Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Här lutar det åt att jag och lånehund äter räkor hos mamma, sen åker jag hem en stund till maken. Han får fira tolvslaget med vovven och jag i stallet med hästarna. En till stallkompis kommer att vara där vilket känns skönt, och en annan stallkompis har lämnat en chokladask åt oss att festa på. 😊 Vi har rätt många nya hästar i stallet i år så det känns extra angeläget att ha koll.
 
Önskar det gick att köpa utemat här på nyårsafton efter kl 16.

Blir nog bra med grillat. Bara maken inte kräks mer, så att han kan vara med dottern.

Med elgrillen som backup blir det säkert alldeles utmärkt, så länge det inte kommer någon sådan där riktig kallsmäll men det ska vi väl inte räkna med. :)

Här har hämtmatsretaurangerna lärt sig att det lönar sig att ha öppet nyårsafton! :D
 
Potatisgratäng, schnitzel och grönt är middagsplanen här. Sen Everest på tv och sen eventuellt fyrverkerier. :) Jobbar 7 på nyårsdagen, men det kvittar mig.
 
Det lutar åt att det blir ett väldigt lugnt nyår med hunden. Kanske bjuder jag hit kompishunden också.

Är sugen på marängsviss och skulle vilja äta någon god mat också, men har bara kommit på avokadoröra hittills :p. Om jag inte gör en jättegod rotfruktssoppa med ost.

Hunden får något gott ben nära midnatt om vi är vakna, kanske också lite godisregn runt tolvslaget. Han har inte blivit direkt rädd sina två tidigare nyår så jag hoppas att det går bra i år med.
 
Har beredskap (jobbet), hela nyårsafton men satsar hårt på att ingen ringer så jag slipper sätta igång jobbdatorn :p . Vi är hemma med katten som vanligt, då både katt och jag själv blir lite hispiga när det smäller. Planerar att äta gott och dricka bubbel som jag fick av jobbet i julklappslådan. Nyårsfester är överskattade och man är alltid så sliten efter julen ändå, så jag föredrar att ha det trevligt hemma, utan ståhej!
 
Jag har mest varit sjuklig hela det här året, dvs. har mitt sociala liv fått lida ännu mer än vanligt och jag står utan alternativ till firande då partner med familj åkt till varmare breddgrader (som jag inte pallar just pga att jag är skröplig och att min MS blir mer påtaglig i varmt väder). Är lite oklädsamt bitter över detta :angel: , men försöker rycka upp mig (haha, det värsta uttrycker jag vet egentligen) och jag antar att mitt nyårslöfte måste bli att vara mer social under kommande år... planen för dagen är väl nåt slags hemmaspa, piffa till sig bara för att, kanske rita lite och äta något mer avancerat än mikrad färdigrätt. :D Sen hänger jag förmodligen i den här tråden också!
 
Jag har mest varit sjuklig hela det här året, dvs. har mitt sociala liv fått lida ännu mer än vanligt och jag står utan alternativ till firande då partner med familj åkt till varmare breddgrader (som jag inte pallar just pga att jag är skröplig och att min MS blir mer påtaglig i varmt väder). Är lite oklädsamt bitter över detta :angel: , men försöker rycka upp mig (haha, det värsta uttrycker jag vet egentligen) och jag antar att mitt nyårslöfte måste bli att vara mer social under kommande år... planen för dagen är väl nåt slags hemmaspa, piffa till sig bara för att, kanske rita lite och äta något mer avancerat än mikrad färdigrätt. :D Sen hänger jag förmodligen i den här tråden också!


Hemmaspa låter som en fantastisk ide faktiskt! Jag hakar nog på! Den där enorma mensblämman jag har på näsan får gärna vara väck någon gång nästa år liksom. :D
 
Jag ska för första gången på många år faktiskt fira nyår lite. Ska hem till hundvakten och hennes hund (och en hund som hon vaktar :p ). Där ska vi äta sushi och sjukt mycket godsaker som vi handlade tillsammans nu ikväll. Planen är väl att glo på någon film också, annars mest slappa och ha det lugnt. Hundarna ska få något litet gott tugg. Tror att det blir riktigt lyckat :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 754
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 265
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 872
Senast: jemeni
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 558
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp