Idag genomförde jag en arbetsintervju. Jag har lite svårt att bedöma om det gick bra eller dåligt men konkurrensen om jobbet är stentuff så jag räknar inte med något. Jag hade ialla fall två bra referenser till jobbet som jag lämnade. Hur som helst så dröjer det ett bra tag innan jag kan räkna med att få något slags svar på om jag fått jobbet eller inte. Jag har ju fler ansökningar ute och fem av dessa har jag inte fått något svar på. Jag måste få iväg ännu fler ansökningar, känner jag.

Jag såg här om dagen att ett av ställena jag praktiserade på söker folk, både trädgårdsmästare och folk till kassan. Jag har börjat fila på en ansökan dit, men känner att det är svårt. Jag kan ju inte heller riktigt formulera mig som om jag vore en okänd person för dem. Och sen vet jag inte vilket av jobben jag ska rikta in mig på. Min utbildning är ju ingen trädgårdsmästarutbildning så det kanske jag inte är kvalificerad för.

Det är en viss anspänning, både att få iväg ansökningar, men också att klara av intervjusituationen. Ändå måste man peppa sig själv att ta nya tag hela tiden, släppa det som varit och bara hoppas på det bästa.
 

Tycker nog inte att jag bör söka jobbet som trädgårdsmästare då jag inte har kompetensen.
Eftersom du praktiserat där så känner de ju dig och din kompetens så sök det jobbet som du tycker passar och sedan skriver du Hej! Det är Wille som praktiserade hos er xx, jag är nu färdig med min utbildning och skulle tycka det var kul/intressant/spännande att jobba hos er. Jag trivdes så bra, bla bla bla. sen kan du fylla på med det mer formella.
 
Ok. Fått ihop ett brev till handelsträdgården, men det är lite i kortaste laget då jag inte tagit med sådant de redan vet om mig. Känns ju t.ex. fånigt att påpeka att jag är ordningsam och strukturerad. Det borde de ha märkt under de veckor jag var där i somras.

Du kanske kan ringa dem och höra hur de helst tar emot ansökan? :)
Via mejl. Det ska stå antingen Butikspersonal eller Trädgårdsmästare i rubriken.
 
Ok. Fått ihop ett brev till handelsträdgården, men det är lite i kortaste laget då jag inte tagit med sådant de redan vet om mig. Känns ju t.ex. fånigt att påpeka att jag är ordningsam och strukturerad. Det borde de ha märkt under de veckor jag var där i somras.


Via mejl. Det ska stå antingen Butikspersonal eller Trädgårdsmästare i rubriken.

Inte omöjligt att de kan göra ett undantag för dig om du hör av dig (via telefon eller epost) och säger att du trivdes på praktiken, att du hemskt gärna skulle vilja jobba där och att båda tjänsterna är intressanta. Jag som suttit på den rekryterande sidan flera gånger skulle inte ha haft något problem med att göra undantag från sådan formalia :)
 
Inte omöjligt att de kan göra ett undantag för dig om du hör av dig (via telefon eller epost) och säger att du trivdes på praktiken, att du hemskt gärna skulle vilja jobba där och att båda tjänsterna är intressanta. Jag som suttit på den rekryterande sidan flera gånger skulle inte ha haft något problem med att göra undantag från sådan formalia :)
Att veta vad man får kan vara guld värt. Sist vi rekryterade sökte vår praktikant och resten av de sökande var av olika skäl inte så lockande ens vid närmare granskning så vi väntar in hennes examen om fem månader hellre än att anställa nån vi inte tror kommer funka eller behöva lägga ut annonsen igen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 342
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp