Övervintra i kruka?

Rebecka83

Trådstartare
jag bor i lägenhet med egen trappa o en liten uteplats. På trappan har jag haft flera krukor med växter.

I en kruka har jag en myntaplanta och ett prydnadsgräs, alltså fleråriga växter. De jag funderar på är hur jag ska övervintra dessa? Kan dom stå kvar i krúkan? Kan dom vara ute eller ska man ta in dem i källaren?
 
Sv: Övervintra i kruka?

Jag övervintrade smultronen och tulpanlökarna i sina plastkrukor insvepta i ett gammalt men varmt vintertäcke. Nu bor jag en trappa upp och har tak på balkongen, men det fungerade utmärkt det blev fina tulpaner och mycket smultron:bump:.
 
Sv: Övervintra i kruka?

ok!! funderade på fiberduk... O jag har ju möjlighet att ha kruka upp på trappan o har lite tak över så de kanske kan funka
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 306
Senast: MiaMia
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 806
Trädgård & Växter Jag flyttade I vintras till ny lägenhet med egen uteplats och liten rabatt.. Dels hade jag de fina ogräset lupin i rabatten dom...
2
Svar
31
· Visningar
2 239
Senast: myzzan
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 663
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp