.

350D är ingen dålig kamera, det är inte så. Men den är betydligt äldre än 400D och borde kosta betydligt mindre än så, begagnade brukar de ligga på runt 4, men då får du ofta med 1 eller 2 objektiv och ofta med batterigrepp och ett par minneskort och något extra batteri, det är ganska stor skillnad.

Om jag var du skulle jag begära återköp.
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Men är du säker? Jag har nämligen fjärrstyrt flera olika blixtar (inga dyra saker) ifrån min förra 300D.. Varförs kulle de ha plockat bort den möjligheten på 400D??
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Och det spelar ingen roll, jag är toknöjd med kameran och nu har jag redan köpt den :D. Så alla är nöjda, affären också då om dom tog för mycket betalt ;) :D.
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Bara du känenr att du e nöjd.. för ja sålde min 350 o fick bara 2700 utan objektiv men med kameraväska o ett minneskort på 512 mb.. Vill gärna se lite bilder :idea:
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

okej =) haha, det ska jag prova sen då..
Jag skulle mest kolla hur lågan blev när jag tog kortet på tändstickan :D haha. Om det blev som på min gamla eller hur det blev :).
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Nej alltså, det går att fjärrstyra, men jag tror bara att det funkar med 580EXII (Har inte exakt koll på alla modellbeteckningar) och den blixten kostar nästan 5 lakan. För det priset får man nästan två Nikon SB600!

Jag vill även tillägga att jag inte är 120% säker, bara 98% :rofl:
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Jag tror jag måste börja ta det lite lugnt :o :eek:. Jag är redan uppe i typ sjuhundra bilder, och jag har haft kameran i lite mer än 24 timmar bara :o :D.

Kan någon komma och gömma den för mig? :D
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Äh, kompis som köpte sin 350D var uppe i över 400 efter typ 2 timmar ;)

Å över 10000 på ett år.
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Vi har fått låna en speedlight 550EX, den går att fjärrstyra. Men då måste man sätta på en liten IR sändare på kameran.
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

fotar du på lägsta kvalitet?

det har blivit mindre fotande för mig då jag fotar i raw.

mycket för minneskortet också :p
 
Sv: Nikon D40 eller Canon EOS 400D ?

Jag skulle helt klart valt en D40. Har aldrig haft någon Canon, utan är helnöjd med Nikon D40X som jag har nu!
Jag tänker inte börja tjafsa om vilken kamera som är bäst, Canon eller Nikon, tycker det bara är löjlig. Man får väl testa sig fram till den kamera som passar än själv bäst.. Men visst kan man ju ge tips.
Men jag håller mig som sagt till min Nikon D40X. Har ALDRIG ångrat köpet!

ps. Kolla bara på nikons så mycket snyggare design!!! ds.

Såg nu att du hade valt en Canon 350. Lycka till så mycket med den!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 638
Senast: Jeffery
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 106
Senast: inverterad
·
IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ...
2
Svar
25
· Visningar
1 913
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp