Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men åh tack snälla! :heart
Vad kul och spännande med en beställning! Lova att visa här direkt du börjar!

Jag ska dra igång med ett nytt porträtt imorgon. Har ett referensfoto jag är lite sugen på att göra en tolkning av. Tror att det hade varit en bra övning, då det kommer bli en teknisk utmaning.
Eller så gör jag bara i sedvanlig ordning ngt märkligt djur/människa-porträtt :p Vad tycker ni?
Kan du inte smyga in lite djur?
 
Ok hörni. Min konstnärs-polare har förklarat för mig att alla målningar genomgår en period kallad ”ful-perioden” där de dels ser förjävliga ut och ingen förutom den som målar ens förstår vad tanken/målet är.
Intalar mig detta som ett mantra i detta nu.... för att inte börja grina eller bli orimligt arg på mig själv.

Drog igång med ett helt nytt projekt nu i em. Skissade en prototyp och skalade sen upp på en stor duk (ca 1 meter).
Hann börja måla litegrann innanryggen gav upp...

4F1A2CA9-26C3-4515-B303-49324E17FC3B.jpeg
 
Ok hörni. Min konstnärs-polare har förklarat för mig att alla målningar genomgår en period kallad ”ful-perioden” där de dels ser förjävliga ut och ingen förutom den som målar ens förstår vad tanken/målet är.
Intalar mig detta som ett mantra i detta nu.... för att inte börja grina eller bli orimligt arg på mig själv.

Drog igång med ett helt nytt projekt nu i em. Skissade en prototyp och skalade sen upp på en stor duk (ca 1 meter).
Hann börja måla litegrann innanryggen gav upp...

Visa bifogad fil 55665
Jag tycker att den är häftig redan nu jag! :)
 
Just det! Håller på med en liten serie djur i artistiska vinklar. Funderar på att lägga en platt enfärgad bakgrund typ ”studio-känsla” på denna. Men vilken färg? Tänker mig en färg men ganska ljus. Har ju en förkärlek till bubbelgumsrosa men tror ngt annat på denna. Kanske turkos? Vad tycker ni?

F1D51C86-2CEA-4A5D-9D8D-2F7C71D83032.jpeg
 
Just det! Håller på med en liten serie djur i artistiska vinklar. Funderar på att lägga en platt enfärgad bakgrund typ ”studio-känsla” på denna. Men vilken färg? Tänker mig en färg men ganska ljus. Har ju en förkärlek till bubbelgumsrosa men tror ngt annat på denna. Kanske turkos? Vad tycker ni?

Visa bifogad fil 55669

Älskar den som den är nu! Men gillar tanken på starkare bakgrund.
 
Kul! Tack!
Jag tror att jag har börjat i lite fel ände så det blir lite bakvänt men ska låta duken (och min hjärna 😅 ) vila imorgon. Kör rond två på fredag.
Min hjärna läser in saker som du antagligen inte har målat. ;) Jag ser en fågel näbb vid näsan och ett fågelöga på andra sidan. Vilket ger en häftig känsla av en kvinna och fågel som är ihop kopplade. Men min hjärna snurrar gärna iväg på såna där saker. 😂🙈
 
Yes har en påbörjat målning av @Tonto som jag borde få klar ngn dag!
Har fan för lite tid. Och för bra väder! 🤷🏼‍♀️

Ang tavlan med vinthunden bakifrån blir det nog ändå en ljust krämig persikorosa. Hunden är målad med mycket blåa nyanser i det gråa så tror att det kan bli för kallt med blått även i bakgrunden.
Kanske hinner stryka på det ikväll om jag har tur. Problemet är att den köttiga röda jag blandar med verkar torka så galet långsamt. Pudlarna är inte alls torra än (kollade precis) och de ska hämtas av sin nya ägare på söndag. Kanske blir att dra fram hårtorken igen. Kaos
 
Yes har en påbörjat målning av @Tonto som jag borde få klar ngn dag!
Har fan för lite tid. Och för bra väder! 🤷🏼‍♀️

Ang tavlan med vinthunden bakifrån blir det nog ändå en ljust krämig persikorosa. Hunden är målad med mycket blåa nyanser i det gråa så tror att det kan bli för kallt med blått även i bakgrunden.
Kanske hinner stryka på det ikväll om jag har tur. Problemet är att den köttiga röda jag blandar med verkar torka så galet långsamt. Pudlarna är inte alls torra än (kollade precis) och de ska hämtas av sin nya ägare på söndag. Kanske blir att dra fram hårtorken igen. Kaos

Tror att dom kanske menar min senaste bild i bildtråden. Den är lite weird och risky. :p
 
Trotsade värmen och målade en stund på denna gigant idag. ”Stel stämning vid middagsbordet” 😅😂

00FA6AF8-9D9A-4552-B8E6-91ACB25D5E99.jpeg


Nu är hela duken täckt/grundad och redo för finlir och detaljer när detta torkat. Svårt att få uppfattning om hur STOR denna är på ett foto men la ut en film på Instagram
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 593
Senast: Mineur
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 998
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 708
Senast: Valle
·
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
511
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp