Nyårslöften

Ta bättre hand om mig själv, kropp och mående!
- boka tid hos tandläkare
- försöka få till en utredning kring min huvudvärk (antagligen leder detta till sjukgymnast, ev skallröntgen då jag var med om en arbetsplatsolycka när jag fick en träpåle i huvudet)
- ta blodprov och sätta in alla mina mediciner igen (kronisk vitamin- och järnbrist)
Tandläkare blev inte av pga covid.
Huvudvärken lugnade ned sig, har accepterat att jag har migrän.
Började med att utreda mina värden, började ta vitamintabletter I enlighet med dessa, men sen kom jag av mig pga covid 😅🤷🏻‍♀️
 
Jag följde mitt löfte och sa upp mig så jag slutade i mitten på mars. Hade ju inte räknat med en jäkla pandemi. Trodde inte det skulle bli så svårt att hitta nytt jobb men det var det.
Jaja jag vet varför jag tog beslutet och den orsaken har inte ändrats så det var vettigt ändå
(Min fd chef har fortfarande inte anmält arbetsskada för olyckan som skedde september -19)
 
Jag kom på sex mål till, så det blev åtta allt som allt. Nu är kuvertet förseglat och "gömt" och jag är redo för 2020 :).

Men vad roligt att tråden väcktes upp! Jag har gått i tankarna att starta en ny.

Jag har i vanlig ordning glömt mina mål så att det blir spännande att se vad jag hade för några när jag "gräver upp" kuvertet.
Nu vet jag iaf att jag hade åtta stycken ;).

Ska väl gräva upp kuvertet innan nyår.

Har kommit på 8 nya (passande) som jag tror jag ska ha 2021.
 
Jag kom inte riktigt upp i 100 pass innan midsommar, men hade en fin träningsvår. I höst har det blivit lite sisådär.
Har ett regelbundet sparande till bufferten som snart är så stor som jag vill ha den. Dock kommer sparandet fortsätta men till annat.
Behöver jobba mer på det där med att bara köpa sånt jag behöver...
 
Jag brukar inte ha allt för många nyårslöften faktiskt. Jag har även för länge sedan givit upp alla sådana där löften om att gå ner i vikt och gå dieter eller motionera mer. Det fungerar inte. Jag är tillbaka på ruta 1 när jag mår dåligt igen.

Nyårslöfte jag har i många år är att läsa 12 böcker om året. Numera är ljudböcker en ok bok och ingår i "att läsa". Det är dock inte många dagar kvar och jag har fortfarande en bok kvar att plöja igenom innan detta året är klart. Även ett sådant här löfte påverkas av hur jag mår. Tappade läsningen när valpen dog och sedan blev det asjobbigt på jobbet också och det har varit kört nästan med läsning/lyssning i nästan ett halvår....

Jag har precis skickat in papperna/anmälan till en studie om ett nytt "Livsstilsverktyg" som Region Skåne har ihop med två universitet och hoppas att jag kommer med, så att jag kan förändra lite i mitt sätt att leva kanske. Så att fullfölja det får vara löfte två.

1. Läsa 12 böcker.
2. Fullfölja Livsstilsverktyget i studien, om jag nu kommer med, vilket jag hoppas.
Nja, löfte nummer två, vad ska jag säga.... jag har förändrat saker, tex äter jag frukost på jobbet varje dag, och jag tänker mer på vad jag äter samt jag rör mig mer. Men motion, utöver att ha en siberian husky gör jag inte. Å andra sidan är någon förbättring bättre än ingen.....

Vad gäller löfte nummer 1 så har jag lyckats! Har enbart lyssnat på ljudböcker i år, men har lyssnat på 18 böcker. Är på nummer 19. Tror jag kanske kan klämma in så det blir 20 innan året är slut. Jag har tex lyssnat på Mina Drömmars Stad-serie, är på den sista nu och älskar dem verkligen, lika mycket som när jag var 15 år och läste böckerna! Herre Min Gud!

Även lyssnat på två böcker skrivna av en Nyköpingförfattare, hans tredje fanns inte då på Nextory som ljudbok ännu. Men ÅH vilken känsla det gav att höra det beskrivas om alla de där ställena jag känner till därifrån! Märklig och fin känsla på samma gång!

Vad för löften jag ska ha inför 20221 vet jag inte, men kanske får öka på bokantalet....
 
Brukar inte ha löften, men jag tyckte idén med mål var bra! Det ska jag nog klura ut några.

Ett mål jag haft i flera år är att få ett fast jobb.

Fast jobb kom och gick. I år har jag haft totalt fem anställningar. Målet om ett fast jobb står kvar till nästa år.

Ett stort mål är att få ordning på huset vi precis köpt och får tillträde till i slutet på januari.
 
Inte köpa häst är dock oerhört strongt gjort enligt mig 😁
Jag satt och kollade annonser tidigare. Min gammelgubbe är ju 23 år och börjar bli lite skraltig. Så har jag en 2-åring och en 1-åring. Egentligen borde ju rida in 2-åringen nu under vintern, vilket jag ju också kommer att göra, men man kanske skulle köpa sig en mer färdig häst så man inte bara har ungt.
 
Jag ska göra fler saker för att jag vill och inte barför att det är vettigt eller smart.
Yoga regelbundet.
Försöka omfamna mitt crazy.
Gå mer på loppis.
Och sluta vara en fegis och faktiskt ge mig på ett projekt från nån av dessa.
Visa bifogad fil 43338
Och inte bara klappa på böckerna för att dom är fina :p
Jag känner mig otroligt nöjd faktiskt :) Yogan händer lite då och då, och jag har börjat träna mer i allmänhet. En loppisroadtrip hann vi med innan allt brakade lös igen. Flera projekt påbörjade och jag har definitivt omfamnat mitt crazy :D
 
Inga löften, men mer intentioner för året:
- minst en social grej utanför familjen per månad
- minst 10 träningspass per månad
- börja dejta igen, så tänkte mig försöka gå på typ 4 dejter under året, det är en i kvartalet så borde inte vara helt omöjligt, men eftersom denna kräver att någon faktiskt vill dejta mig så tänker jag att jag är nöjd om jag gör fyra ärliga försök ifall jag inte hittar någon som också vill dejta mig.
Hade helt glömt bort att jag skrev här! Jag har varit rätt duktig med sociala grejer, men covid har ju verkligen satt stopp för att kunna klara det, men jag har verkligen gjort så gott jag kunnat inom ramarna för restriktionerna.

Träningspassen gick bra tills jag blev sjuk i våras och vägen tillbaka var tung! Har kommit igång nu på hösten igen, men ytterligare restriktioner har verkligen satt stopp för motivationen och möjligheterna. Jag har börjat träna mer hemma som alternativ, men jag har mycket svårare att komma igång då så det blir inte i samma omfattning.

Och så dejtingen då. Haha. Jag gjorde ett tappert försök, men det blev ingen dejt. Det här året har inte varit dejtingvänligt.

Jag hade lagt till på min lista (men inte skrivit här) att jag ska komma ut mer i skogen på promenader och det har gått riktigt bra förutom den månad jag var sjuk och isolerad i våras. Så det här tänkte jag fortsätta med.

Inte tänkt på några nya löften eller intentioner. Får återkomma om jsg bestämmer mig för att ha några.
 
Jag ser det inte som löften, utan som mål... brukar ha några varje år.

Hittills har jag kommit på två för 2020;

* köpstopp på prylar och kläder (med några undantag förstås)
* äta middag ute (minst) 12 ggr (dvs mer fokus på upplevelser än prylar

Åh, såg ju detta nu när jag fick aviseringar om det.

Köpstoppet har ju gått jättebra faktiskt som jag också skrivit om i andra trådar! Det har varit toppen att ha!

Äta middag ute ja...HAHA. Det sprack ju av samma anledning som kanske gjorde köpstoppet lättare.... Tror jag hann äta ute en gång och fika ute en gång innan pandemin.
 
Äta middag ute ja...HAHA. Det sprack ju av samma anledning som kanske gjorde köpstoppet lättare.... Tror jag hann äta ute en gång och fika ute en gång innan pandemin.

Fast nu ljög jag visst så jag blev blå :p.

E tur man har foton att titta på! Jag var ju väldigt flitig där mellan nyår och 17e mars när pandemin slog till faktiskt. "Riktig middag" ute va väl visserligen bara en gång, men fikade och lunchade ute gjorde jag ca fjorton ggr! Kors i taket så duktig jag var 👍. Det inkluderar t ex lunch på IKEA, burgare på Max och köpe-fika i värmestugor längs skidspåret ❤❤.
 
Har tidigare haft mål men känner att också det lägger en press nu så jag avstår det också i år (jobbar deltid pga utmattning).
Däremot har jag en nyårsönskning och det är att 2020 blir ett lite bättre år än 2019.
I vissa delar är det troligt att det händer, andra delar är mer svårslagna. Där hoppas jag att det inte blir sämre!
Hmm... kommer inte ihåg vad jag tänkte på när jag skrev det här? Minnet från tiden med utmattning är ojämnt helt klart!
Trots pandemi och allt den ställt till har mitt 2020 i stort varit ett bra år 💜
Ska fundera på önskningar eller eventuellt mål inför 2021, återkommer runt nyår 🤩
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har nu gympat med Sofia till hennes 'Sommargympa med Sofia' på SVTPlay från 2020 och som tidigare boende i Umeå undrar jag vid vilken...
Svar
2
· Visningar
449
Senast: tgd
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: Acto
·
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 809
Senast: Tajger
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp