Bukefalos 28 år!

Nu ska hästpassen göras om - igen

Alltså, jag tvärvägrar om det ska kosta mig något. Jag minns när de gjordes om för ett antal år sedan vilket helvete jag hade. Ett förbund skulle ha in hästens alla som ägt hästen vilket jag inte fick tag på och att jag, som köpte hästen som 15-åring, skulle betala alla ägarbyten som skett under hästens liv!!! Det var helst absurt!
På den andra skulle alla behandlingar hästen fått i sitt liv skickas in för de skulle skrivas in i det nya passet. Ringde runt och fick kopior på journaler o s v och skickade med. Sedan fick jag tillbaka passet och journalerna utan att någonting blivit inskrivet! När jag ringde och påpekade detta och ifrågasatte vad jag betalade för, fick jag till svar att jag själv fick skriva in behandlingar som hästen fått! Tack för det:eek:
 
Fast det viktigaste verkar ju vara att: "Han utgår dock från att befintliga pass inte ska behöva åtgärdas på grund av den nya förordningen."

Dvs, ny utformning (smartare utformning) av passen som utfärdas, men att man inte behöver byta in redan existerande pass.
 
Jävla nööööttteeeeeeer.... mitt fullblods pass fick jag göra om för att slaktsidan fattades, då var min fråga varför man inte kunde stansa eller ha någon stämpel som gjorde att hon inte kunde gå till livsmedel istället för att göra om allt. Hon kommer INTE få ett nytt pass, lillskrutt måste man väl göra om isf... *suck*
 
Jävla nööööttteeeeeeer.... mitt fullblods pass fick jag göra om för att slaktsidan fattades, då var min fråga varför man inte kunde stansa eller ha någon stämpel som gjorde att hon inte kunde gå till livsmedel istället för att göra om allt. Hon kommer INTE få ett nytt pass, lillskrutt måste man väl göra om isf... *suck*

Men det står ju att de förutsätter att de gamla inte ska göras om.
 
Nu var hans egna ord "utgår ifrån", vad är det för procentfördelning på det ordet? Du kan ju inte värdera ord med procent, det är ju påhittat av dig. :grin:
Jag är medveten om vems ord det var och JAG tycker att man kan tolka det lika mycket åt bägge håll.
Ungefär som "kanske" "ibland" osv.
Men gulligt av dig att förklara att man inte kan värdera ord i procent :grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är jag in låst på bup igen. Och vi har en väldigt tydlig plan att få ordning på maten och sömnen igen och ha koll på vissa symtom så...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 147
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: et_flickan
·
  • Artikel
Dagbok Det har åter blivit mörkt. Det suger verkligen när det blir mörkt så tidigt. Jag vet inte vad jag ska göra resten av dagen. Förvisso...
2
Svar
20
· Visningar
1 694
Senast: Wille
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 956
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp