Bukefalos 28 år!

Obehaglig granne

Ja det får man men när man använder hittepå-förkortningar blir innehållet obegripligt. Nt står i inga sammanhang för inte. NT kan stå för nya testamentet.

Bara för den med ovanligt låg pragmatisk kompetens, vilket visserligen flera i tråden verkar lida av. Även om jag misstänker att diagnosen i de flesta av fallen egentligen är gammal hederlig språkfascism ;)

Nt är för övrigt i vissa sammanhang en vedertagen förkortning av inte som jag förstått det.

TS: Jag har inga råd att ge som inte redan tagits upp i tråden. Hoppas att du behöver ha så lite att göra med idioten som möjligt!
 
Senast ändrad:
Vad menar du med: "relation med hyresvärden som jag"?
Är du oense med hyresvärden?
Jag fattade inte heller framförallt första stycket, men grannens våldtäcktshot har alltså framförts till TS kompis, som i sin tur säger det till TS.
Men vad svarade kompisen till grannen, då grannen babblade om vådtäckt?
 
Jag förstår att det är obehagligt, men han har trots allt inte gjort något? Han har sagt korkade grejer och har dålig uppsikt på hunden, vilket självklart kan vara nog så irriterande. Men jag ser inte att det skulle finnas skäl för en polisanmälan/vräkning/annan mer eller mindre drastisk åtgärd.

Jag själv har en granne på våningen under som handlade (handlar?) med både det ena och det andra. Vilket innebar att det sprang både den ena och andra typen av människa i trapphuset. Polisen kommer fortfarande på besök lite då och då, både till honom och oss. Inte särskilt trevligt med en sån i huset, men han måste ju också bo någonstans. Känd av polisen, socialen och säkert alla andra tänkbara myndigheter. Alkoholist. Nu har han dessutom startat ett band, som gillar att öva under småtimmarna på fredagar och lördagar. De är rätt skickliga faktiskt, alla lyckas spela och sjunga både falsk och i otakt.
Oavsett vad jag tycker om hans livsstil och musiksmak har han all rätt i världen att bo där så länge han betalar hyra och inte är kriminell. Jag hade gärna sett att han flyttade, men nu är det här han bor. Passar det inte får jag väl flytta.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
22 156
Senast: Sel
·
Äldre Jag vet inte om det bara är mina hjärnspöken eller om jag borde ta händelsen på allvar, så ni får gärna hjälpa mig att reflektera. Igår...
2
Svar
30
· Visningar
4 732
Senast: Singoalla
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 336
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp