Nyårsfesten (Ulvlek)

Ledarvargs-hint? :cautious: Vargar äter iofs fler djur än ren men med tanke på allt prat som varit om det nu. Känns dock nästan för uppenbart?
Haha jag tycker typ alla kan vara ledarvargshintar. Reagerade redan på @qitis kommentar om att det innebär köttfritt (ledarvargen får ju inte käka), speciellt med tillägget "något att bita i". Men sen kom flera stycken med bara "kött" utan att vara mer specifika.
Ren var ju dock lite mer specifikt. @LenaH kom ju dock med en liknande - helst vilt.
 
Haha jag tycker typ alla kan vara ledarvargshintar. Reagerade redan på @qitis kommentar om att det innebär köttfritt (ledarvargen får ju inte käka), speciellt med tillägget "något att bita i". Men sen kom flera stycken med bara "kött" utan att vara mer specifika.
Ren var ju dock lite mer specifikt. @LenaH kom ju dock med en liknande - helst vilt.
Jo jag reagerade också på Q som vanligt, men det var ju rätt uppenbart att hon skrev för att vi skulle reagera. Omöjligt att veta vad det betyder.

Noterade också vilt men ren kändes, med tanke på allt som skrivits om det nu, mer uppenbart. Nästan så tydligt att det inte bör vara en hint därför.
 
försöker också hitta hintar i vad alla skrivit för mat, men tycker det är svårt. Det vore väl lite väl uppenbart att skriva att man älskar kött? Det är ju dessutom så många som skrivit det att det sticker mer ut med de få som skrivit vegetariska menyer.
 
Jag var mycket förtjust i vår meny, kräftskagen till förrätt, hjortkött med hasselbackspotatis till varmrätt och choklad och vaniljpannacott till efterrätt.

Åratal sedan jag var med och lekte sist, ska bli spännande det här. :D

Angående nyårsmenyn så är inte varmrätten så himla viktig, det är efterrätten som är viktig för mig. :laugh: Och där vill jag ha något onyttigt, med bra smaker. Det här nyårets citronmarängpaj var perfekt. Inte för söt, inte för sur, och med en stor klick grädde.

Hittat hit 😊

Gällande nyårsmeny så är jag av samma åsikt som @Klara , efterrätten är viktigast :D Jag är mer åt chokladhållet dock. Iår gjorde jag en chokladkolapaj, den blev fantastisk :d

Det har blivit lite av en tradition att äta ren på nyår.

I år bestod förrätten av blinier (är det rätt plural????) med smetana, lök och caviar. Huvudrätt var renfilé med potatisgratäng och en sallad med fetaost och granatäpple. Efterrätten var panacotta med hallon.

Kul att det blev lek nu!

Till förrätt har jag gärna toast med räkor. Till huvudrätt gärna något klassiskt. Fisk kanske och gärna potatis och självklart sås till.
Till efterrätt gärna något med choklad, maränger eller pannacotta.
Grunnar på @karamelldrottningen s inlägg. :idea:
Hade tre alternativ på desserter och det skrevs efter de andra jag citerar skrivit om sina desserter
Möjlig vinkning från en ledarvarg till lyan ? Som i så fall skulle bestå av
@Klara , @Elo , @Ceta och @Snurrfian

5 onda totalt i leken med 15 deltagare och den rollistan känns rimligt att anta att det kan vara
 
Senast ändrad:
Grunnar på @karamelldrottningen s inlägg. :idea:
Hade tre alternativ på desserter och det skrevs efter de andra jag citerar skrivit om sina desserter
Möjlig vinkning från en ledarvarg till lyan ? Som i så fall skulle bestå av
@Klara , @Elo , @Ceta och @Snurrfian

5 onda totalt i leken med 15 deltagare och den rollistan känns rimligt att anta att det kan vara
Först fattade jag ingenting av detta men det var ju en intressant teori du fick till :laugh:
 
Grunnar på @karamelldrottningen s inlägg. :idea:
Hade tre alternativ på desserter och det skrevs efter de andra jag citerar skrivit om sina desserter
Möjlig vinkning från en ledarvarg till lyan ? Som i så fall skulle bestå av
@Klara , @Elo , @Ceta och @Snurrfian

5 onda totalt i leken med 15 deltagare och den rollistan känns rimligt att anta att det kan vara
Tror du att en ledarvarg skulle outa en hel lya?
 
Eller att hela lyan outar sig genom att skriva samma…
Nu hade ju inte de spelarna skrivit samma, men karamell refererade till dom.
Jag tror helt enkelt varken eller.

Då tycker jag att LenaHs "jag är hungrig" är mer åt vinkningshållet, men sen kommer ju det vanliga. Skulle hon göra så? Nej, just därför så....
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 285
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 896
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 668
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 821
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp