Öppet förhållande?

Jajjemen

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder, erfarenheter eftersökes. Sambon och jag har olika sexlust där han har mindre sådan. Vi har nu beslutat att vi ska ha ett öppet förhållande. Alternativet var att gå isär.
Söker därför om det på forumet finns par där detta fungerat, bra eller dåligt?
 
Sv: Öppet förhållande?

Vi har kommit överens om detta ja. Annars blir det nog väl komplicerat...
 
Sv: Öppet förhållande?

Kanske lite offtopic, men jag undrar hur kommer det att kännas när han väl vill ha sex, så har han sex med andra istället för dig? Känns som att denna lösning skulle kunna resultera i att ni har ännu mindre sex tillsammans. Eller så kanske blir det en nytändning och hans sexlust ökar.
 
Sv: Öppet förhållande?

Hur det känns vet jag ju inte ännu. Det lär väl märkas. Mycket möjligt att saker går åt skogen pga detta. Men det andra alternativet var liksom skogen så....
 
Sv: Öppet förhållande?

Ingen egen erfarenhet, men bekanta som levde så, fungerade utmärkt!

Tror det handlar mycket om tillit och ärlighet, samt att båda är överens och följer det man bestämt, dvs de ev regler man uttalat
 
Sv: Öppet förhållande?

Jag lägger inga moraliska aspekter på det hela, folk får göra vad de vill. MEN vill du verkligen ha sex med någon annan (dvs du är kåt på någon annan)?

Nu vet jag ju inte hur ofta ni har sex och hur ofta du vill men har ni funderat på att försöka komma fram till någon kompromiss? Vill din sambo ha mer lust? Finns det någon fysisk eller psykisk orsak till hans lägre lust? Visst, vi har alla olika lust och den kan variera för individen också men är din sambo nöjd som det är? Kan han (och du) tänka sig att han tillfredsställer dig utan penetrering? eller med dildo?

Jag har ingen erfarenhet av ett öppet förhållande men jag tror att båda måste vara väldigt säkra på att det är det man vill ha och man är väldigt trygg i sig själv.

Hoppas allt löser sig till det bästa.
 
Sv: Öppet förhållande?

Ja, jag är kåt på andra. Jag är kåt på sambon också. Men kåt på andra också då jag ej får det jag behöver, till den grad att jag nästan hoppat över skaklarna redan innan.

Sambo har haft sån här lust de senaste typ två åren. Sambo är nöjd, förutom när jag påtalar mitt missnöje förstås.

Vi har försökt jämka ihop det under dessa år. Det mesta andra finns på plats i förhållandet. Och framförallt älskar jag tyvärr honom så mycket att det är nästan omöjligt att göra slut.

Det finns delvis medicinska orsaker. Men troligen mest olika lust och olika behov.
 
Sv: Öppet förhållande?

Kanske lite offtopic, men jag undrar hur kommer det att kännas när han väl vill ha sex, så har han sex med andra istället för dig? Känns som att denna lösning skulle kunna resultera i att ni har ännu mindre sex tillsammans. Eller så kanske blir det en nytändning och hans sexlust ökar.

Men är det scenariot så troligt?

De gör ju det här för att TS har större lust än sambon. Varför skulle då han, som är den som vill ha mindre sex, plötsligt skaffa fler/andra sexpartners i sådan mängd att han slutar ha sex med TS?

Öppet förhållande betyder ju vanligen inte att man slutar ha sex med varandra, bara att man ger varandra tillåtelse att även ha andra sexpartners.

TS, jag har några vänner som jag inte vet om de har en öppet förhållande-deal (och jag tänker inte fråga:D), men de har periodvis genom åren (som är många) uppenbart givit varandra tillåtelse alternativ sett genom fingrarna med en hel del snedsteg från båda sidor. Och de verkar vara väldigt lyckliga och fästa vid varandra.
 
Sv: Öppet förhållande?

För oss fungerar det. Total öppenhet och kommunikation blir nyckelord. Och sedan beror det förstås hur man känner för sex.

Jag tror inte att öppna förhållanden är för alla, men för vissa gör det det.
 
Sv: Öppet förhållande?

Ja, jag är kåt på andra. Jag är kåt på sambon också. Men kåt på andra också då jag ej får det jag behöver, till den grad att jag nästan hoppat över skaklarna redan innan.

.

Ska ni redovisa öppet när ni ska iväg och ligga med någon annan?
Hur blir det annars när en plötsligt vill ligga (det händer ju att man spontant vill ligga med sin sambo) och då ska den andre iväg eller har precis kommit hem från sitt substitutligg?
Biter man ihop och inser att det blir lite dubbelligg den dagen eller talar man om att man redan är bokad?
 
Sv: Öppet förhållande?

Fast som jag förstår det nu så vill ts ha mer sex än sin kille. Pga detta ska de nu ha ett öppet förhållande så hon får mer sex.
Men det kommer väl rimligtvis vara så att killen också kommer att ha sex med andra? I min värld verkar det konstigt att endast tjejen kommer ha sex med andra medans killen fortsätter att bara ha sex med ts. Och om då problemet är att han har mindre sexlust än tjejen och sedan väljer att ha sex med andra istället för att ha sex med tjejen, skulle i alla fall jag ta illa upp, om jag nu ville ha sex.
Men om nu tjejen ändå får sitt på annat håll så löser det väl sig antar jag.
 
Sv: Öppet förhållande?

Ska ni redovisa öppet när ni ska iväg och ligga med någon annan?
Hur blir det annars när en plötsligt vill ligga (det händer ju att man spontant vill ligga med sin sambo) och då ska den andre iväg eller har precis kommit hem från sitt substitutligg?
Biter man ihop och inser att det blir lite dubbelligg den dagen eller talar man om att man redan är bokad?

Nej, det händer typ inte särskilt ofta att sambo spontant vill ligga, typ en gång i halvåret eller så - om man räknar snällt. Och den gången kan jag nog tänka mig att dubbelligga i sånt fall...

Dealen, som ej är satt i handling än, lyder att vill han veta så frågar han. Annars sköter jag det diskret.
Men som sagt, det kan komma att ändras varsefter, om nu detta kanske kan funka...

Vill han plötsligt ligga oftare med nån tjej så innebär det ju att just jag inte attraherar honom. Och då är det ju bättre att göra slut i sånt fall. Han påstår att det inte är detta som är problemet iaf, men den som lever får antagligen se...
 
Sv: Öppet förhållande?

ok, då förstår jag bättre. Då e det knappast troligt att han kommer att börja ligga med en massa andra! Hoppas det funkar för er!
 
Sv: Öppet förhållande?

Har ingen egen erfarenhet men vill bara säga att jag hoppas att det funkar för er, och vad skönt att ni har hittat en potentiell lösning :)
 
Sv: Öppet förhållande?

För oss fungerar det. Total öppenhet och kommunikation blir nyckelord. Och sedan beror det förstås hur man känner för sex.

Jag tror inte att öppna förhållanden är för alla, men för vissa gör det det.

Låter ju bra att det iaf funkar för en del. :) Hur kom ni fram till att ni skulle ha öppet?
 
Sv: Öppet förhållande?

Tja, vi blev tillsammans när vi var unga (vilket vi fortfarande är) och kom väl helt enkelt fram till att det kändes onödigt att bara ligga med varandra, när vi ändå var nyfikna på att ligga med fler :p Det handlar mest om att omväxling förnöjer, skulle jag säga.

Sedan så går det i perioder. "Andra" är ju de första som faller bort när man har det stressigt - det är ju mycket mer att rodda med dem, än med personen man bor med. Och jag vet inte om jag är udda eller om det är så för fler, men jag har aldrig tänkt på att sex skulle bli mindre intimt med personen man älskar bara för att man har det med andra också. Vårt sex är ju liksom fortfarande vårt sex, medan sex med någon annan ... det är bara för kroppen. Äsch, jag kan inte ens förklara det där ordentligt.
 
Sv: Öppet förhållande?

*KL* Och lite OT:

Om jag någon gång skulle träffa en ny partner skulle jag gärna tänka mig att ha viss öppenhet i förhållandet.

Att ha KK eller älskare är inte något jag traktar efter. För mig verkar det urjobbigt. Lägger jag det engagemanget i en person vill jag även ha den känslomässiga biten. Däremot tycker jag det är väldigt skönt och avslappnande att någon gång tillåta sig att falla för en frestelse. Det vore skönt att kunna göra sådant även i ett förhållande.

Men nu är jag singel sedan ett antal år och det känns inte som om det kommer att ändra sig i brådrasket. Så då behöver jag inte fundera. Utom att KK/älskar-konceptet verkligen inte tilltalar mig. Vet inte hur många sådana dealar jag har blivit "erbjuden" på datingsidor.
 
Sv: Öppet förhållande?

Jag har levt så till och från. Funkade ofta bra. Ser två problemområden, det finns de som tror sig klara detta och blir riktigt ledsen när de märkt hur det känns. Det är riktigt asjobbigt med den monogama normen! Om man har en etablerad relation så är det fel att sneknulla. Punkt slut. Jag har sett allt när det gäller människors vilja med att vara sk. Snälla när de berättar. Ofta kan de knappt hejda sig innan de får vad de tror knäcka någon. Bra rensfaktor i och för sig.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 424
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
773
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 979
Senast: Mabuse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 735
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp