Sv: Nikon D40

Photoshop anses ju vara bäst, men det finns ju många andra bra program också! T.ex. Gimp skall ju vara bra (Har aldrig testat) Paint shop pro skall ju också göra jobbet, men photoshop är ju standard, det som proffsen använder och det jag personligen använder :)

Men om du bara kör Jpeg t.ex. och bara gör enklare bildbehandling finns det ett program som heter Picasa som är ett Google program som är grymt användbart!
 
Sv: Nikon D40

Försökte dona lite i paint shp pro, men jag fattar nada:o.

Får jag lägga in ett par bilder och fråga hur jag kanske kan göra dem bättre? (Om det ens går)

Eller kanske skulle starta en egen tråd...
 
Sv: Nikon D40

Självklart får du göra det!

Annars går det bra att mejla dem eller något sådant så kan jag försöka hjälpa dig och ge förslag.

Jag kan ju inte Paint shop pro tyvärr, men kan ju hänvisa generellt vad som kan göras, däremot vet jag inte om verktygen heter detsamma, men men!
 
Sv: Nikon D40

Men, om jag kör på Gröna-Fyrkanten("sikta och skjut") i Pentax K10D, är det alltså fler saker som är speciellt anpassade annat än typ bländare och slutartid? :)
 
Sv: Nikon D40

Alltså, det som händer är att den ställer in alla "on board" inställningar eller vad man skall kalla det, eller exponeringsinställningar, slutare, bländare, iso, blixt osv. Men färgmättnad och t.ex. färgrymd ställer du in i kamerans menyer, det blir inställningar som påverkar allt, oavsett vilken programmode du kör på programratten. Så, svaret på din fråga är: Nej, så funkar det inte! :)
 

Liknande trådar

Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 947
Senast: Lobelia
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 216
Senast: Whoever
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 167
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 888
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp