Nyårslöften

Bli mer allmänbildad
Gå på museum minst en gång i veckan
Gå på operan minst en gång i månaden
Läsa böcker
Återuppta att plugga hebreiska
Utveckla måleriet

På det ytliga planet:
Gå ner 15 kilo
 
Bli mer allmänbildad
Gå på museum minst en gång i veckan
Gå på operan minst en gång i månaden
Läsa böcker
Återuppta att plugga hebreiska
Utveckla måleriet

På det ytliga planet:
Gå ner 15 kilo

Oj, shit museum en gång i veckan!
Jag vill också gå mer på museum, men typ... om jag går på 4 nästa år så vore det bra jobbat!
Men ett par tre stycken om året brukar det nog bli faktiskt när jag tänker efter...:) Har du (eller nån annan) tips på nåt kul museum?!
 
Börja arbeta igen efter en lång tids sjukdom. Och att klara av det. Det har misslyckats x flera. :(
Börja på 25% och sen 50% och målet är åtminstone 75%.

Gå ner minst 10 kg som jag dragit på mig på grund av hypothyreos och medicin (som jag ska sluta med).
Träna mer. Har visserligen tränat varannan till var tredje dag men tänker mig minst fem gånger i veckan.

Åka på semester till Grekland med familjen på semestern.

Vara med i 1000 trädgårdar och visa min trädgård för allmänheten.
Har gjort det två gånger förut och det har varit väldigt roligt.
 
Jag brukar inte ha allt för många nyårslöften faktiskt. Jag har även för länge sedan givit upp alla sådana där löften om att gå ner i vikt och gå dieter eller motionera mer. Det fungerar inte. Jag är tillbaka på ruta 1 när jag mår dåligt igen.

Nyårslöfte jag har i många år är att läsa 12 böcker om året. Numera är ljudböcker en ok bok och ingår i "att läsa". Det är dock inte många dagar kvar och jag har fortfarande en bok kvar att plöja igenom innan detta året är klart. Även ett sådant här löfte påverkas av hur jag mår. Tappade läsningen när valpen dog och sedan blev det asjobbigt på jobbet också och det har varit kört nästan med läsning/lyssning i nästan ett halvår....

Jag har precis skickat in papperna/anmälan till en studie om ett nytt "Livsstilsverktyg" som Region Skåne har ihop med två universitet och hoppas att jag kommer med, så att jag kan förändra lite i mitt sätt att leva kanske. Så att fullfölja det får vara löfte två.

1. Läsa 12 böcker.
2. Fullfölja Livsstilsverktyget i studien, om jag nu kommer med, vilket jag hoppas.
 
Inte många dagar kvar nu... någon som kommit på några fler mål ni vill ha? :)
Jag har lagt till att mina hästar ska få ta mer tid. Det senaste året har mina hästar blivit lite eftersatta eftersom jag saknat energi och ork. Men jag ska tvinga mig själv att rida mer, pilla mer, etc. Önskade mig en ny trådlös klippmaskin och fick det i julklapp, så nu har jag inga ursäkter längre att inte vara mer i stallet. Nu kommer det ju inte ens ta 5 minuter att borsta rent hästarna när de är klippta.
 
Jag har inga nyårslöften, men jag har mål:

Skaffa ett heltidsjobb 💪
Fortsätta plugga tyska (antingen på egen hand eller kurs)
Läsa fler böcker (har inte specificerat hur många, men 6 stycken minst)
Jobba för djurens rättigheter på olika sätt
Volontärarbeta med djur
Fortsätta träna 5 gånger i veckan
Bli bättre med kosten, dvs att laga mer mat från grunden och att planera måltider bättre
Diska undan DIREKT istället för att vänta tills det blir ett berg :p
Lära mig något nytt

Lär väl uppdatera här om jag kommer på något mer 👽
 
Jag har några löften/mål för nästa år.
  • Äta bättre mat och inte så mycket godis
  • Dränera kring huset
  • Göra klart övervåningen (lister m.m.)
  • Anlägga ett litet trädgårdsland och odla lite själv
  • Rida ut själv utan att känna rädsla för älgar
  • Få ihop ett litet sparande
 
Inför 2019 gjorde jag en lista på roliga/härliga/mysiga saker jag ville göra under året, med fokus på att se det fina i det lilla, ungefär. Det var saker som att bygga en snögubbe, gå barfota utomhus, titta på stjärnorna, bada i en sjö, läsa en bok, lära mig laga en ny maträtt, äta brunch, gosa med hundvalpar, baka bröd...

Funderar på att göra något liknande inför nästa år :)
 
Göra fler kulturella saker, så som muséer, musikaler, konstutställningar.
Få igång sparandet igen.
(Köpa en till häst.)
Köpa en till hund.
Komma igång med min egen träning igen.
Gå på clinics för olika tränare/ ryttare.
Komma igång med odlingen.
Åka till Paris och hälsa på en kompis.
 
Ta bättre hand om mig själv, kropp och mående!
- boka tid hos tandläkare
- försöka få till en utredning kring min huvudvärk (antagligen leder detta till sjukgymnast, ev skallröntgen då jag var med om en arbetsplatsolycka när jag fick en träpåle i huvudet)
- ta blodprov och sätta in alla mina mediciner igen (kronisk vitamin- och järnbrist)
 
- Göra mer saker som får mig att må bra
- Lära mig ett nytt språk(Började plugga lite självständigt för 1mån sedan)
- Gå på en dejt
- Äta mer glass tyckte jag lät som ett jävligt bra mål ;)

Kommer säkert komma på mer saker, men såhär får det blir sålänge !
 
Försöka hålla mina nyårslöften :angel:

Få en fast anställning.
Flytta och förhoppningsvis slå mig till ro.
Äta sundare (dra ner på sockret).
Träna mer effektivt.
Sikta in mig på en hundras för framtida köp.
Börja med ett nytt fritidsintresse.
Läsa fler böcker.
Börja jogga.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har nu gympat med Sofia till hennes 'Sommargympa med Sofia' på SVTPlay från 2020 och som tidigare boende i Umeå undrar jag vid vilken...
Svar
2
· Visningar
449
Senast: tgd
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: Acto
·
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 806
Senast: Tajger
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp