Öppet förhållande?

Sv: Öppet förhållande?

Tack för att du delar med dig förresten. Verkar ju vara en fungerande lösning, trots allt. Frågan är om du ens hade varit tillsammans med sambon om inte du hade det arrangerat som du har det?
Jag tror inte det faktiskt. Jag tror att jag hade blivit för frustrerad och därför inte glad och trevlig att umgås med. Jag är kanske inte bitter, men jag är i alla fall konstant besviken på min sambo som inte vill ha mer sex. Här hade jag nog varit betydligt bättre till mods ifall han faktiskt hade försökt att ta reda på vad det är som gör att han har en extremt låg sexlust, men han har inte ens gått till läkare för att ta vanliga prover. Det sticker mer i ögonen än att han faktiskt inte har så mycket lust, eftersom jag tar det personligt och det då blir nonchalant från sambon att inte bry sig alls.
 
Sv: Öppet förhållande?

Måste ju uppdatera om hur det gått känner jag. Det går faktiskt utmärkt! :D

Sedan ca ett halvår har jag en KK som är noga utvald, vi ses en gång i veckan. Gallring utfördes i somras bland hur många förslag som helst, på lämpad sida för ändamålet, och jag hittade en förvånansvärt vettig och rätt snygg sak. :d Dock utvald på kriterier som stryker denne från att vara "förhållandematerial" vilket ju var tanken.

Jag och partnern har nu mer och bättre sex sedan spänningen kring ämnet minskat. :D
Vi pratar kontinuerligt och i början kändes det lite konstigt från båda håll då båda varit monogama i tidigare förhållanden och tillsammans i tre år. Och innan vi hade fått alla regler på plats blev han sårad vid ett par tillfällen.
Men nu känns det som om systemet fungerar och livet rullar på i en ny "rutin" de senaste månaderna. Vi är mycket mer sams nu och planerar framåt för fullt i förhållandet. :)

Så hittills verkar det gå vägen faktiskt! :up:
 
Sv: Öppet förhållande?

Ja, som rubriken lyder, erfarenheter eftersökes. Sambon och jag har olika sexlust där han har mindre sådan. Vi har nu beslutat att vi ska ha ett öppet förhållande. Alternativet var att gå isär.
Söker därför om det på forumet finns par där detta fungerat, bra eller dåligt?

Det beror nog mycket på vad ni menar. Om det är så att du kan gå hem med de damer och herrar du vill från den lokala pizzerian och ha en orgie, eller om de är nåt hon aldrig kommer att veta eller fråga om?
 
Sv: Öppet förhållande?

ok, då förstår jag bättre. Då e det knappast troligt att han kommer att börja ligga med en massa andra! Hoppas det funkar för er!

Det känns som en föga troligt scenario.

Dessutom - om nu sambon inte vill ha sex och TS behov tänder honom så han vill ha mer sex är väl problemet löst.

Jag har levt i många år med en man som inte ville ha sex mer än någon enstaka gång per år. Det var vidrigt. Mycket vidrigare än att leva i celibat.

Att ligga jämte någon man åtrår, som inte känner detsamma svider och är tufft. Att bli avvisad ständigt.

Hade mitt ex accepterat att jag skulle ha sex med andra - som jag föreslog - skulle kanske relationen inte kraschat.
 
Sv: Öppet förhållande?

En bekant lever så. Det började med att hon ville ha sex med andra och hon och mannen tände på det. Efter en tid ville han också ha sex med andra och det gick ju bra med. Hon blev kär i sitt ligg (dealen var sex utan känslor) och de pratade om det och sedan dess lever de i ett polyförhållande. Då det finns barn i familjen bor inte den senaste pojkvänen under samma tak.

Barnets pappa och bekanten är gifta, de har levt såhär under en längre tid och när det uppstått svartsjuka har de rett ut det så alla mår bra. De lever i ett riktigt drömförhållande. Helt fantastiska människor och många är nog avis på har funnit varandra. Jag frågade ett tillfälle om det blivit bättre sedan de började leva sådär och det hade det nog vad jag förstod.
 
Sv: Öppet förhållande?

Tack alla, känns riktigt bra nu. :D

Vad härligt för er bägge (alla tre kanske rent av)!

Ja, han jag ligger med har själv ett "vitt" äktenskap, dvs inget sex där alls på >1,5 år. Så jag känner med honom på det viset, dock vill jag personligen inte välja samma typ av lösning på problemet då jag vill satsa på mitt förhållande.

Vårt förhållande blev ju aldrig så snett. Tror rekordet i somras var ett par månaders total torka.
Sen ruttnade jag totalt :banghead: Vilket med facit i hand ju verkar vara en god idé. Om vi hade fortsatt på samma spår hade det troligen slutat likadant.
 
Sv: Öppet förhållande?

Jag (eller vi då...) har ett öppet förhållande. Eller rättare sagt, jag lever poly med en sambo och en pojkvän, både sambon och pojkvännen har möjlighet att träffa andra.

Pojkvännerna ifråga känner varandra och vet givetvis var jag håller hus då jag bor ihop med den ena.
 
Sv: Öppet förhållande?

Ska ni redovisa öppet när ni ska iväg och ligga med någon annan?
Hur blir det annars när en plötsligt vill ligga (det händer ju att man spontant vill ligga med sin sambo) och då ska den andre iväg eller har precis kommit hem från sitt substitutligg?
Biter man ihop och inser att det blir lite dubbelligg den dagen eller talar man om att man redan är bokad?

Tja, det kan ju ha viss betydelse?
Ex att partnern saknat en så mycket när man varit borta hos Gunnar att han pga ivrig längtan slänger sig över en för att ge oralsex när man kommer hem.

Oavsett om man haft kondom eller ej, eller om man haft oralsex eller penetrerat/-s, kan jag tänka mig att det finns rätt många män och kvinnor som helst slipper slicka/suga/penetrera partnerns underliv om där precis varit besök av någon annans könsorgan.

Ovanligt mycket snusk från mitt håll men jag känner att jag måste vara tydlig här.

:rofl: Förlåt men jag blir så full i skratt av hur du ställer upp det som ett praktiskt problem att man riskerar att få för mycket(!?) sex. "Bita ihop"? Liksom vad snackar du om? :eek::laugh:

Ett "dubbelligg" med en dusch mellan är ju bara gött!
 
Sv: Öppet förhållande?

:rofl: Förlåt men jag blir så full i skratt av hur du ställer upp det som ett praktiskt problem att man riskerar att få för mycket(!?) sex. "Bita ihop"? Liksom vad snackar du om? :eek::laugh:

Ett "dubbelligg" med en dusch mellan är ju bara gött!

Det vet du väl att kvinnor inte är så sugna på sex.
Två ligg på samma dag - då handlar det om att bita ihop. För så mycket sexlust kan väl inte en KVINNA ha.....

:banghead:
 
Sv: Öppet förhållande?

Det vet du väl att kvinnor inte är så sugna på sex.
Två ligg på samma dag - då handlar det om att bita ihop. För så mycket sexlust kan väl inte en KVINNA ha.....

:banghead:

Men guuud, insikten slog till med full kraft nu. Hela mitt liv har jag gått runt och trott att jag är av kvinnligt kön, menar du att jag inte är en kvinna? :nailbiting:
 
Senast ändrad:
Sv: Öppet förhållande?

OMG!!!

Då är inte jag heller kvinna! Vad är jag?!!!???

Hjälp mig kära buke!!! Jag är SÅ FÖRVIRRAD NU!!!! :confused::confused::confused::confused::confused::cry::cry:
 
Sv: Öppet förhållande?

Det vet du väl att kvinnor inte är så sugna på sex.
Två ligg på samma dag - då handlar det om att bita ihop. För så mycket sexlust kan väl inte en KVINNA ha.....

:banghead:

Naturligtvis inte! Hur ska vi då hinna stå vid spisen och ha middagen färdig tills mannen kommer hem?! :mad:

Nej, ordning på torpet ska det vara. Max en gång i veckan (för att alstra barn då) och då är det bara att bita i kudden och tänka på fosterlandet, basta!

:meh:
 
Sv: Öppet förhållande?

Men men men... är det inte OTROHET att fantisera om fosterlandet när jag idkar älskog med min karl? :nailbiting: Hur ska han känna sig om han får reda på att jag ligger där och tänker på andra (saker) när han sätter på mig? Jag vill ju inte urholka hans manlighet!
 
Sv: Öppet förhållande?

Då är jag kvinna när jag är singel, för då kan jag gå utan sex.. meeen jag är definitivt ingen kvinna när jag är i ett förhållande, 1, 2 eller 3 ggr om dagen?! Hmm undra om jag ska berätta för han jag träffat att han dejtar en man? :sneaky:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 419
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
773
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 977
Senast: Mabuse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 734
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp