Bukefalos 28 år!

Frisyrhjälp!

@MiniLi Jag fönar typ två gånger om året eller så :o På den nivån ligger mitt engagemang i frisyr. Jag kramar i kokosolja efter varje tvätt för att få fram lockarna lite mer, det brukar räcka. Men som sagt, nu bor allt i en slarvig hästsvans instoppad under en mössa.

Jag vet inte varför men jag är lite anti page. Det känns så tråkigt på nåt sätt. Jag hittar ingen jag riktigt fastnar för. Och igen, de flesta verkar vara rakt hår. Såg nån bild med en lockig som var fin men då känns längden besvärlig, så där att man varken kan sätta upp den eller ha det utsläppt utan att det blåser i ögonen hela tiden..

Usch vad gnällig och besvärlig jag låter nu!
Haha, du kanske bara ska klippa ngt roligt men ha kvar längden?
Så får du ngt nytt men ändå enkelt och praktiskt :)
 
Haha, du kanske bara ska klippa ngt roligt men ha kvar längden?
Så får du ngt nytt men ändå enkelt och praktiskt :)

Fast hur mycket kan man göra om längden är kvar? Mer än uppklippt fram och lugg typ, det är det nu. Eller ja, inte mycket lugg. Frisören tog inte så mycket som jag ville sist jag klippte mig.

Nu har jag bokat en tid imorgon förmiddag. :nailbiting:
 
Fast hur mycket kan man göra om längden är kvar? Mer än uppklippt fram och lugg typ, det är det nu. Eller ja, inte mycket lugg. Frisören tog inte så mycket som jag ville sist jag klippte mig.

Nu har jag bokat en tid imorgon förmiddag. :nailbiting:
Det går säkert att forma olika :)
Om du tycker håret är tråkigt kanske du skulle testa att börja styla mer?
Tex att föna håret vilket inte alls behöver vara tidskrävande och jobbigt.

Eller färga?
Jag är rastlös när det gäller håret men växlar mellan färger och klipper ibland ;)
 
Det går säkert att forma olika :)
Om du tycker håret är tråkigt kanske du skulle testa att börja styla mer?
Tex att föna håret vilket inte alls behöver vara tidskrävande och jobbigt.

Eller färga?
Jag är rastlös när det gäller håret men växlar mellan färger och klipper ibland ;)

Fast att styla det och sen dra på en mössa känns lite waste of time. Jag hatar att lägga tid på sånt som ändå inte kommer synas. Det som stör mig mest är att det är i vägen, tråkigheten är god tvåa. Jag tvättar håret typ max två gånger i veckan så föna skulle göra varken till eller från. Mer än att jag får så galet torr hårbotten av det.

Färga är uteslutet. Jag älskar min hårfärg!
 
@sthu Vad kul att du bokat en tid, du får visa sen hur det blev!

Jag velar mellan att tycka att det är fint att mitt hår vuxit ut lite och att tycka att blöääööö måste klippa mig nu! haha :P är ju så dyrt att klippa o färga :S

//r
 
Jag klippte en page för några år sen som jag älskade!

rosamund-pike-frisur-artikel-1-420x200.jpg


Det roliga med Rosamund Piké page är att det är en undercut - vilket jag också gjorde. Snodde helt enkelt hennes frisyr rakt av.

0ad5c2cc4e89549b7572f64c39127191.jpg


Det fiffiga är att när man drar håret bakom öronen är pagen symmetrisk! Vilket gjorde att frisören, som aldrig klippt en sån page, satte håret bakom öronen och klippte rakt av! :D

Rosamund-Pike-Short-Blonde-Bob-Hair-Style.jpg


Helt klart min favoritfrisyr! Älskade att undercuten fanns, vilket gjorde att det kändes lite roligare att sätta upp håret. Jag har dock normalttjockt hår.. Kanske kan bli svårt med undercut på tunt hår. Men håret såg inte tunnare ut bak än fram när det var utsläppt!
 
Jag klippte en page för några år sen som jag älskade!

rosamund-pike-frisur-artikel-1-420x200.jpg


Det roliga med Rosamund Piké page är att det är en undercut - vilket jag också gjorde. Snodde helt enkelt hennes frisyr rakt av.

0ad5c2cc4e89549b7572f64c39127191.jpg


Det fiffiga är att när man drar håret bakom öronen är pagen symmetrisk! Vilket gjorde att frisören, som aldrig klippt en sån page, satte håret bakom öronen och klippte rakt av! :D

Rosamund-Pike-Short-Blonde-Bob-Hair-Style.jpg


Helt klart min favoritfrisyr! Älskade att undercuten fanns, vilket gjorde att det kändes lite roligare att sätta upp håret. Jag har dock normalttjockt hår.. Kanske kan bli svårt med undercut på tunt hår. Men håret såg inte tunnare ut bak än fram när det var utsläppt!
Klart snygg frisyr! :love: Häftigt med undercuten, vill man kan man ju färga den i någon kul färg, hmmm - nu fick jag genast idéer om att gå och klippa mig :idea::up:
 
@sthu Det var snabba ryck! Roligt att du blev nöjd! Men du har inte gjort någonting med färgen? Ser så ut, fast läste du inte vill det :) Cool naturlig färg :)

//r
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har visst påbörjat operation fräscha upp Angua så här på semestern.. Mitt hår behöver stifta lite närmare bekantskap med en frisörsax...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 590
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 386
Senast: elfi
·
Kropp & Själ Jag behöver hjälp med dotterns hår och vet att det är flera här som har lockigt hår och vet hur man sköter det på bästa sätt. Googlade...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 313
Senast: Leoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp