Om en jobbig och äcklig person

Tänkte skriva först mer om dethär ämnet men jag ångrade mig för det känns sååå dumt. Och jag fattar att dom flesta nog tycker att man ska berätta för nån vuxen men FÖRUTOM det. Så undrar jag vad man kan göra om man skriver med en typ äcklig eller jobbig person. Och ja jag har skickat bilder och skrivit saker som jag ångrar. Så vet att jag kanske borde blocka han men jag både vill och inte vill det. Fattar att ni nog tänker att jag är korkad och så men förutom dom äckliga och jobbiga sakerna så är han väldigt snäll och förstår också som dom flesta inte gör. Alltså kan skriva om ALLT så skriver han nåt bra tillbaka och svarar nästan alltid jätte snabbt. Och ja VET att jag ändå borde blocka och VET att jag borde prata med mina föräldrar eller dom här och inte nån jag inte ens känner egentligen. Men det bara blev så kan man säga och det var sååå skönt att skriva med han. Som att skriva här fast till bara en person som verkar fatta och liksom vill lägga sin tid på mig som inte han känner heller. Så kändes som en kompis. Men sen är det dom dåliga sidorna om typ äckliga saker. Så jag vet inte vad jag ska göra! För både vill blocka och sluta skriva och inte. Och vill INTE berätta för mina föräldrar för dom skulle nog bli arga och tycka att jag var sååå korkad. Och ja det är jag ju också på ett sätt! Men skulle blockat och slutat skriva nästan direkt ifall han inte hade varit så snäll OCKSÅ och skrivit så mycket bra och hjälpsamt. Så vet inte riktigt vad jag vill mer än få ur det från tankarna bara. Och ifall nån skulle ha nåt bra tips så får ni såklart skriva men fattar att många nog tycker att jag bara ska blocka men det är inte så enkelt.
 

Jag svarar till alla i samma så hoppas det är okej. Men hinner inte skriva varsitt svar på allt för ska kolla på en film och så snart. Men iallafall så tack igen för alla svar och tips om länkar och radioprogram och sånt! Har kollat på polisens sida som nån länkade och det där ecpat och det var mycket bra info där! Men jag har inte lyssnat än men ska göra det ikväll eller inatt tror jag.
Och om hur jag fick kontakt med han så började han följa mig på instagram och kommentera bilder och så och sen började vi skriva där först.
Fattar hur ni menar med att nån som verkligen är snäll inte gör såna saker också. Och ja det är väl kanske samt. Men det snälla blir ju inte mindre snällt för det liksom? Om ni fattar hur jag menar. Men att om vi skriver om nåt och han har bra svar så det känns lite bättre så är det ju bra även om han har den dåliga sidan också. Men ja fattar hur ni menar också. Men sålänge jag inte träffat han kan det väl inte bli så mycket liksom bara han inte sprider nåt. Och jag skulle såklart inte gå med på att träffas!
Seriöst, det var en 13 år ung tjej som hoppade framför ett tåg för några år sedan efter att en "snäll" och "ung" kontakt pressade henne. Han var i 40-års åldern, en pappa, som senare dömdes för att ha utsatt henne och flera andra unga tjejer för hot och tvång på nätet. Han hade pressat henne att bl a skicka bilder. :(

Gör inte om hennes misstag, berätta för en vuxen och sluta skydda honom.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/susannes-dotter-tog-sitt-liv-efter-overgrepp-pa-natet
 
Känner du dig bekväm med att dela av dig här vad du har skickat till honom?
Om inte, är det ett starkt varningstecken.

Du verkar tycka att det är tillräckligt obekvämt för att behöva bolla det här.

Det är kanske så att han inte bett dig skicka något som verkligen du känner är över dina gränser för vad du är bekväm med. Men det är så här det ofta börjar.

De börjar med att skapa kontakt med en ung människa, får dig att känna tillit, att ni är vänner. Sedan ber han dig skicka något litet på dig, för att sedan flytta fram gränsen.

Det du redan skickat använts för att få dig att skicka mer och mer.

Det är därför jag tycker det är så viktigt att du tror på din magkänsla och dig själv.

Försök starta ett samtal med dina föräldrar, "jag har pratat med en kille ett tag, och jag är inte säker på att han är den han säger att han är. Ibland får jag en dålig känsla..."
 
Senast ändrad:
@EmmaFilippa Risken är jättestor att han LURAR dig att han är ”ganska ung”. Risken är också jättestor att han LURAR dig att han är orolig och bryr sig om dig, just för att få dig på kroken. Snälla. Lyssna på alla här innan det gått så långt att du inte kommer ur det. Berätta för föräldrarna nu. Det blir inte bättre av att vänta. (Och igen (om du inte redan gjort det) lyssna på sommarpratet jag skrev om innan. Hon som pratar har varit fast i en sådan situation men kom ur det till slut. Det började exakt som det du skriver om nu och det gör mig riktigt illa till mods. 💔)
Jag har börjat lyssna på det nu. Och ja det är typ läskigt för som hon beskriver om hur dom började prata och så är EXAKT som för mig. Som att det skulle vara jag som sa det liksom. Men tror inte att det skulle bli som för mig som för henne att hon började träffa såna äckel gubbar. Fast hon tänkte väl inte att hon skulle göra det heller innan det blev så så fattar att hon kanske också tänkte före att hon inte skulle träffa nån äckel gubbe.
 
Det här att han växlar mellan att vara snäll och obehaglig får mig att tänka på att det är samma mekanismer som i förhållanden där den ena personen slår den andra.

Såna förhållanden brukar också börja med att "det är bara han som förstår mig" till att det blir väldigt destruktivt och våldsamt till slut.

Klipper in lite från Roks om normaliseringsprocessen, dvs det som händer när man börjar gå med på mer och mer saker än man ursprungligen tänkte sig:

"Växling mellan våld och värme. Att visa upp två helt motsatta sidor inför andra skapar alltid förvirring. Det gamla förhörstricket ”Good cop/bad cop” är ett välkänt exempel på denna teknik, liksom Stockholmssyndromet. Kvinnor i misshandelrelationer talar ofta om mannens dubbelnatur (Dr Jekyll och Mr Hyde). Ju mer isolerad kvinnan blir, desto tacksammare blir hon också över de tillfällen då mannen ger henne ömhetsbevis. Det blir han som tröstar henne för de missgärningar han själv utsatt henne för.

Resultat: Kvinnan blir känslomässigt beroende av våldsverkaren, eftersom bara han kan avgöra hur hon ska må. Mannen blir Gud."

Nu har ju du bara haft kontakt med den här personen på nätet, men han har tydligen redan börjat förvirra dig genom att växla mellan att vara trevlig och vara otrevlig. Så bryt kontakten!

Snälla tänk inte att "det är annorlunda för mig, jag klarar mig bättre" än sommarprataren, tjejer i artiklar osv. Det är helt vanliga människor som råkar ut för såna här bedragare. Vem som helst kan drabbas.

Kan du visa nån sköterska eller läkare det han skickat? Kanske lättare att prata med en professionell person till först, och dina föräldrar senare. Och dina föräldrar blir bara arga på honom.

Men stäng ditt Instagram för folk du inte känner, det är tryggare så.
 
Det här att han växlar mellan att vara snäll och obehaglig får mig att tänka på att det är samma mekanismer som i förhållanden där den ena personen slår den andra.

Såna förhållanden brukar också börja med att "det är bara han som förstår mig" till att det blir väldigt destruktivt och våldsamt till slut.

Klipper in lite från Roks om normaliseringsprocessen, dvs det som händer när man börjar gå med på mer och mer saker än man ursprungligen tänkte sig:

"Växling mellan våld och värme. Att visa upp två helt motsatta sidor inför andra skapar alltid förvirring. Det gamla förhörstricket ”Good cop/bad cop” är ett välkänt exempel på denna teknik, liksom Stockholmssyndromet. Kvinnor i misshandelrelationer talar ofta om mannens dubbelnatur (Dr Jekyll och Mr Hyde). Ju mer isolerad kvinnan blir, desto tacksammare blir hon också över de tillfällen då mannen ger henne ömhetsbevis. Det blir han som tröstar henne för de missgärningar han själv utsatt henne för.

Resultat: Kvinnan blir känslomässigt beroende av våldsverkaren, eftersom bara han kan avgöra hur hon ska må. Mannen blir Gud."

Nu har ju du bara haft kontakt med den här personen på nätet, men han har tydligen redan börjat förvirra dig genom att växla mellan att vara trevlig och vara otrevlig. Så bryt kontakten!

Snälla tänk inte att "det är annorlunda för mig, jag klarar mig bättre" än sommarprataren, tjejer i artiklar osv. Det är helt vanliga människor som råkar ut för såna här bedragare. Vem som helst kan drabbas.

Kan du visa nån sköterska eller läkare det han skickat? Kanske lättare att prata med en professionell person till först, och dina föräldrar senare. Och dina föräldrar blir bara arga på honom.

Men stäng ditt Instagram för folk du inte känner, det är tryggare så.
Nej jag vet för tror ju inte att hon i sommarpratet eller nån annan har tänkt att dom ska börja prata med nåt äckel och träffa han och bli utsatt för såna hemska saker. Utan det bara blev nog så liksom. Så fattar att dom nog också tänkte som mig först. Så jag SKA sluta skriva med han. Så ska bara komma på hur. Och vet inte om jag vill berätta för nån sköterska eller så ifall dom skulle tycka att jag inte ska få ha telefonen på natten då. För det var lite prat om att jag inte skulle få ha det för jag kollar på den om jag inte kan sova så dom trodde typ att jag höll mig vaken med flit. Men förklarade sen så läkaren fattade men om dom får veta dethär så kanske dom ändå bestämmer att jag inte ska få ha den på natten. Alltså vet inte att dom skulle tycka så men är iallafall rädd för det om jag berättar om dethär.
Och om instagram så ja jag vet att det är bäst att inte ha den öppen egentligen. Men ganska många som kanske man känner igen från tävlingar och sånt så kanske man får fler följare för att dom har sett nåt inlägg. Och att dom känner igen ponnysarna eller sånt så är det ju kul att dom kan se liksom.
 
Du behöver inte tänka så mycket på _hur_ du ska sluta skriva med honom.
Bara ta bort honom från den plattform ni chattat på, och blockera.

Du behöver inte förklara något.

Håller med. Det behövs inga undanförklaringar eller slinger. Bara blockera och bli arg för att någon försöker utnyttja.

Jag har absolut haft mina sociala media stängda. Vissa saker låter jag vara öppna, så går det att identifiera mig ändå. Enstaka foton och så.
 
Så jag SKA sluta skriva med han. Så ska bara komma på hur. Och vet inte om jag vill berätta för nån sköterska eller så ifall dom skulle tycka att jag inte ska få ha telefonen på natten då. För det var lite prat om att jag inte skulle få ha det för jag kollar på den om jag inte kan sova så dom trodde typ att jag höll mig vaken med flit. Men förklarade sen så läkaren fattade men om dom får veta dethär så kanske dom ändå bestämmer att jag inte ska få ha den på natten. Alltså vet inte att dom skulle tycka så men är iallafall rädd för det om jag berättar om dethär.
Bra. Du är väldigt klok. Det lättaste är nog att bara blockera, som sagt det finns så många andra som är snälla utan att det är falskt och med intentioner.
Försök berätta för dina föräldrar :heart jag tror verkligen det skulle bli en lättnad. Fundera ut något sätt att börja prata med dem som du känner dig någorlunda bekväm med så det känns lättare. Tvivlar dock på att de kommer bli arga eller besvikna hur du än säger det.

Självklart ska du inte få någon form av telefonförbud pga detta heller (tycker jag) du visar ju tydligt att du är klok och har lärt dig ett och annat. Fortsätt lära dig, för det kan hända igen och ju mer förberedd du är desto bättre. Det är inte ditt fel att dessa hemska personer finns.

Hejar på dig!
 
Men det snälla blir ju inte mindre snällt för det liksom? Om ni fattar hur jag menar. Men att om vi skriver om nåt och han har bra svar så det känns lite bättre så är det ju bra även om han har den dåliga sidan också. Men ja fattar hur ni menar också.

Vad är snällhet egentligen då? Han skriver sånt som känns bra för att läsa, men han gör inte det för att han bryr sig om dig. Han gör det för att du sedan ska göra som han vill, som att ta emot äckliga bilder på honom och att skicka bilder på dig själv. Och att berätta saker om dig som han kan använda för att förstå ännu bättre vad han ska säga till dig så att det känns snällt och du inte ska blocka honom. Och så kan hota med att sprida allt du skickat för att få dig att göra som han vill. Hans "snällhet" är alltså inte pga omtanke om dig, utan för att skaffa sig sätt att kunna använda dig för sin egen njutning.

Jag vet inte om du lagt ut något på Instagram som visar att du är inlagd eller att du mår dåligt, men sådana här personer är experter på att leta upp unga tjejer som är sårbara och som behöver "snälla ord". Han förstår att du just nu kämpar mot en sjukdom, och att du just nu har en massa ångest och självhat, och att du därför är extra mottaglig för hans ord. Det har alltså egentligen inget med "snällhet" att göra, han spelar snäll för att utnyttja din situation och försöker nu få dig allt längre in i hans nät.

Men kom ihåg att det är inte du som har gjort fel! Det ligger helt och hållet på honom! Det är jag helt övertygad om att de vuxna i din närhet också kommer att tycka, att sådana här män söker upp unga tjejer på nätet är ett välkänt fenomen.

Men sålänge jag inte träffat han kan det väl inte bli så mycket liksom bara han inte sprider nåt. Och jag skulle såklart inte gå med på att träffas!

Och om han hotar med att sprida allt, vad gör du då? En bra sak med att berätta nu, så snabbt som möjligt, är att han tappar all makt över dig och hotet att sprida funkar liksom inte längre.

Var rädd om dig! Låt inga sunkiga män ta makten över dig! ❤
 
Bra. Du är väldigt klok. Det lättaste är nog att bara blockera, som sagt det finns så många andra som är snälla utan att det är falskt och med intentioner.
Försök berätta för dina föräldrar :heart jag tror verkligen det skulle bli en lättnad. Fundera ut något sätt att börja prata med dem som du känner dig någorlunda bekväm med så det känns lättare. Tvivlar dock på att de kommer bli arga eller besvikna hur du än säger det.

Självklart ska du inte få någon form av telefonförbud pga detta heller (tycker jag) du visar ju tydligt att du är klok och har lärt dig ett och annat. Fortsätt lära dig, för det kan hända igen och ju mer förberedd du är desto bättre. Det är inte ditt fel att dessa hemska personer finns.

Hejar på dig!
Tack :heart Vet att jag borde bara blocka han men är ganska rädd för om han sprider nåt då eller försöker få kontakt på nåt annat sätt. Kanske är överdrivet men han kan nog ganska lätt hitta mig ifall han försökte. Alltså han kanske inte alls skulle det men bara OM. Men jag kom på att jag kanske kan skriva till han typ att mina föräldrar råkade se och blev arga och typ att dom har sagt att jag inte får fortsätta skriva med han och att dom kommer polisanmäla ifall han skriver igen eller sprider nåt. Så kanske han inte gör det iallafall.
 
Tack :heart Vet att jag borde bara blocka han men är ganska rädd för om han sprider nåt då eller försöker få kontakt på nåt annat sätt. Kanske är överdrivet men han kan nog ganska lätt hitta mig ifall han försökte. Alltså han kanske inte alls skulle det men bara OM. Men jag kom på att jag kanske kan skriva till han typ att mina föräldrar råkade se och blev arga och typ att dom har sagt att jag inte får fortsätta skriva med han och att dom kommer polisanmäla ifall han skriver igen eller sprider nåt. Så kanske han inte gör det iallafall.
Säkrast är att bara blocka utan att skriva någonting. Att skriva något är att ge en öppning för utpressning.
 
Tack :heart Vet att jag borde bara blocka han men är ganska rädd för om han sprider nåt då eller försöker få kontakt på nåt annat sätt. Kanske är överdrivet men han kan nog ganska lätt hitta mig ifall han försökte. Alltså han kanske inte alls skulle det men bara OM. Men jag kom på att jag kanske kan skriva till han typ att mina föräldrar råkade se och blev arga och typ att dom har sagt att jag inte får fortsätta skriva med han och att dom kommer polisanmäla ifall han skriver igen eller sprider nåt. Så kanske han inte gör det iallafall.
Som @nullo-modo skriver är det absolut säkrast för dig att bara blocka helt utan att skriva något. Jag vet att det är superläskigt det här med att han skulle kunna sprida något, men tyvärr är det så att om du skriver något alls ger du honom en öppning för utpressning och för att skrämma dig till tystnad och att fortsätta skriva. Skriver du inget är det oftast förövaren som blir rädd i stället.
Skräm honom, låt honom inte skrämma dig. :heart

Tänk över om du vill spara lite bevis till senare, det kan bli värdefullt sen om något händer.
 
Tack :heart Vet att jag borde bara blocka han men är ganska rädd för om han sprider nåt då eller försöker få kontakt på nåt annat sätt. Kanske är överdrivet men han kan nog ganska lätt hitta mig ifall han försökte. Alltså han kanske inte alls skulle det men bara OM. Men jag kom på att jag kanske kan skriva till han typ att mina föräldrar råkade se och blev arga och typ att dom har sagt att jag inte får fortsätta skriva med han och att dom kommer polisanmäla ifall han skriver igen eller sprider nåt. Så kanske han inte gör det iallafall.
Hej,
Han är inte snäll, han låtsas vara snäll för att få sina sexuella behov tillfredsställda. Han spelar snäll. Han har inga ömma känslor till dig, ENDAST kåt och maktbegär.
Han kan ha delat dina bilder redan, för att värnar inte alls om dig så angående att sprida bilderna spelar det ingen roll om du blockar för har han tanke att sprida dom så är de redan spridda. Han skiter fullständigt i dig och dina känslor kring bilderna. Hämnd är inte något den sortens människor funderar kring.
Du måste försöka polisanmäla så dessa pedofiler stoppas ❤️❤️❤️
 
Akta dig snälla du. Säger inte att det är så men det där att vara snäll och vända sådär kan vara lite psykopatvarning. Min pappa "ville inte bo själv" efter skilsmässan från mamma, tyckte det var så smidigt att bo med sin barndomsvän som bodde hemma med sin gamla morsa !!! Bara det är ju galet mer eller mindre. Han var snäll, sååå snäll. Ända tills han började tjata (jag var ju tonåring) om att han ville ha min oskuld och visade sig för mig och ja, jag vill inte skriva ut resten men rörde mig aldrig.
Snäll???? På många sätt men ja han ÄR psykopat. Så är det bara. Min barndoms vän har aldrig någonsin låtit sina döttrar vara ensam hos morfar då hon fick veta allt. Jag ville ju inte berätta för mamma först, så jag mådde skit bra länge för jag la locket på. Ta hand om dig! ❤
 
Hej,
Han är inte snäll, han låtsas vara snäll för att få sina sexuella behov tillfredsställda. Han spelar snäll. Han har inga ömma känslor till dig, ENDAST kåt och maktbegär.
Han kan ha delat dina bilder redan, för att värnar inte alls om dig så angående att sprida bilderna spelar det ingen roll om du blockar för har han tanke att sprida dom så är de redan spridda. Han skiter fullständigt i dig och dina känslor kring bilderna. Hämnd är inte något den sortens människor funderar kring.
Du måste försöka polisanmäla så dessa pedofiler stoppas ❤️❤️❤️
Och det är för farligt för honom att sprida dina bilder till någon du faktiskt känner (för då går det att spåra dem tillbaka till honom), så risken för det är väldigt liten. Han har bilderna för att hota dig, så du skickar värre och värre bilder (och blir värre och värre bunden till honom) men slutar du ha kontakt med honom och blockar honom så kommer han inte att försöka spåra upp dig och hämnas, han kommer att rycka på axlarna, göra några till försök, och sen se dig som en som kom undan. Det finns inget värde för honom i att faktiskt hämnas på dig för det, tvärt om. Så blocka, blocka, blocka, och om du orkar, prata med någon vuxen om hur du kan gå vidare, men det viktigaste är att du inte har någon mer kontakt med honom. Alls.
 
Blocka! Som övriga skriver, det gör varken från eller till för risken att han sprider något. Och du är inte skyldig honom något, ingen förklaring, ingenting. Du har redan fått betala alldeles för mycket för hans "snällhet".
 
Vad är snällhet egentligen då? Han skriver sånt som känns bra för att läsa, men han gör inte det för att han bryr sig om dig. Han gör det för att du sedan ska göra som han vill, som att ta emot äckliga bilder på honom och att skicka bilder på dig själv. Och att berätta saker om dig som han kan använda för att förstå ännu bättre vad han ska säga till dig så att det känns snällt och du inte ska blocka honom. Och så kan hota med att sprida allt du skickat för att få dig att göra som han vill. Hans "snällhet" är alltså inte pga omtanke om dig, utan för att skaffa sig sätt att kunna använda dig för sin egen njutning.

Jag vet inte om du lagt ut något på Instagram som visar att du är inlagd eller att du mår dåligt, men sådana här personer är experter på att leta upp unga tjejer som är sårbara och som behöver "snälla ord". Han förstår att du just nu kämpar mot en sjukdom, och att du just nu har en massa ångest och självhat, och att du därför är extra mottaglig för hans ord. Det har alltså egentligen inget med "snällhet" att göra, han spelar snäll för att utnyttja din situation och försöker nu få dig allt längre in i hans nät.

Men kom ihåg att det är inte du som har gjort fel! Det ligger helt och hållet på honom! Det är jag helt övertygad om att de vuxna i din närhet också kommer att tycka, att sådana här män söker upp unga tjejer på nätet är ett välkänt fenomen.



Och om han hotar med att sprida allt, vad gör du då? En bra sak med att berätta nu, så snabbt som möjligt, är att han tappar all makt över dig och hotet att sprida funkar liksom inte längre.

Var rädd om dig! Låt inga sunkiga män ta makten över dig! ❤
Ja man nog kan fatta från vissa saker att jag är inlagd och mår dåligt och så fast har inte skrivit det rakt ut på Instagram. Men han kan nog ha fattat det. Men sen när vi började skriva mer så har jag ju berättat massor för han så nu VET han hur mycket som helst. Och vissa saker som jag har sagt till han vet INGEN annan. Så är ju inte bara pinsamma bilder utan att han kan sprida mina hemligheter också.
Och igår på kvällen så blev det att jag skrev med han ändå och först gjorde han så det kändes bättre och sen blev han jobbig och äcklig igen. Så loggade ut då sen inatt skulle jag bara kolla en sista gång och sen blocka han och då hade han skrivit andra saker som jag inte vet ifall det är så eller inte. Så då blev jag typ osäker och blockade inte han ändå utan blev att vi skrev lite mer. Vet inte riktigt hur jag ska förklara så det blir tydligt men han typ satte ihop saker som jag har berättat så jag blev jätte osäker om han har rätt eller inte. Så vet ännu mindre nu vem jag kan lita på och så.
Jag VET att det inte kommer bli bättre av sig självt så han slutar med det äckliga så måste ju göra nånting. Alltså jag VET det verkligen! Men också nu blev det ännu svårare för han har kanske en poäng med det han skrev inatt.
 
Nej, snälla, du måste blockera honom NU!

Han sätter myror i huvudet på dig och får dig att tvivla på dig själv! Sådana människor ska man hålla sig långt borta från! Det tror jag att nästan alla vuxna upplevt, att någon vrider och vänder på ens resonemang så man varken vet ut eller in.
Då är det enda rätta att bryta kontakten på direkten, innan han får mer kontroll över dig!

Snälla tro på oss tanter här! Du behöver inte den här personen i ditt liv!

Bara blockera honom och skit i honom hädanefter.

Du kanske kommer att känna lite saknad eftersom ni säkert haft bra stunder också, men det går över på några dagar.
 
Ja man nog kan fatta från vissa saker att jag är inlagd och mår dåligt och så fast har inte skrivit det rakt ut på Instagram. Men han kan nog ha fattat det. Men sen när vi började skriva mer så har jag ju berättat massor för han så nu VET han hur mycket som helst. Och vissa saker som jag har sagt till han vet INGEN annan. Så är ju inte bara pinsamma bilder utan att han kan sprida mina hemligheter också.
Och igår på kvällen så blev det att jag skrev med han ändå och först gjorde han så det kändes bättre och sen blev han jobbig och äcklig igen. Så loggade ut då sen inatt skulle jag bara kolla en sista gång och sen blocka han och då hade han skrivit andra saker som jag inte vet ifall det är så eller inte. Så då blev jag typ osäker och blockade inte han ändå utan blev att vi skrev lite mer. Vet inte riktigt hur jag ska förklara så det blir tydligt men han typ satte ihop saker som jag har berättat så jag blev jätte osäker om han har rätt eller inte. Så vet ännu mindre nu vem jag kan lita på och så.
Jag VET att det inte kommer bli bättre av sig självt så han slutar med det äckliga så måste ju göra nånting. Alltså jag VET det verkligen! Men också nu blev det ännu svårare för han har kanske en poäng med det han skrev inatt.
Det är precis det som är syftet, att du ska bli så osäker att du inte blockar och låter honom fortsätta.

Ser du mönstret i att du har bestämt dig för att avsluta, men det han gör hela tiden får dig att tvivla så mycket på dig själv att du låter hans ord infektera din hjärna och styra ditt handlande?
Ju längre du väntar och ju mer du låter honom påverka dina tankar desto svårare kommer det att bli. Det är därför att det är så viktigt att du avslutar NU.

Du vet innerst inne att det inte är någon snäll person och att han lurar dig, för någon som bryr sig på riktigt får en inte att bli osäker och orolig på det sättet och behöva vara rädd för vad personen ska göra.
När någon gör äckliga saker som en inte vill vara med om så ska en ALLTID ta sig därifrån. Oavsett vad annat som finns i kontakten med den personen (eller som en tror kan finnas där)

Den du ska lita på är dig själv och som du själv skriver så vet du att detta inte är bra för dig. :heart
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 269
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 957
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp