Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Det blåååååååsser här.
Jag funderar på om jag ska försöka baka/tillaga någon snofsig efterrätt/dessert/bakverk och gå till Ica och köpa något som iaf är lite roligare än pepsi Max att dricka.
 
Då var vi igång
20191231_084729.jpg
 
Jag hänger gärna på här!
Jag är husvakt åt en vän och min plan är att ligga i bubbelpoolen och titta på fyrverkerier vid tolvslaget. Men med fem hundar och två katter får vi ta det som det kommer. Tre av hundarna är valpar (4 månader) så det absolut viktigaste är att ge dem en bra kväll.

Dagen kommer ägnas åt så lte som möjligt. Hundarna ska få varsitt spår om en stund. Solen skiner så det verkar korkat att inte åka ut då. I övrigt blir det soff/poolhäng och till middag värmer jag på något jag hittar i frysen.
Men jag ska unna mig att öppna en riktigt god champagne och jag har även en helt ok flaska vin om andan faller på.
 
Jag håller på att äta frukost. Försöker bestämma mig för om jag ska börja gå in mina nya skor idag eller om det blåser för mkt.

Ska iaf rasta av hästen runt 13-14 så hon är tröttare ikväll. Helt sjukt egentligen att man kan galoppera på stubbåkern på nyårsafton... Men jag är tacksam, älskar att det är plusgrader.

Sen håller jag på att summera 2019 och klura på mål för 2020. Tror återhämtning ska bli mitt nyårslöfte... Lite väl mkt som hänt i år.
 
Ska fixa stallet nu innan jobbet så det bara är att ta in hästarna efter.
Hyffsat smällvana då det jagas frekvent här och lerduvekastaren är bredvid hagen.
 
Jag ska ut en morgonkortis med hundarna, sedan gå och köpa lite ansiktsmasker och bubbel, kanske en flaska gott öl att ha med ut i skogen, och sedan röja lite i huset innan vi går på riktig promenad. Vädret är lite grått och trist men det är varmt i alla fall!
 
Friskt väder, soligt och blåsigt och hittills i år har jag inte hört en enda smällare eller raket. Hoppas det håller i sig. Tänker på er med ännu känsligare djur och värre omgivning, ett jävla skit det här hemma-pyroteknikandet.
Jag har LÄNGE funderat på hur det kan vara tillåtet att sälja hyfsat farliga explosiva prylar till i princip vem som helst :confused: ?

Tack och lov är vare sig hästar, katt eller nuvarande hund rädda, men det var ett rent helsike för min förra hund..... :(
 
Här blir det lugnt och gott. Enkel men god mat ska ordnas och intas med lagom mängd passande dryck. Tyvärr brukar det smälla en del under kvällen här, hunden har varit okej med det men senaste två åren något orolig.

Nu blir det lite lätt lunch.
 
Jag har förberett portions cheesecake. Tvingar har killen att skala räkor så blir toast Skagen till förrätt. I vanliga fall blandar jag 50/50 på räkorna å vägrar göra till mer än mig själv. Inte duktig på att skala räkor. Sen gör vi lövbiff med nå gällande potatisar, steker champinjoner å lök å gör sås på skyn från alltihopa.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 920
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 405
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 246
Senast: jemeni
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 664
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp