Nyårslöften

Jag brukar inte ha fler nyårslöften än "ha roligt" och "stå på mig" och inte vara så jävla till lags hela tiden.

Men inspirerad av de fina vinterpromenaderna nu över julledigheten, så har jag faktiskt tänkt testa ett mer mätbart och utmanande mål. Lite med en kommande viss födelsedag i åtanke, så ska jag försöka få in 50 mil Skåneledsvandrande under 2020. Helst femtio olika mil! Med kameran i släptåg.
 
Brukar inte ge några nyårslöften men har funderat lite kring mål.

- Bygga upp kroppen och konditionen genom att träna tre gånger i veckan
- Hålla mig på normalvikt (inte bli underviktig igen)
- Gå från arbetsträning till riktigt jobb
- Ha mer kul!
 
- få hjälp med mitt psykiska mående och må bättre
- komma igång och träna regelbundet
- läsa mer böcker!
- satsa mer på sång och musik.

Känns som att jag är på rätt väg med det mesta redan. Börjat på medicin och remiss till öppenvården är skickad så förhoppningsvis kommer jag få bra hjälp nu!
Anmält mig till danskurser i pole och klassisk balett, vilket är rolig och bra träning.
Skall ta upp pianospelalandet igen och skall sjunga in lite åt en vän som gör house musik, så det känns som att jag är på rätt väg!

2020 får bli året då jag faktiskt satsar på mig själv och mitt mående. Går efter det jag vill utan att bry mig om vad andra tycker och tänker!
 
Inga regelrätta löften men några lite svävande mål:

Tacka ja till fler sociala tillställningar än jag tackar nej till.

Träffa @Ninjakatten som jag saknar :heart

Själv bjuda in till social aktivitet lite oftare

Fortsätta tro gott om folk

Hålla hemmet så städat att jag törs ha persiennerna uppe och kan ta emot folk utan att skämmas - svåraste utmaningen :o🙈.
 
Jag ger aldrig nyårslöften men i år tog jag ett beslut på nyårsafton som jag har för avsikt att följa.
Om inget drastiskt händer på mitt jobb inom en snar framtid så ska jag säga upp mig före våren (mitten på mars) det oavsett om jag har nytt jobb eller inte.
 
Mål mer än löften här oxå :)

- Springa 1 mil på under 1 timme (just nu klarar jag väl typ 5 km på 35 minuter, så det blir lite att jobba med..)
- Börja rida 1 gång i veckan
- Gå ner 7-10 kg nånting
- Ha roligt
- Strunta i andras åsikter om hur jag borde leva mitt liv
 
Jag har inte precis formulerat några mål för 2020 ännu. Men jag skulle absolut vilja fortsätta att lära mig mer om mindfulness, för det är något som gör att jag mår bra. Att vara snäll mot mig själv, stressa mindre, sova bättre och ta vara på stunden som är....... :)

Sedan vill jag ge mig själv tid att fortsätta med släktforskning, för det är något som ligger mig varmt om hjärtat. Intressant, och håller hjärnan aktiv :) !

Jag vill också komma igång - igen - med promenader. Inte för att jag har slutat helt, men under den mörka årstiden är det svårare..... Som lagom mål är väl att promenera 4-5 dagar/vecka, tänker jag :) .
 
- Springa minst 300 mil
- Överraska min partner, min familj och/eller mina närmaste vänner minst en gång per månad. Kan vara att ta med stora barnet på någon rolig aktivitet direkt efter skolan eller att boka turtidning för mig och ett par vänner. Fixa lite guldkant på vardagen för andra - och mig själv helt enkelt!
 
Inga löften, men mer intentioner för året:
- minst en social grej utanför familjen per månad
- minst 10 träningspass per månad
- börja dejta igen, så tänkte mig försöka gå på typ 4 dejter under året, det är en i kvartalet så borde inte vara helt omöjligt, men eftersom denna kräver att någon faktiskt vill dejta mig så tänker jag att jag är nöjd om jag gör fyra ärliga försök ifall jag inte hittar någon som också vill dejta mig.
 
Jag ska göra fler saker för att jag vill och inte barför att det är vettigt eller smart.
Yoga regelbundet.
Försöka omfamna mitt crazy.
Gå mer på loppis.
Och sluta vara en fegis och faktiskt ge mig på ett projekt från nån av dessa
9E64F4DD-69A7-4890-95FD-20D81DE25ED8.jpeg

Och inte bara klappa på böckerna för att dom är fina :p
 
Har aldrig nyårslöften som så. Behöver alltid bli bättre på att sova mera och ofta att äta mera/bättre. Och få bättre koll på min ekonomi, värsta månaden ever just nu 😅

Men skrev faktiskt till @Bison häromdagen att jag äntligen faktiskt känner att jag har det livet jag velat ha i så många år 😍 Hon har varit en så stor inspiration i att förmedla ett "Home sweet home" med lugn och frid och nu äntligen känner jag faktiskt så hemma. Så jag ska försöka fortsätta ha råd att bo kvar här o inte flytta på något år så tänker jag att de där bitarna jag behöver förbättra (för ännu mer frid i mitt liv) kommer ha lättare att komma på plats.
 
100 träningspass innan midsommar. Lyckas jag kommer jag nog fortsätta i samma takt för andra halvan av året.
Fylla upp bufferten till önskad nivå.
Ifrågasätta shoppandet och bara köpa det jag behöver och verkligen verkligen vill ha.
 
Försöka hinna/orka träna någon dag i veckan. :) laga mer mat, det blir ofta att jag inte orkar laga lunch/middag.
Fortsätta försöka undvika onödiga köp, men bli ännu bättre på det!
I övrigt är jag rätt så nöjd!
Dags att utvärdera 2020 års nyårslöfte!
Jag har faktiskt börjat träna! Det har blivit en dag i veckan hela hösten utan att jag har gett upp 💪🏻 plus att jag går ut och går varje lunch när jag jobbar hemifrån.

Behöver fortfarande jobba på att köpa mindre, tror dock att jag blivit bättre på att tänka igenom mina köp och köper grejer av bättre kvalitet.
 
Löften:

-Jag ska gå ner 10 kg.
-Köpa mindre prylar/kläder/konsumtion - vi bor redan tillräckligt trångt.
-Inte köpa någon ny häst - de jag har räcker!

Mål:

-Bli helt skuldfri - även CSN, billånet mm
-Rida minst 4 dagar/veckan och då också ta med mig hunden.
Herregud är ordet!
Inte åstadkommit något av detta, förutom att jag inte köpt någon häst i år. Å andra sidan är inte året slut än. 🙈 Suck på mig. Kör samma löften denna gång då.
 
Jag brukar inte ha fler nyårslöften än "ha roligt" och "stå på mig" och inte vara så jävla till lags hela tiden.

Men inspirerad av de fina vinterpromenaderna nu över julledigheten, så har jag faktiskt tänkt testa ett mer mätbart och utmanande mål. Lite med en kommande viss födelsedag i åtanke, så ska jag försöka få in 50 mil Skåneledsvandrande under 2020. Helst femtio olika mil! Med kameran i släptåg.

Jag har också failat! Trots det mycket begränsade antalet mål. Jag har förvisso haft roligt då och då, så roligt det nu går ett sånt här år. Tycker dock inte jag är helt i mål med det där "inte vara så jävla till lags hela tiden", men jag är i alla fall medveten om saken och jag jobbar vidare på det också under 2021.

Av de tänkta 50 milen utmed Skåneleden återstår däremot mer än hälften ovandrade - men de mil som hann göras var till stor glädje och en utmärkt Corona-aktivitet, åtminstone under sommaren.

I början på året fokuserade jag mer på att ta igen en svältfödd tid på kultur med teater och opera och Louisiana-besök, lyckligt ovetande om att det skulle dröja innan den delen kan fyllas på igen. Som året sedan utvecklades är jag jättenöjd med den prioriteringen, även om den tog lite tid från Skåneleden!

Sedan hade jag verkligen sett fram emot att njuta av och fotografera höstfärgerna på bl a Söderåsen och kanske några fina höst- eller vinterdagar söderut utmed Öresund, och någon tur bortåt Kristianstad-Sölvesborg. Men mycket av Skåneledsgrejen byggde på att kunna resa kollektivt för att gå från punkt A till punkt B utan att behöva joxa med två bilar vid start och mål. Och utvecklingen av ett visst jävla virus, under hösten mer påtagligt även i Skåne, gjorde det mindre aktuellt att "nöjesåka" kollektivt. Och i kombination med sorgen och röran som uppstod av att mista min vackra fux och försöka ordna livet för min kvarvarande häst så körde Skåneledsprojektet helt i diket från sensommaren och under hösten.

Men så snart hästsituationen stabiliserats och det känns tryggt och säkert att lämna en egen liten flock i den egna hagen igen, så är jag väldigt sugen på att återuppta Skåneledandet igen. Transporterna får väl lösa sig på det sätt som pandemin kräver för stunden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har nu gympat med Sofia till hennes 'Sommargympa med Sofia' på SVTPlay från 2020 och som tidigare boende i Umeå undrar jag vid vilken...
Svar
2
· Visningar
449
Senast: tgd
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: Acto
·
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 807
Senast: Tajger
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp