Bukefalos 28 år!

Nyfödd bebis och hund? Hur blir det?

H

ho0mii3z

Jag har en 1 år och 3 månaders gammal chihuahua hane, som är lite bossig av sig.

Han Älskar människor och är en väldigt social hund som ska sitta nära en och helst ligga med hunudet i knät. Nu är det så att vi får barn vilken dag som hellst! Och jag är lite orolig för hur bebisen kommer ha för inverkan på Pepsi, (hunden).

har hört att det är vanligt med svartsjuka hos ung hundar. Har ni några tips eller har någon annan haft samma problem?

Tack på förhand Wendela:crazy:
 
Sv: Nyfödd bebis och hund? Hur blir det?

Jag har aldrig haft problem med någon hund genom åren när familjen utökats med en liten tvåbening. Vilket hänt 3 ggr.

Hundarna har hälsat på den lille/lilla och sedan har det inte varit mer med det.
 
Sv: Nyfödd bebis och hund? Hur blir det?

va skönt att höra, de är ju oftast skräck historierna man får höra som sätter sig fast!
Men hade ni någon speciell rutin om hur ni presenterade bebisen?
 
Sv: Nyfödd bebis och hund? Hur blir det?

Jag har bara satt ner bilstolen med bebis i på golvet, hundarna har snusat och inget mer med det.

Hur man bäst introducerar bebis i familjen beror ju på vad man har för hundindivider. Mitt "sätt" funkar givetvis inte för alla.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 265
Senast: snorp
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 198
Senast: Squie
·
Övr. Hund Börjar med en varning för långt inlägg, behöver dels råd och dels skriva av mig lite och Buke är ju klokt, det vet man ju. Jag och min...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 455
Senast: Piaff
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 020
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Fästingmedel
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp