Om du fick 5000 kr... (utbruten från Vad gör vi? Del CIX)

Jag hade satt in hälften på mitt ISK-konto och fixat med dem där. Den andra halvan hade jag i dagens läge spenderat på träningsutrustning, men under normala omständigheter hade det nog gått till någon inredningspryl/kökspryl och/eller några flaskor finare vin istället.
 
Hade dragit med bästa vännen på favoritrestaurang som vi inte har råd med för tillfället. Sen ett par svarta byxor å nån schyst tröja till jobbet.
 
Jag hade nog lagt i allt jag var sugen på och som jag normalt sett inte kostar på mig i min online-matkasse utan att kolla på priset.
Plus köpt en begagnad mountainbike (ev lagt på lite extra själv).
 
Kläder som inte behöver vara billigast möjliga. Ett par bra byxor av fritidstyp. Tåliga och bekväma vinterskor till kommande säsong. En jacka med någorlunda smickrande passform. SportBH.
Skulle behöva byta glas i glasögonen också. TS, finns det möjlighet att jag kan få mer än 5000?
 
Hoofjack (hov-stöd) eller en ny (begagnad kvalitet funkar också) cykel 😃

Min högt älskade cykel fyller tjugo år nästa år (vad tog de åren vägen?!).
Iofs, jag vill nog inte byta ut min gamla... jag kostar på den en service istället så kan jag köpa en hoofjack också! 😄
 
Har ett par hundratusen nu och eventuellt mer på ingång i form av arv. Lägger det på hög just nu hos SBAB, de har iaf 0,5% ränta 🤷🏻‍♀️ Betalade av det sista på bilen i en klumpsumma förra månaden. Vi funderar på att betala av hela huslånet inom ett par år.
Jag skulle hälla allt i min gård.
Nytt bättre värmesystem, solpaneler, nytt kök och nytt badrum.
Sedan så vore nog de pengarna slut.
 
Funderar på att måla om huset, så pengarna går dit i så fall. Annars in på resekontot i förhoppningen att det går att resa 2021.
 
5000:- just nu skulle bli nya kvalitetsdäck till en av mina bilar. Nu så får det bli prisvärda däck om en liten stund i stället.
I höst så skulle det bli nya Nokkian Hakka Pelitta till Peugeoten.
 
Om pengarna måste spenderas.. Jag skulle vilja ha ett par riktigt bra over ear-hörlurar som tar bort ljud runtomkring, men jag tror inte jag skulle klara att lägga så mycket pengar på det.. :o Kanske en laptop istället som är enkel att ta med och som är trevlig att skriva på :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 787
Hemmet Mer på temat glass, med inspiration från tråden om glasspriser och vad man kan köra i en glassmaskin. Vi äter mycket glass hemma, och...
2
Svar
22
· Visningar
1 375
Senast: Human
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Myrten
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 943
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp