Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet ärligt talat inte. Jag vet flera lögner hon svalt helt hittills. Saker som är helt tagna ur luften.

Och troligen kommer som sagt hennes vittnesmål väga tungt i huvudförhandlingen. För hon är ju egentligen den enda utomstående som kan vittna. Är det då så konstigt att jag vill att hon ska ha en någorlunda rättvis och sanningsenlig uppfattning om mig?
Men där gör du ju samma sak igen. Alla som arbetar med den här sortens frågor vet ju hur trätande separerade föräldrar pratar om varandra. Och hennes uppgift är väl överhuvudtaget inte att ha någon uppfattning om dig. Det är inte därför hon är där. Och om det vore därför hon är där, så gäller ju att alla vet att föräldrar i er situation har väldigt olika bild av allting och därför tycker båda att den andra ljuger.
 
Och troligen kommer som sagt hennes vittnesmål väga tungt i huvudförhandlingen.

Men menar du att hon skulle vara någon form av karaktärsvittne gällande dig? Nä, nu tror jag du behöver konsultera advokaten. Det känns lite som en form av konspirationsteori.

Det hon möjligen kan uttala sig om är hur umgänget mellan pappa och Mini fungerar. Och om du vid något tillfälle kommit utrusande med förskäraren - annars har det väl varit en gnisslande situation mellan två parter som inte längre lever ihop med som ska dela på ett barn.
 
Men där gör du ju samma sak igen. Alla som arbetar med den här sortens frågor vet ju hur trätande separerade föräldrar pratar om varandra. Och hennes uppgift är väl överhuvudtaget inte att ha någon uppfattning om dig. Det är inte därför hon är där. Och om det vore därför hon är där, så gäller ju att alla vet att föräldrar i er situation har väldigt olika bild av allting och därför tycker båda att den andra ljuger.

Hon jobbar inte med detta. Detta är hennes första uppdrag inom socialtjänsten. Hon sökte egentligen ett helt annat typ av uppdrag. Hon har ingen utbildning inom detta. Hon har fått oklara direktiv (det har vi allihopa).

Min advokat är så klart uppdaterad och är inte imponerad av KP hittills. Han tycker inte hon är objektiv.

Men jag kommer ta @Lovisaleonora råd och köra Mini dit och hem men hitta på något annat istället för att följa med in. Tror det blir bättre för alla parter.
 
Men menar du att hon skulle vara någon form av karaktärsvittne gällande dig? Nä, nu tror jag du behöver konsultera advokaten. Det känns lite som en form av konspirationsteori.

Det hon möjligen kan uttala sig om är hur umgänget mellan pappa och Mini fungerar. Och om du vid något tillfälle kommit utrusande med förskäraren - annars har det väl varit en gnisslande situation mellan två parter som inte längre lever ihop med som ska dela på ett barn.

Nej det ska hon ju så klart inte. Men jag vet ju hur exet och hans advokat kommer vinkla sina frågor vid en huvudförhandling till henne.

Sen kanske jag underskattar tingsrättens förmåga att skilja tyckande från fakta. Allt detta är ju helt nytt för mig. Har i princip noll erfarenhet av tingsrätter, tvister och rättegångar. Och så sitter exets hjärntvätt fortfarande hårt i inser jag. Är fortfarande rädd att han på något mystiskt sätt ska lyckas manipulera alla mot mig.
 
Tyvärr förvandlar dessa tankar dig till precis motsatsen till det du vill vara. Lugn, trygg och med integritet. Nu börjar du öppet konspirera och manipulera.

Håll fokus på Mini. Du ska ge Mini så bra umgängen som möjligt, med den far hon har rätt till. Utan att du behöver lägga dig platt på marken och bli överkörd. Mini behöver egentid med pappa, tillsammans skapar ni INGET bra klimat för ett barn.

Jag tycker det är en fungerande kompromiss att köra henne till parken, men inte delta i umgänget utan ge dem egentid. Finnas tillhands - för Minis skull - lite i lagom närhet där du kan njuta av några timmars umgänge med t ex en kompis. Eller egentid.

Håll fokus på Mini, det är henne det handlar om. Inte er dysfunktionella relation.
 
Nej det ska hon ju så klart inte. Men jag vet ju hur exet och hans advokat kommer vinkla sina frågor vid en huvudförhandling till henne.

Sen kanske jag underskattar tingsrättens förmåga att skilja tyckande från fakta. Allt detta är ju helt nytt för mig. Har i princip noll erfarenhet av tingsrätter, tvister och rättegångar. Och så sitter exets hjärntvätt fortfarande hårt i inser jag. Är fortfarande rädd att han på något mystiskt sätt ska lyckas manipulera alla mot mig.

Alltså rätten har garanterat full koll på att alla inte alltid säger riktigt sanningen.

Men jag fattar inte hur du är rädd att det ska vinklas? Ska KP berätta "krambanans ex säger att krambanan gör si och så". Liksom, jaha?
 
Tyvärr förvandlar dessa tankar dig till precis motsatsen till det du vill vara. Lugn, trygg och med integritet. Nu börjar du öppet konspirera och manipulera.

Håll fokus på Mini. Du ska ge Mini så bra umgängen som möjligt, med den far hon har rätt till. Utan att du behöver lägga dig platt på marken och bli överkörd. Mini behöver egentid med pappa, tillsammans skapar ni INGET bra klimat för ett barn.

Jag tycker det är en fungerande kompromiss att köra henne till parken, men inte delta i umgänget utan ge dem egentid. Finnas tillhands - för Minis skull - lite i lagom närhet där du kan njuta av några timmars umgänge med t ex en kompis. Eller egentid.

Håll fokus på Mini, det är henne det handlar om. Inte er dysfunktionella relation.

Tack!

Ja det är ju därför jag har denna tråden. För att kunna ösa ur mig lite i stunden och sen kunna komma tillbaka mer sansad och förhoppningsvis med kloka synpunkter att läsa.
 
Alltså rätten har garanterat full koll på att alla inte alltid säger riktigt sanningen.

Men jag fattar inte hur du är rädd att det ska vinklas? Ska KP berätta "krambanans ex säger att krambanan gör si och så". Liksom, jaha?

Alltså jag vet inte riktigt. Är ju mer en orationell rädsla jag har om hans makt och förmåga att manipulera (i själva verket lyckas han rätt sällan men han övertygar ju alltid mig så klart att "alla" tycker som han).

Tänkte mer att det skulle vinklas som att jag är den som "bråkar" och att jag aktivt skulle försöka motverka umgänget. Eller att jag är överdrivet beskyddande och kontrollerande. Nu vet jag ju iofs att KP iallafall inte tycker jag motverkar umgänge. Och med bilstolen har hon sagt till mig att hon förstår min oro och att hon tycker det var befogat att ta upp det.

Äsch det märks att jag fått lyssna på och träffa exet för mycket på sista tiden. Det är hans ord som far runt i huvudet.

Dags att dra ner på kontakten igen. Och fokusera på mitt och Minis nya boende (vi har ev två att välja på som båda är kanon) och flytten. :love:
 
Jag svarade på vad du skrev. Jag kanske missförstod dig, men min poäng vad gäller ts idé om att "prata" med kp:n har nog gått fram
Nej du har inte svarar på det jag skrivit. Jag har knappt ens skrivit om det du menar över huvud taget i någon riktning. Det närmsta du kommer i mina inlägg angående TS och prata med KP är att jag tyckte TS skulle stanna hemma från djurparken.
 
Senast ändrad:
"Min advokat är så klart uppdaterad och är inte imponerad av KP hittills. Han tycker inte hon är objektiv."

Och det är ju alldeles lysande att advokaten kan visa på att hon inte är objektiv, om det behövs. På det viset är det ju bara positivt att hon inte har träffat dig speciellt mycket utan bara har andrahandsinformation att komma med?!
 
"Min advokat är så klart uppdaterad och är inte imponerad av KP hittills. Han tycker inte hon är objektiv."

Och det är ju alldeles lysande att advokaten kan visa på att hon inte är objektiv, om det behövs. På det viset är det ju bara positivt att hon inte har träffat dig speciellt mycket utan bara har andrahandsinformation att komma med?!

Fast kp ska ju inte göra nån bedömning av mamman alls öht, den ska finnas med vid umgänge och se hur barn och pappa interagerar och rent krasst; Det är ju ts uppgifter som advokaten baserar sitt tyckande om kp på, så hur ska advokaten baserat på det, visa på att kp inte är objektiv?
 
Fast kp ska ju inte göra nån bedömning av mamman alls öht, den ska finnas med vid umgänge och se hur barn och pappa interagerar och rent krasst; Det är ju ts uppgifter som advokaten baserar sitt tyckande om kp på, så hur ska advokaten baserat på det, visa på att kp inte är objektiv?
En advokat framför ju alltid sin klients åsikter/ärende. Advokatens roll i domstolen är inte att vara en objektiv sanningssägare utan att ge en röst åt sin klient.
 
Fast kp ska ju inte göra nån bedömning av mamman alls öht, den ska finnas med vid umgänge och se hur barn och pappa interagerar och rent krasst; Det är ju ts uppgifter som advokaten baserar sitt tyckande om kp på, så hur ska advokaten baserat på det, visa på att kp inte är objektiv?
Det var ju därför jag skrev "om det behövs". Skulle exets advokat dra in KPs åsikter i det hela så är det ju mycket bättre att Krambanan inte har umgåtts med KP utan att det är exets åsikter som kommer fram genom denna, då är hon ju inte objektiv längre. Enklare för Krambananens advokat att då få KPs eventuella vittnesmål att punkteras.
 
Det var ju därför jag skrev "om det behövs". Skulle exets advokat dra in KPs åsikter i det hela så är det ju mycket bättre att Krambanan inte har umgåtts med KP utan att det är exets åsikter som kommer fram genom denna, då är hon ju inte objektiv längre. Enklare för Krambananens advokat att då få KPs eventuella vittnesmål att punkteras.

Det är inte kp's jobb öht att ha en åsikt om ts och det är väl möjligen det i sig, som kan ifrågasättas om det mot all förmodan skulle efterfrågas en.
 
Det är inte kp's jobb öht att ha en åsikt om ts och det är väl möjligen det i sig, som kan ifrågasättas om det mot all förmodan skulle efterfrågas en.
Ja, men det var ju i stort sett det jag skrev!..
Sen om det går upp i rätten så har exet rätt att kalla vilka vittnen han vill, och då ska Krambanan och hennes advokat kunna motbevisa. Därav att inte involvera sig med KP.
 
Idag var dom här. Vet inte varför han inte tog med Mini till sig. Börjar undra om det regnar in i hans hus för det är alltid så när det regnar mycket. Jag gick ut i stallet. Dom kom också ut i stallet efter lite mer än halva tiden. KP avbröt umgänget 10 min tidigt för han började tjafsa.

Han har skickat in om domstoltrots säger han...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Crossline
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 504
Senast: Lingon
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 298
Senast: Cocos
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 713
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp