öpeethållningstider långfredag.

MCP

Trådstartare
Hejsan Sverige och Buke, nu är det så att jag och min pojkvän tänkt komma på besök från Finland på långfredag. Närmare bestämt Haparanda hade vi tänkt gästa, men efter att nu ha läst i någon annan tråd något om någon butik som är stängd på fredag, så blev jag nu osäker. Hur är det riktigt med öppethållningen där i Sverige nu på långfredag? Tacksam för svar, hälsningar MCP :D
 
Vad jag vet är de flesta butiker öppna till 1600, i alla fall här i söder, systemet stänger 1400 (de som håller öppet) och mataffärer stänger vid 18 snöret
 
@Pegasus63
Tack för svaret. Så det är kortare öppetider som gäller oavsett. Här i Finland blev öppethållningstiderna fria i början av året, vilket gör att det råder viss förvirring över vilka butiker som håller öppet på fredag och hur länge. Hur är tiderna resten av påsk då, som t.ex. på måndagen?
 
@Pegasus63
Tack för svaret. Så det är kortare öppetider som gäller oavsett. Här i Finland blev öppethållningstiderna fria i början av året, vilket gör att det råder viss förvirring över vilka butiker som håller öppet på fredag och hur länge. Hur är tiderna resten av påsk då, som t.ex. på måndagen?

Lördag håller de flesta öppet som vanlig lördag, söndag och måndag är det söndagstider som gäller.
 
@Pegasus63 och @athena_arabians
Tack för era svar. Är väl nog kanske bäst med lite googling, alternativt att vi åker en vanlig helg istället. Skulle det inte ha varit för att vi har annat program spikat på lördagen så skulle ju det ha varit bästa dagen, men men...
 
Har du varit i Karlstad eller Charlottenlund på Långfredag eller 2.dag påsk? Systemet håller öppet för norrmännens shoppande;)

Systembolaget både i Karlstad och Charlottenberg är stängda på långfredagen (bara att kolla på hemsidan). Enligt riksdagsbeslut ska alkohol inte vara tillgängligt på helgdagar (det var ju ett jävla liv innan det blev lördagsöppet). Enda gången det är öppet på en röd dag är det en vanlig söndag ifall det blir få eller inga dagar öppet mellan jul och nyår.
 
Har du varit i Karlstad eller Charlottenlund på Långfredag eller 2.dag påsk? Systemet håller öppet för norrmännens shoppande;)

Tror inte att någon från Finland åker för att shoppa på Systembolaget när dom har Alko själva.

Dom är nog mer intresserade av att besöka en stor möbeljätte :angel:
 
Systembolaget både i Karlstad och Charlottenberg är stängda på långfredagen (bara att kolla på hemsidan). Enligt riksdagsbeslut ska alkohol inte vara tillgängligt på helgdagar (det var ju ett jävla liv innan det blev lördagsöppet). Enda gången det är öppet på en röd dag är det en vanlig söndag ifall det blir få eller inga dagar öppet mellan jul och nyår.

Då har de ändrat för i år, kanske för at de tyckte det var för många svenskar inom de föregående åren;)
 
@ainasoja Njaa, både rätt och fel, för en del är nog ett besök på systemet ett viktigt inslag vid Sverigebesök, men då för någon variation i utbudet. Min kompis vill dit för att handla en viss sorts cider bl.a. men för mig personligen har det inte speciellt stor betydelse om det är öppet eller ej :) Många åker nog dit för kombon snus och ikea, för vår del är det nog mera snuset (eller för pojkvännen iallafall) så brukar vi nog gå en sväng genom möbeljätten när vi ändå är där. Så brukar jag när vi är över passa på att handla vissa svenska matprodukter/godis som inte finns här.
Jaa, och förut kunde man ju klämma in ett besök på hööks också, men de finns ju inte där mera :( De har i och för sig öppnat ett hööks relativt nära här var jag bor, men det var liksom lite "all-in-one" när det fanns ett i haparanda.
 

Liknande trådar

Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 138
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 768
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Minns någon tråden jag skapade för 16 år sedan här? Det var egentligen i går för 16 år sedan, och sedan fylldes den på. Blev rätt lång...
2
Svar
38
· Visningar
3 767
Senast: Luff
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 997
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp