Bukefalos 28 år!

Övningskört

Det är cirka 30 år sedan jag körde traktor sist. Men nu har det blivit dags igen. Idag fick jag bekanta mig med traktorn på jobbet. Nytt allting. Och så fick jag öva på att koppla till redskap på frontlastaren. Eftersom man inte ser ett skit vad man håller på med så är det en utmaning att göra på egen hand. Först var det för mycket till vänster, sen var det för mycket till höger, sen var det för mycket åt vänster igen. Jag lyckades till slut koppla på både gafflarna och skopan.

Nu är det bara en påskrift på tillståndet som behövs för att jag ska få använda traktorn i jobbet.

20230425_102854.jpg
 

Det är cirka 30 år sedan jag körde traktor sist. Men nu har det blivit dags igen. Idag fick jag bekanta mig med traktorn på jobbet. Nytt allting. Och så fick jag öva på att koppla till redskap på frontlastaren. Eftersom man inte ser ett skit vad man håller på med så är det en utmaning att göra på egen hand. Först var det för mycket till vänster, sen var det för mycket till höger, sen var det för mycket åt vänster igen. Jag lyckades till slut koppla på både gafflarna och skopan.

Nu är det bara en påskrift på tillståndet som behövs för att jag ska få använda traktorn i jobbet.

Visa bifogad fil 117480
Det verkar både svårt, roligt och kanske framför allt häftigt! Skulle jag också vilja få göra.
 
Det verkar både svårt, roligt och kanske framför allt häftigt! Skulle jag också vilja få göra.
Om man kan köra bil så kan man köra traktor. Det som är svårt med denna är att man inte ser fronten på frontlastaren och man ser därmed inte vad man gör, när man ska koppla till redskap.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: SaraXX
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 130
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 491
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 046
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp