Ogilla en i kompisgänget

vinkelina

Trådstartare
I skolan paras man ju inte ihop med sina bästa vänner direkt, speciellt inte på högskola där folk kommer från hela landet nästan.

I min grupp är vi bara 12 studerande och umgås rätt mycket även utanför skoltid. Kommer bra överens med de flesta, även om jag väljer att inte umgås med alla på fritiden (vi är helt enkelt för olika och jag accepterar det)

Då i den grupp jag umgås mest med är det en tjej som utsett mig till sin bästa vän, och det är INTE ömsesidigt. Hon sms:ar hela tiden, hänger med på allt jag föreslår, försöker få med mig på en massa osv. Jag är artig och snäll tillbaka, men lite tillbakadragen om vi säger så. Är dessutom 8 år äldre en tjejen (jag hade några års paus innan med studier)

I det flesta fall märks det inte att jag är äldre, men just med denna tjej, börjar bli skvatt galen snart. Ok om man frågar vilken klass vi har timme i, men att börja ringa och fråga vad jag skall ha på mig på krogen så att hon inte kommer felklädd börjar vara jobbigt

Vill ju inte heller sluta umgås med gänget. Tips på hur man är snällt avvisande tack, vill ej ha henne som bästa vän
 
Sv: Ogilla en i kompisgänget

Är det bara du eller är hon lika på mot de andra? En del är übersociala och har alltid nån på tråden och några sms i luften.
 
Sv: Ogilla en i kompisgänget

Om jag inte trivs eller känner mig klämd mellan idioter (;)) så beror det på personen hur jag hanterar det.

Gör det jag känner är bäst för mig och jag har slutat ta hänsyn till andras känslor om det inte passar mig. Inte så att jag bufflar på, men jag kan lätt dra mig undan eller om det inte uppfattas så säger jag ungefär som du skriver; "vi passar inte ihop, tycker jag" Typ.

Men än har jag inte stött på nån som inte helt fattat "dra sig undan i tystnad" - hinten. Men kan det viljas ha en förklaring.

Sen så kan jag berätta att min allra bästa vän är 7 år yngre än mig :p
 
Sv: Ogilla en i kompisgänget

Jag hade på ett artigt och snällt sätt sagt till tjejen såhär ungefär:

- Du, vi är ju ett gäng här som umgås, och ibland känner jag att jag inte hinner med att vara lika mycket/hänga med de andra i gänget/ mitt privatliv pga att du ( ringer, smsar, vill hitta på saker eller vad det nu handlar om). Jag tycker om att umgås med många olika personer och även med dig ibland, men just nu är det lite för mycket.

Det är svårt att prata med personer som kanske inte riktigt förstår att känslan av tycke inte är från bådas håll. Men att vara rak och tydlig samtidigt som man är artig och snäll mot personen brukar fungera utan att såra den andre. Då kan man alltid gå tillbaka till det samtalet man först hade om personen återigen blir för "på" framöver med att säga:

- Du, nu har det blivit lite mycket igen. Jag uppskattar att du rådfrågar/vill umgås med mig, men jag hinner/vill/kan inte så mycket som du vill.
 

Liknande trådar

Relationer Min bästa vän har varit otrogen mot sin man i ungefär 7 år, hon är nu inne på sin tredje vid sidan av-kille. Anledningen hon uppger för...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 824
Senast: Cafer
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 383
Senast: Petruska
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 687
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det sägs att man blir som sina föräldrar när man blir äldre. Jag har alltid fått höra att som kvinna så kommer jag att bli som min mamma...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp