Öm i hovarna eller vad är det?

Lazio

Trådstartare
Ibland när jag rider så går min häst väldigt stelt, som om det gjorde ont i hovarna. Det är bara på grusvägar och asfalt hon går så, på gräs och mjukare underlag går hon som vanligt. :confused:
Hon är oskodd bak och har varit det sen augusti, och hon har aldrig visat nån ömhet innan.
Hon är inte halt, ingen svullnad eller värme i benen, hon visar ingen smärta när jag klämmer och trycker på benen.
Hon har gått oskodd större delen av sitt liv eftersom hon varit avelssto ett tag. Hon var i stort sett bara skodd när hon tävlade och det slutade hon med 96.
 
Sån e min pålle oxå och han har tunna sulor. Och så är han ganska plattfotad så sulorna kommer ju ännu närmre! :crazy: Min pålle är heller inte varm eller svullen i benen. Kan ju vara så att hon slitit baktassarna för mycket eftersom hon e oskodd.
 
jo, jag ska prata med hovslagaren när hon kommer ut nästa gång.
tycker ändå det är konstigt att det kommer nu, hon borde varit mer ömfotad i somras då, då var det hårt som sten i marken, nu är det ju mjukare.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 324
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
788
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 234
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 662
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp