Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon blir en lika dålig person som pappan om hon följer med till djurparken för att få möjlighet av prata med KP.

Nja, innan hon håvar fram bössan har hon väl en bit kvar för att komma ikapp...

Men @krambanan , du verkar ha flera anledningar till den här plötsliga(?) idén? Har du klart för dig vad det är som faktiskt driver dig, och vad du egentligen hoppas uppnå?
 
Har varit tyst i denna tråd men måste inflika, fundera lite om på om KPn "idiotförklaras" lite?
Alltså är inte KPn en helt oberoende person? Denne borde rimligtvis vara extremt objektiv i alla lägen och se väldigt kritiskt till allt som sägs av respektive förälder (där av borde det också vara tämligen värdelöst för respektive förälder att delge "sin version" om vad som pågår för KP). Även om KPn tillbringat mer tid med fadern så vill åtminstone jag tro att denne håller hårt på att gå efter vad hen ser och inte vad hen hör. Klart denne säkert också sagt vad hen tänker vid umgänget men nog borde KPn vara så pass profitionell att hen säger sina objektiva observationer och inget annat i senare tvist?

Är TS tveksam så är väl kanske det något hon faktiskt kan fråga KPn om: alltså prova försäkra sig om att KPn är och fortsatt kommer vara profitionell i sin bedömning och i sina utlåtanden och inte göra några utlåtanden utifrån någon parts rövarhistorier. Men att prova berätta sin "version" för KPn bara för att på det viset lyckas "vinna över KPn på sin sida" borde ingen av parterna ha något för.

Övrigt vill jag bara ge mitt stöd till Dig TS, jag har följt dina trådar och beundrar din styrka. I den aktuella frågan om djurparken håller jag dock med tidigare skrivelser. Hoppas du har styrka nog att säga Nej.
 
Har varit tyst i denna tråd men måste inflika, fundera lite om på om KPn "idiotförklaras" lite?
Alltså är inte KPn en helt oberoende person? Denne borde rimligtvis vara extremt objektiv i alla lägen och se väldigt kritiskt till allt som sägs av respektive förälder (där av borde det också vara tämligen värdelöst för respektive förälder att delge "sin version" om vad som pågår för KP). Även om KPn tillbringat mer tid med fadern så vill åtminstone jag tro att denne håller hårt på att gå efter vad hen ser och inte vad hen hör. Klart denne säkert också sagt vad hen tänker vid umgänget men nog borde KPn vara så pass profitionell att hen säger sina objektiva observationer och inget annat i senare tvist?

Är TS tveksam så är väl kanske det något hon faktiskt kan fråga KPn om: alltså prova försäkra sig om att KPn är och fortsatt kommer vara profitionell i sin bedömning och i sina utlåtanden och inte göra några utlåtanden utifrån någon parts rövarhistorier. Men att prova berätta sin "version" för KPn bara för att på det viset lyckas "vinna över KPn på sin sida" borde ingen av parterna ha något för.

Övrigt vill jag bara ge mitt stöd till Dig TS, jag har följt dina trådar och beundrar din styrka. I den aktuella frågan om djurparken håller jag dock med tidigare skrivelser. Hoppas du har styrka nog att säga Nej.
Oberoende eller inte, det är ingen garanti för att vara opartisk. I synnerhet om man umgås nästan uteslutande med ena parten.

KP borde vara opartisk men det är ingen garanti för att hon är det.
 
@krambanan Angående utflykten till djurparken.
Jag råkade trycka på fel knapp och hamnade på ditt allra första inlägg i den här tråden.
Det var inte vackert. :(

Läs det inlägget igen och du har svaret varför du inte ska åka någonstans med honom. :crazy:
Den människan du beskrev där finns fortfarande.
Är det så att du har blivit så van vid hans spel så att man kanske kan säga att du är i normaliseringsprocessen?
Ursäkta att jag sticker ut hakan såhär och utmanar (provocerar kanske?) dig genom att vara så obekväm. :crazy: :o
Det är inte meningen! :heart

Jag vill bara att du ska vara rädd om dig själv och Mini. :heart
Jag tror att du tar hand om dig och Mini allra bäst på ett behörigt avstånd från honom.
Släng ut han från din skalle också. :cool: Han tar upp alldeles för mycket plats där. Hyresfritt dessutom! ;)

:heartheart:heart

Edit. Funderade väldigt länge om jag skulle posta detta.
 
Oberoende eller inte, det är ingen garanti för att vara opartisk. I synnerhet om man umgås nästan uteslutande med ena parten.

KP borde vara opartisk men det är ingen garanti för att hon är det.
Men vad spelar det ens för roll för ts hur kp:n ser på saken? Kp har en uppgift i sammanhanget. Att spela för att få kp "på sin sida" framstår för mig både som dumt och meningslöst.
 
Oberoende eller inte, det är ingen garanti för att vara opartisk. I synnerhet om man umgås nästan uteslutande med ena parten.

KP borde vara opartisk men det är ingen garanti för att hon är det.
Absolut inte men samtidigt föresätter man ju då också att KPn är så naiv och inkompetent att denne inte ser eller förstår vad som verkligen pågår trots alla gånger som Xet helt öppet verkar trampa i klaveret (och då får vi bara läsa de korta episoder som krambanan är i närheten och förutsätter alltså att Xet både klarar av att agera en ofelbar pappa och göra sin historier helt trovärdig under övriga umgänges tiden)

Jag står helt fast vid att det borde vara bättre att på ett lugnt sätt prova försäkra sig om KPns objektivet genom att helt enkelt fråga om det (och på det viset även diskret påminna om det om hen mot för modan skulle ha glömt)

Sedan måste jag nog även ha lite tilltro till rättsystemet trots allt, att dom kommer ifrågasätta alla ev. uttalanden KPn gör speciellt om inte KPn också berättar varför hen ha fått en viss uppfattning. Om KPn misstänks ha bildat uppfattning utifrån vad någon berättat borde väl någon av advokaterna yrka på att uttalade ogills?

Jag kanske är naiv men det är så pass många inblandad i den här smeten att jag helt enkelt vägrar tro att alla (eller ens majoriteten) är så blåögd eller så oprofessionell att man inte gör sitt jobb på ett riktigt sätt.
 
Senast ändrad:
Men vad spelar det ens för roll för ts hur kp:n ser på saken? Kp har en uppgift i sammanhanget. Att spela för att få kp "på sin sida" framstår för mig både som dumt och meningslöst.

Vet att det inte är skrivit till mig men
Jag funderade också på det jag har dock tagit förgivet att, utifrån att KPn uppfattning verkar vara så viktig, att KPn kommer höras vid senare uppgörelse?
Eller har jag gått händelserna i förväg nu?
 
Absolut inte men samtidigt föresätter man ju då också att KPn är så naiv och inkompetent att denne inte ser eller förstår vad som verkligen pågår trots alla gånger som Xet helt öppet verkar trampa i klaveret (och då får vi bara läsa de korta episoder som krambanan är i närheten och förutsätter alltså att Xet både klarar av att agera en ofelbar pappa och göra sin historier helt trovärdig under övriga umgänges tiden)

Sen är det ju faktiskt så att om kontaktpersonen ser att pappan är en mycket bättre pappa när @krambanan inte är närvarande (och därför inte själv ser det), så är ju det vad hon ser. Han kan både vara en riktig skitstövel och sköta sig bättre när han inte har exet som publik.

Givetvis ser kontaktpersonen mer av pappan, det funkar ju så - det är ju han som inte har barnet...
 
Absolut inte men samtidigt föresätter man ju då också att KPn är så naiv och inkompetent att denne inte ser eller förstår vad som verkligen pågår trots alla gånger som Xet helt öppet verkar trampa i klaveret (och då får vi bara läsa de korta episoder som krambanan är i närheten och förutsätter alltså att Xet både klarar av att agera en ofelbar pappa och göra sin historier helt trovärdig under övriga umgänges tiden)

Jag står helt fast vid att det borde vara bättre att på ett lugnt sätt prova försäkra sig om KPns objektivet genom att helt enkelt fråga om det (och på det viset även diskret påminna om det om hen mot för modan skulle ha glömt)

Sedan måste jag nog även ha lite tilltro till rättsystemet trots allt, att dom kommer ifrågasätta alla ev. uttalanden KPn gör speciellt om inte KPn också berättar varför hen ha fått en viss uppfattning. Om KPn misstänks ha bildat uppfattning utifrån vad någon berättat borde väl någon av advokaterna yrka på att uttalade ogills?

Jag kanske är naiv men det är så pass många inblandad i den här smeten att jag helt enkelt vägrar tro att alla (eller ens majoriteten) är så blåögd eller så oprofessionell att man inte gör sitt jobb på ett riktigt sätt.
Vem förutsätter att KPn är naiv och inkompetent? Tvärt om framgår det tydligt här att KPN börjar se igenom exet. KPn verkar inte hålla med i allt och det är helt naturligt, ibland handlar det snarare åsikter än rätt och fel och det är knappast KPs roll att ta någon av parternas parti.

Hur kompetent en person är så kan det däremot ibland ta lång tid att se hela bilden.
 
Vem förutsätter att KPn är naiv och inkompetent? Tvärt om framgår det tydligt här att KPN börjar se igenom exet. KPn verkar inte hålla med i allt och det är helt naturligt, ibland handlar det snarare åsikter än rätt och fel och det är knappast KPs roll att ta någon av parternas parti.

Hur kompetent en person är så kan det däremot ibland ta lång tid att se hela bilden.
Men vadå "hela bilden"? Varför skulle det vara viktigt att kp:n ser "hela bilden" och vad ÄR ens "hela bilden"? Existerar det ens en sådan?
 
Men vadå "hela bilden"? Varför skulle det vara viktigt att kp:n ser "hela bilden" och vad ÄR ens "hela bilden"? Existerar det ens en sådan?
När påstod jag att det var viktigt att KP ser hela bilden? Jag bara konstaterade att det kan ta tid att se den, men för att utföra sitt jobb som buffert mellan två tvistande parter som inte kan dra jämnt är det lämpligt att sätta sig in i situationen.

Om den existerar, troligen inte om man hårdrar det, men utifrån praktisk nytta så är det fullt möjligt.
 
Man kan välja att kalla det för "manipulera" om man vill. Man kan också säga att man ger KP en mer nyanserad bild av läget, genom att visa den andra sidan av myntet. Om jag förstått saken rätt har exet dominerat informationsflödet till KP och därmed snedvridit KPs syn på allt.

Men oj. Vad många drar på stora växlar för att jag tyckte det kunde vara bra att få prata med KP lite (med tanke på att hennes vittnesmål antagligen kommer väga tungt framåt). Jag har absolut inte tänkt manipulera henne eller säga något "illa" alls om exet till henne. Mer bara få en chans att faktiskt träffa henne. Och visa vem jag är.

Jag vill bara ha en ärlig chans. Om man bara får höra en sida hela tiden och tillräckligt mycket och ofta så börjar man tro på det. Träffar man då dessutom aldrig den andra personen kan man ju inte heller se med egna ögon vad som är "sant" och inte. Och jag vet att han matat henne med rena lögner.

Angående att följa med till djurparken så hinner han bara lagom dit och vända på sin umgängestid. Så ska han kunna gå där med Mini så behöver iallafall umgänget börja och sluta utanför. Men ja jag har funderat på att göra något annat dom två timmarna istället för jag håller med om att jag behöver minimera kontakten med honom.

Sen tänker jag att det kan vara bra för Mini att vi faktiskt kan tillbringa två timmar ihop för hennes skull (om det hålls på en bra nivå så klart). För som sagt jag kommer garanterat få släppa mer och mer till honom framåt. Och ju tryggare Mini är med honom då desto bättre. Detta är inte för att curla honom utan för Minis välmående.

Hoppas ni förstår mer hur jag menar.
 
Sen tänker jag att det kan vara bra för Mini att vi faktiskt kan tillbringa två timmar ihop för hennes skull. För som sagt jag kommer garanterat få släppa mer och mer till honom framåt. Och ju tryggare Mini är med honom då desto bättre. Detta är inte för att curla honom utan för Minis välmående.

Jag tycker det kan vara en tillmötesgående kompromiss att köra Mini dit och sedan göra två timmar på annat håll, kanske med en väninna i samma park. Men låta pappa och Mini får egentid, inte minst för att pappa ska få känsla för hur det faktiskt är ute bland allmänheten. Du finns ju till hands med några minuters inställelse.

Däremot tycker jag det verkar helt fullständigt galet verklighetsfrånvänt att vara där MED honom och Mini. Det hade jag verkligen inte sett som ett alternativ.
 
När påstod jag att det var viktigt att KP ser hela bilden? Jag bara konstaterade att det kan ta tid att se den, men för att utföra sitt jobb som buffert mellan två tvistande parter som inte kan dra jämnt är det lämpligt att sätta sig in i situationen.

Om den existerar, troligen inte om man hårdrar det, men utifrån praktisk nytta så är det fullt möjligt.
Så du menar att du kan bedöma att kp:n får bättre förutsättningar att sköta sitt jobb om ts på eget initiativ försöker skaffa sig tid till att ensam prata med kp:n? Och att det är ts eller du eller buke som avgör det, inte kp själv eller kp:s chef?

Kp är väl ingen medlare eller konfliktlösare annat än precis i samband med pappans umgänge med Mini?
 
Träffar man då dessutom aldrig den andra personen kan man ju inte heller se med egna ögon vad som är "sant" och inte. Och jag vet att han matat henne med rena lögner.
Och du tror inte att kp har helt klart för sig att pappan kan tänkas ljuga om dig och att oavsett om han gör det eller inte är det troligt att du kommer att anse att han gör det, och vice versa?
 
Senast ändrad:
Så du menar att du kan bedöma att kp:n får bättre förutsättningar att sköta sitt jobb om ts på eget initiativ försöker skaffa sig tid till att ensam prata med kp:n? Och att det är ts eller du eller buke som avgör det, inte kp själv eller kp:s chef?
Hur i hela fridens namn har du lyckats dra den slutsatsen av det jag skrivet. Jag har inte skrivit ett ord om vad jag tycker om att TS ska prata i enrum med kontaktpersonen, varken om hon ska göra det eller undvika det. Du måste förväxla mig med någon annan.

Kp är väl ingen medlare eller konfliktlösare annat än precis i samband med pappans umgänge med Mini?
*Skakar på huvudet och undrar var du får allt ifrån.*
Var menar du att jag skrivit att KP skulle vara en allmän konfliktlösare. Mig veterligt har jag inte nämnt något i den riktningen alls.
 
Jag svarade på vad du skrev. Jag kanske missförstod dig, men min poäng vad gäller ts idé om att "prata" med kp:n har nog gått fram
 
Jag vill bara ha en ärlig chans. Om man bara får höra en sida hela tiden och tillräckligt mycket och ofta så börjar man tro på det. Träffar man då dessutom aldrig den andra personen kan man ju inte heller se med egna ögon vad som är "sant" och inte. Och jag vet att han matat henne med rena lögner.
.
Jag tänker att KP endast kommer rapportera hur umgängena har sett ut. Hur pappan fungerat i sin föräldraroll och hur överlämningar sett ut. Hon har ingen aning om hur du fungerar i övrigt så det spelar egentligen ingen roll om han har matat henne med skitsnack. Det är inget som någon förväntar sig att hon ska göra en bedömning av.
Samma sak från din sida. Hon har ju sett det hon sett. Sett hur han är med mini och hur han klarar av situationen. Det är det hon ska berätta om sen. Inte huruvida han är ett arsle som person i andra sammanhang. Det har inte hon med att göra.

Jag tycker du kan vara schysst och köra dit mini. Sen gör du något annat. Du behöver inte etablera en relation till KP nu, det är ju snart slut.
 
Och du tror inte att kp har helt klart för sig att pappan kan tänkas ljuga om dig och att oavsett om han gör det eller inte är det troligt att du kommer att anse att han gör det, och vice versa?

Jag vet ärligt talat inte. Jag vet flera lögner hon svalt helt hittills. Saker som är helt tagna ur luften.

Och troligen kommer som sagt hennes vittnesmål väga tungt i huvudförhandlingen. För hon är ju egentligen den enda utomstående som kan vittna. Är det då så konstigt att jag vill att hon ska ha en någorlunda rättvis och sanningsenlig uppfattning om mig?
 
Jag vet ärligt talat inte. Jag vet flera lögner hon svalt helt hittills. Saker som är helt tagna ur luften.

Och troligen kommer som sagt hennes vittnesmål väga tungt i huvudförhandlingen. För hon är ju egentligen den enda utomstående som kan vittna. Är det då så konstigt att jag vill att hon ska ha en någorlunda rättvis och sanningsenlig uppfattning om mig?

Men i hennes roll handlar det väl bara om att förklara för myndigheter hur han är med Mini? Inte hur du och han funkar ihop?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Crossline
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 504
Senast: Lingon
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 298
Senast: Cocos
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 713
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp