Bukefalos 28 år!

Om du skulle köpa ny hund...

Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Saluki :love: Eller Borzoi
Fast sambon skulle nog inte hålla med om det ;)

Så om vi ska ta nåt vi båda gillar så blir det golden:)
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Irländsk terrier.

Har förälskat mig lite i rasen.
Mest för att den är snygg...
Och har humor.
Och rätt storlek.
Och rätt energi.

(Är mycket glad att jag har två unga, pigga pinnar så att jag slipper tänka på att skaffa någon ny hund... :angel:)
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

jag tycker ju att tervueren är fantastiskt fin hund och blir mer och mer nyfiken på den rasen även om mitt hjärta klappar mest för Newfoundland och Leonberger.
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Om jag köper med hjärnan: Holländsk herde.
Om jag köper med hjärtat: Ytterligare en weimaraner, merlad korthårig tax, lancashire heeler.
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

kl

Jag tror faktiskt att det skulle bli en Dvärgschnauzer. Går man enbart efter utseende vill jag ha en Italiensk vinthund. Men eftersom jag inte gör det så är det nog schauzern som står närmast nu.

Förstås, om jag inte tänkte alls hade jag skaffat tio Boxrar till.
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Staffordshire bullterrier.

Har men en gång skaffat stafffe vill man aldrig ha nåt annat. :D
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Säkerligen en malle till! Men jag skulle också vilja ha en schanuser :love:

Då vi jagar sambon och jag så är det väl mest troligt att det blir en jakthund först, kanske en basset artisien normand eller en bayersk viltspårhund. Sen vet jag att sambon gärna vill ha en gråhund eller jämte med...
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

En till beauceron, utan tvekan.

Finns en kull just nu som jag så väldigt gärna hade velat ha valp ifrån - mamman är kullsyster till mina två yngsta - men det finns i dagsläget inget vettigt sätt att lösa vardagen med valp, då jag inte längre kan ha med hund på jobbet så det blir tyvärr ingen valp nu.... :cry:
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Skulle bara hjärtat bestämma så hade det blivit rottis eller dobermann. Men börjar jag blanda in hjärnan också så blir det dobermann, då jag inte tror jag har en chans att hitta det jag vill ha bland rottisarna i alla fall inte här i sverige.
Medan bland dobbisarna vet jag att det går att hitta eftersom jag har ett livslevande exemplar liggande här hemma i soffan :-)

/Camilla
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

kl

Aussie eller Golden, men vi får hem vår nästa Aussie om en månad så den vinner nog :)
 
Sv: Om du skulle köpa ny hund...

kl

Ni som har beauceron; hur är de i sättet om man jämför med schäfer o rottis?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 887
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 395
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa I förrgår tog jag bort vår 11-åriga hund, hemmaavlivning. Vi har även en 6mån valp av samma ras, som även var med hemma vid...
Svar
7
· Visningar
904
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 591
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp