nyborjare!

Galapago

Trådstartare
Hej, jag har hallr pa med hastar i 19 ar men bara med ridning. Har nu antligen kopt en egen hast och skulle tycka att det vore kul att borja med korning. Langre fram kanske vara med pa nagon liten tavling, skriver detta for att fa tips sa jag kan skaffa ratt grejer med en gang. Nar man tavlar, om jag fattat det hela ratt, ar det 3 moment som i falttavlan ungefar?? Har man samma vagn i de olika momenten? Vad for sorts sele skall man ha? Forstar naturligtvis att jag maste lara mig kora forst! Tips pa bra bok for att borja?? Tack!!
 
Sv: nyborjare!

Vad bra, da ar jag inte ensam! Hoppas bara att nagon vill hjalpa oss! Har du kort nagot? Jag har kort nagra shettisar nar jag var liten, men jag har aldrig fatt lara mig av nagon, som 10-aring tyckte jag val att jag kunde praktisera mina egna teorier... och det gar kanske sa lange det ar en ursnall shettis, men nar det handlar om storhast ar det nog bast att ta det lite lungare...
 
Sv: nyborjare!

Om du skriver var du bor kanske det finns en tränare i din närhet som kan hjälpa dig? Man ska aldrig börja på egen hand, utan alltid vara två, med minst en som är erfaren på körning.
Om det går vägen kan du vända dig hit sen och berätta om dina frågor när du väl kommit upp i vagnen :) Jag hoppas du blir biten av körningen, det är skitskoj att kunna köra sin häst!
 
Sv: nyborjare!

Jag har bara kört enstaka gånger men håller på och köper körhäst, förhoppningsvis är köpet snart klart. Har duktig lärare i hemmastallet så hoppas kunna lära mig tillräckligt för att våga ge mig ut litegrann redan i sommar. Med fikakorg!!
 
Sv: nyborjare!

Jo, jag bor utanfor Goteborg (befinner mig for tillfallet utomlands, darfor fattas det lite prickar o sa...) Finns det nagon klubb eller sa man kan vanda sig till dar omkring?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ HUR far man mandelflarn som ar harda och sproda och inte mjuka? Jag foljer Svenska recept slaviskt, kopte en flaska ljus sirap for...
Svar
17
· Visningar
1 167
Senast: hastflicka
·
Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 199
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 363
Senast: Raderad medlem 120709
·
Övr. Hund Jag rakade titta pa Engelsons hundforar klader nar nagon har pa Buke namnde den jackan. Nu ar jag nog lite kar. Jag vill ha en lila...
Svar
6
· Visningar
719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp