C
Cernika
Våra kattungar är väldigt olika. Två av dem är rätt så korthåriga och de andra är väldigt lurviga. Var till veterinären häromdag och då pratade vi om det. Hon sa att kattungarna i samma kull kan ha olika pappor och det kan vara förklaringen! Lustigt tycker jag och lite lite intressant ur den synvinkeln att det är viktigt att föra stark avkomma vidare. Katter har ju inte så bra koll på vilka som är deras pappor, bröder och söner. Om man då får ungar med flera pappor så är ju sannolikheten större att man inte av misstag valt en olämplig pappa till sina barn.
Litegrann har vi trots allt satt detta ur spel genom att de flesta väljer att kastrera sina hankatter. Jag vet inte var honorna egentligen hittar alla hanar???? Jag skulle inte vilja ha en okastrerad hane av oro för att den skulle skvätta. Dessutom finns en oro att den helt enkelt sticker när det blir dags att leta efter en "snygg tjej"
Litegrann har vi trots allt satt detta ur spel genom att de flesta väljer att kastrera sina hankatter. Jag vet inte var honorna egentligen hittar alla hanar???? Jag skulle inte vilja ha en okastrerad hane av oro för att den skulle skvätta. Dessutom finns en oro att den helt enkelt sticker när det blir dags att leta efter en "snygg tjej"