Bukefalos 28 år!

the_connemara

Trådstartare
Läser ikapp Ridsport o bla Anna Hassös och Annelie Franks krönika.

Hur tänker ni om de allvarliga olyckorna? Varför de händer, har de blivit fler o varför, vad hade kunnat minska olycksrisken osv.
 
Läser ikapp Ridsport o bla Anna Hassös och Annelie Franks krönika.

Hur tänker ni om de allvarliga olyckorna? Varför de händer, har de blivit fler o varför, vad hade kunnat minska olycksrisken osv.


Frågan är om det verkligen blivit fler, eller om det är de sociala medierna som gör att vi får höra talas om alla olyckor snabbare och lättare.

Är ju fortfarande MÅNGA som rider utan hjälm. Den ena förklaringen dummare än den andra. För mig är det självklart att alla ska rida med hjälm.

Ett steg mot en säkrare ridning är om alla bar säkerhetsväst när de red. Tycker det borde vara obligatoriskt i alla tävlingsgrenar. (rider själv utan)
 
Frågan är om det verkligen blivit fler, eller om det är de sociala medierna som gör att vi får höra talas om alla olyckor snabbare och lättare.

Är ju fortfarande MÅNGA som rider utan hjälm. Den ena förklaringen dummare än den andra. För mig är det självklart att alla ska rida med hjälm.

Ett steg mot en säkrare ridning är om alla bar säkerhetsväst när de red. Tycker det borde vara obligatoriskt i alla tävlingsgrenar. (rider själv utan)

Jag tänkte dock på olyckorna i terrängmomentet här :D
 
Jag är en struts. Dvs jag tycker inte om att diskutera dödsolyckor på nätet utan sticker då huvudet i sanden.
 

Liknande trådar

Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 648
Senast: Cambrie
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
648
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 062
Senast: skogaliten
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp