Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Jag jobbar 07 - 18, sen hämta upp Ruben och åka till stallet.
Velar lite mellan pizza eller chips till middag 😁
Kommer antagligen somna i soffan, vakna vid tolvslaget när kriget drar igång, förflytta mig till sängen och somna om.
Varken hunden eller katten bryr sig, hunden brukar inte ens vakna och katten tycker ljusen är spännande.
 
Sådärja! Nu har vi en tråd att surra och pladdra och hänga i!
Allt från ensamhetsångest, stressade djur, bränd oxfilé och magsjuka ungar till lugn och ro, lite fotbad och skumpa och arbetsdag den första. :)

Jag har en Bukefalist som gäst så vi ska äta och dricka en massa gott. Jag hoppas omgivningen tar det lugnt med fyrverkerierna för kisse har börjat reagera på dem (även om hon inte är hysterisk). Det brukar inte vara några större mängder dock.

En bekant hade katter som satt i fönstret och tyckte raketerna var jättehäftiga :laugh:
 
Det blir bara maken och jag här hemma. Har man hund, katt och hästar så åker man inte ifrån dem, tycker jag. Ingen av dem är rädda, men jag vill ändå ha koll. Det skjuts inte mycket här, men mer än man kan tro. Det ligger en liten by hyfsat nära fågelvägen, och där har de haft fyrverkerier under de år som vi har bott här.

Jag kommer att smutta på bubbel hela dagen, tänker jag, och så planerar vi att hämta lite god kinamat. Något vi gör typ max ett par gånger per år, så det är fest för oss :D !!
 
Det blir bara maken och jag här hemma. Har man hund, katt och hästar så åker man inte ifrån dem, tycker jag. Ingen av dem är rädda, men jag vill ändå ha koll. Det skjuts inte mycket här, men mer än man kan tro. Det ligger en liten by hyfsat nära fågelvägen, och där har de haft fyrverkerier under de år som vi har bott här.

Jag kommer att smutta på bubbel hela dagen, tänker jag, och så planerar vi att hämta lite god kinamat. Något vi gör typ max ett par gånger per år, så det är fest för oss :D !!

Det är helt underbart att lite dekadent smutta på bubbel en hel dag. Jag gjorde det en fantastisk vårdag när jag jävlades med att räfsa för mycket löv och räfsningen blev mycket roligare :laugh:
 
Jag är ledig nyårsafton men jobbar nyårsdagen 6-12. Anmälde mig frivillig eftersom jag ändå bara är hemma med hundarna. På förmiddagen ska vi ut och köra lite dragweight sen sitter vi väl mest inne efter det blivit mörkt och kör TV på hög volym. Tänkte försöka fixa något gott att äta dock och hundarna får ben.
 
Jag kanske hänger här lite på nyår. Kommer ta in mina hästar då den ena får panik. I fjol var hon ute, tack och lov hade jag henne i longerlina, annars hade hon flytt genom staketet och ut på nån myr. :(

Så för allas skull blir hon inne ihop med sällskap. Planerar att tvätta hennes svans och fläta manen på ponnyn, så jag kommer förhoppningsvis ha fullt upp. Men bra med en buketråd ifall jag får tråkigt. :) Ska fodra de andra hästarna vid 23 och hoppas att det räcker.
 
Jag får hem en kompis och hennes dotter som är jämnårig med min son, som jag får låna hem från ”pappaveckan”. Vi ska äta oxfilé, hasselbackspotatis och pepparsås, och fruktsallad till efterrätt, och vi dricker läsk. Ungarna kommer väll leka och vi sitta och slöprata, och vi blir hemma hos mig eftersom jag har hund.

Nu har hon aldrig brytt sig om raketer under hennes 7 nyårsnätter hon har fått uppleva, men jag skulle aldrig i livet lämna henne hemma på nyår oavsett.

Jobbar på nyårsdagen sen, men börjar inte förens kl 16.
 
Försöker ordna med lite nyårsmat till oss som jobbar i morgon men det kan bli knepigt, för kort om tid för att beställa catering och jag kommer troligen inte att få svar från alla jag mailat och frågan är om någon har möjligheter att åka och handla? Jag kan inte lämna min arbetsplats och sitter låst kl 07 - 19, sen sticker jag hem och tar in hästarna.
 
Jag jobbar 8-17 nyårsafton och nyårsdagen och min sambos jobbar 14-22 båda dagarna så blir inte mycket till firande i år. Vi öppnar en flaska bubbel när sambon kommit hem från jobbet och äter lite ostbricka och sen blir det nog sängen eftersom jag ska upp tidigt igen.
Hundarna är som tur är inte rädda men har aldrig någon hund lös på promenaderna just den dagen ifall något skulle hända.
 
En bekant kommer hit. Känner varandra inte jätteväl egentligen, men hon har en moster till vår hund så det är så vi lärt känna varandra. De kommer redan ikväll och imorgon har vi bokat hall i två timmar för att träna hundarna, och så blir det nog en långpromenad också så att vi kan vara inne med gott samvete större delen av kvällen sen. Bor ganska centralt i Göteborg så här smälla tyvärr en hel del. Ingen av hundarna är rädda vad jag vet, men vore ju skönt om det kunde förbli så.
 
Det är upp till 3 år fängelse om man bryter mot förbudet men jag undrar hur det kommer fungera i praktiken.

Det ska nog till storskalig försäljning för att den hårda änden av straffskalan ska tillämpas. Vanlig idiot som köpt lite raketer på semestern eller hamstrat före försäljningsförbudet kommer nog undan med dagsböter. Tyvärr. Nu ska jag inte trådkapa mer.
 
Det ska nog till storskalig försäljning för att den hårda änden av straffskalan ska tillämpas. Vanlig idiot som köpt lite raketer på semestern eller hamstrat före försäljningsförbudet kommer nog undan med dagsböter. Tyvärr. Nu ska jag inte trådkapa mer.
Nu spelar det ingen roll när det är köpt, det är förbjudet att använda from i år. Jag skulle gissa att enda gången det blir tal om fängelse är väl allmänfarligt användande som att skjuta mot folk och byggnader.
 
Jag, sambon och ett bonusbarn åker iväg på dagen och äter indiskt. På kvällen är det nog fika hos sambonsmamma men jag måste vara hemma vid 00-slaget och umgås med katterna. Framförallt är det en av dom som inte är särskilt nöjd med allt smatter.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 754
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 265
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 872
Senast: jemeni
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 558
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp