Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Snurrfian

Jag tycker du ska ringa patientnämnden. Dom hjälper till och utreda varför ni inte får nån ansvarig läkare, kontaktar berörd enhet och kan hjälpa till så att det händer saker med besök, uppföljning och att ni får en och samma läkare.
Jag har fått bra hjälp av dom när jag vänt mig dit några gånger när jag "fallit mellan stolarna" och bara skickats runt.
 
Är hungrig. Åt för mycket godis och skräpmat i helgen och försöker hålla igen nu när sockerberoende smackat igång. Sitter glor på mat istället för att korrigera pronomen i ackusativ och dativ.

 
8.7 km cykeltur på 35 minuter avklarad :up: Dessutom slog jag ett personbästa - brände fler kalorier nu än tidigare :rofl: hela 21 st fler om jag inte missminner mig :p Det bästa med att cykla, är att man kommer långt på kort tid. Att cykla 35-45 minuter är alldeles lagom och då blir det ändå 9-11 km. Skillnad mot att traska på det där gåbandet, i måndags gick jag på som fan med 6.2 km/h, ändå kom jag "bara" 3.2 km på 30 minuter... :meh:
Glömde ta upp lövbiff från frysen innan jag stack iväg, så får göra det nu. Lövbiff pommes och bea får det stå på menyn ikväll.
 
Det är de för mig jämt... :grin:
Jag brukade hata dem, men så hittade jag världens mest effektiva och händiga bilmekaniker, samt en riktigt urtrevlig elfirma, så mina åsikter har ändrats en del... :) Jag har också - officiellt (jag ringer dem ALDRIG igen!!) - avslutat med min rörmokare, och trots att jag fick betala mer hos en annan firma sist så känns det så skönt att ha hittat någon som kommer när de lovar... :) !
 
8.7 km cykeltur på 35 minuter avklarad :up: Dessutom slog jag ett personbästa - brände fler kalorier nu än tidigare :rofl: hela 21 st fler om jag inte missminner mig :p Det bästa med att cykla, är att man kommer långt på kort tid. Att cykla 35-45 minuter är alldeles lagom och då blir det ändå 9-11 km. Skillnad mot att traska på det där gåbandet, i måndags gick jag på som fan med 6.2 km/h, ändå kom jag "bara" 3.2 km på 30 minuter... :meh:
Glömde ta upp lövbiff från frysen innan jag stack iväg, så får göra det nu. Lövbiff pommes och bea får det stå på menyn ikväll.

Jag håller med dig, jag tycker det är aptråkigt att jogga, gå är något bättre men cykla gillar jag faktiskt! För att man kommer nånstans :D
 
8.7 km cykeltur på 35 minuter avklarad :up: Dessutom slog jag ett personbästa - brände fler kalorier nu tidigare :rofl: hela 21 st fler om jag inte missminner mig :p Det bästa med att cykla, är att man kommer långt på kort tid. Att cykla 35-45 minuter är alldeles lagom och då blir det ändå 9-11 km. Skillnad mot att traska på det där gåbandet, i måndags gick jag på som fan med 6.2 km/h, ändå kom jag "bara" 3.2 km på 30 minuter... :meh:
Glömde ta upp lövbiff från frysen innan jag stack iväg, så får göra det nu. Lövbiff pommes och bea får det stå på menyn ikväll.
Då ska du nog gå vanligt istället,våran runda på 6km går vi på ca 40 min om vi inte träffar en pratsugen granne,lekvänlig hund eller tar ett dopp i kanalen.
 
Jag vill inte gå upp 05 imorgon för att ta tåget 06 mot Nynäshamn och båt till Gotland. Det är alldeles för tidigt. Ska aldrig mer säga ja till min syster :devil::mad: o till råga på allt har lilltjejen börjar bli mer rörlig. Ska alltså ta hand om ett barn som gårkryper klockan tidigt på lördag med! :turd:
Längtar tills måndag kväll, då är jag hemma i lugnet igen men ska förvisso bli kul att träffa syster med familj ändå :D:heart
 
Jag vill inte gå upp 05 imorgon för att ta tåget 06 mot Nynäshamn och båt till Gotland. Det är alldeles för tidigt. Ska aldrig mer säga ja till min syster :devil::mad: o till råga på allt har lilltjejen börjar bli mer rörlig. Ska alltså ta hand om ett barn som gårkryper klockan tidigt på lördag med! :turd:
Längtar tills måndag kväll, då är jag hemma i lugnet igen men ska förvisso bli kul att träffa syster med familj ändå :D:heart

Du är modigare än vad jag är, jag har inte vågat! :crazy: :D
 
Du är modigare än vad jag är, jag har inte vågat! :crazy: :D

Syrran har tagit massa bilder på henne nu och hon har ett leende som är enormt. Men jag svär på att hon kommer se ut såhär på lördag när hon inser hon är ensam med mig. För övrigt den första bild jag tog på henne, ÄLSKAR den här bilden!
22007424_1644548865607203_4602517979328613003_n.jpg
 
Jag är på väg mot Stockholm och stannade till vid Ica för att handla lite, men insåg i kassan att jag glömt plånboken. Så det är bara att köra hem igen :banghead:.
 
Jag kanske till och med kan räkna ut hur mycket CSN vill ha nästa år och då kan jag kanske se till att det finns pengar till det med? Fast jag kommer inte ihåg hur man letar reda på det, brukar ju bara betala räkningen för hela året på en gång när den kommer men vet inte hur jag räknar ut nästa års belopp från det :o

Stressen över pengar går ner! För tillfället har jag till och med pengar så att jag leva i några månader utan jobb när doktoranden är över :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 411
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
29 256
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
151 861
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 200
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp