Bukefalos 28 år!

Objektiv till min Nikon D60

Sv: Objektiv till min Nikon D60

Haha, jag går alltid igenom alla bilder i kameran, de jag är osäker på sparar jag men jag vill ha det fixat innan jag tankar över det i datorn. Annars blir det lätt att de blir liggandes, och tänker att jag ska rensa någon annan gång :o:angel:

Jag har ett Nikkor 55-200 som jag är himla nöjd med. Ar bara glad amatör, men jag har liksom du börjar testa lite med egna inställningar.
 
Sv: Objektiv till min Nikon D60

Jag går igenom grovt i kameran, om det är läge. Det var det inte den här gången så nu blir det storrensning i datorn i stället. Gör det direkt jag lagt in dem, så slipper man sen. var usel på det förut, men har skärpt till mig nu :D
 
Sv: Objektiv till min Nikon D60

Jag hängde inte med riktigt, har tamrons objektiv af-motor, eller hade din kamera det? Själv har jag en D40.
 
Sv: Objektiv till min Nikon D60

Just detta Tamron-objektivet har autofokusmotor, min D60 har det inte. :( Det är det enda jag inte är nöjd med... för det var väl mitt typ enda krav, som säljaren glatt berättade att "det är klart den har autofokusmotor, därför ska du ha D60 och inte D40"- :mad:
 
Sv: Objektiv till min Nikon D60

Just detta Tamron-objektivet har autofokusmotor, min D60 har det inte. :( Det är det enda jag inte är nöjd med... för det var väl mitt typ enda krav, som säljaren glatt berättade att "det är klart den har autofokusmotor, därför ska du ha D60 och inte D40"- :mad:

Juste, jag har gjort lite efterforskningar, är du nöjd med objektivet? Är det något man ska satsa på?

Sånt blir man ju förbannad på! Du har inte funderat på att gå tillbaka till butiken?
 
Sv: Objektiv till min Nikon D60

Juste, jag har gjort lite efterforskningar, är du nöjd med objektivet? Är det något man ska satsa på?

Sånt blir man ju förbannad på! Du har inte funderat på att gå tillbaka till butiken?

Funderade först på det, men nu älskar jag kameran ändå, och har ju hittat ett objektiv med motor, så jag skiter i det. Objektivet är :love::love::love: För den billiga pengen är det oerhört prisvärt. Mitt är ju tills jag fyller år, o kanske lite mer... då jag ska spara till ett Nikkor-dito. Men dessa kostar ju X antal tusingar mer, så det lär ta ett tag.
 
Sv: Objektiv till min Nikon D60

Nu har jag också börjat leka med mitt objektiv! Hur kul som helst! Är dock inte riktigt van vid att behöva stå stå långt ifrån det jag ska ta kort på ;) "Ta på det där!" "Nej, jag kan inte, det är för nära kameran!". Bra bilder blir det iaf, och jag ångrar inte det minsta att jag inte köpte nikkor, även om det kanske hade vart lite roligt med VR ibland. Får skaffa ett stativ istället...
 
Sv: Objektiv till min Nikon D60

Jag har planerat att lära mig med detta, och i senare köpa ett Nikkor med VR. Kommer ju få pengar till jul o på födelsedagen. Men det här objektivet räcker absolut till ett bra tag. Stativ har jag ju oxå , men det är inte alltid man orkar släpa med det, det väger en del. Planerar att köpa ett enbent som är lite mer mobilt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag funderar på att köpa ett objektiv till min sambos kamera när han fyller år, som han vill kunna fota fåglar med. Jag kan ingenting om...
Svar
15
· Visningar
1 447
Fritid Hilfe! Jag är sugen på ett nytt objektiv till min Nikon D90, och jag vet nog på ett ungefär vad jag vill ha för egenskaper men inte...
2
Svar
23
· Visningar
1 567
Senast: YlvaG
·
IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på...
2
Svar
25
· Visningar
2 217
IT & mobiler Jag har en Nikon D3000 som jag för det mesta använder med mitt tamronobjektiv. Jag är lite osäker på vilken modell objektivet är men på...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp