Nu outar jag men det får vara så.

Bara som liten tröst: Här i Skåne var det en fralla som sprang iväg i mellandagarna. Sen kom kylan med många minusgrader och snö. Folk letade och letade. ID-hundar letade. Efter 10 dagar (eller nåt sånt) hittades den igen! Flera kilo lättare men vad jag förstått frisk och hel. Den hade dessutom haft sele med långlina när den sprang iväg så ägarna var ju rädda att den satt fast nånstans.

Det finns hopp! Om din dessutom varit jakthund så har den förmodligen lite kunskaper när det gäller att orientera sig som kan komma till nytta. Löper hon lär hon väl dessutom dras till andra hundar. Sprid informationen så mycket som möjligt så att hundägare och andra i området vet att det är hon om de ser henne! Hoppas att hon kommer hem snart :heart

Jag mindes fel: Frallan hittades efter 27 dagar (!!) ute i tvåsiffiga minusgrader och snö. På Söderåsen där det finns vargar.
 
När jag hjälpte en vän vars hund sprang bort så satte vi upp lappar på alla busshållplatser och anslagstavlor. Vet inte om det är applicerbart där du bor. I vårt fall gjorde det att det faktiskt började ringa in tips och senare kunde vi efter 2-3 dygn hitta hunden. Det var en liten kall whippet som hade gömt sig i en buske, men han var oskadd och väldigt glad åt att se sin matte igen!

Jag håller tummarna för att din hund hittar tillbaka!
 
Klandra inte dig själv, saker händer så lätt och allt går inte att förutse. Håller alla tummar jag kan för att hon hittas välbehållen :heart
 
Håller tummarna stenhårt! :heart

Jag bor i vargområde och här har flera hundar varit på rymmen de senaste månaderna, de flesta jakthundar. De har varit borta någon eller några dagar men alla har kommit tillbaka lyckligt och väl.
 
Hittad av ett par underbara människor
De fick in henne i en bil
Vid ett tågspår
Höll på bli överkörd av tåget men det hann stanna.
Gode gud säger jag
 

Bifogade filer

  • 20240219_114440.jpg
    20240219_114440.jpg
    253,9 KB · Visningar: 339
Hon försvann 25 m hemifrån så det ligger en filt och mat vid dörren. Bor i lägenhetshus så vid den ytterdörren.
Polisen är kontaktad
Id hund inte tillgänglig
Har skrivit där jag kan
Ev hjälp med drönare imorgon
Jag är dock övertygad om att vargen tagit henne
Men jag hoppas jag har fel
Det känns alltid så när de är borta, i de allra allra flesta fallen hittas hunden välbehållen och trött inom något dygn.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 316
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 538
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
3 908
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp