Om en jobbig och äcklig person

Tänkte skriva först mer om dethär ämnet men jag ångrade mig för det känns sååå dumt. Och jag fattar att dom flesta nog tycker att man ska berätta för nån vuxen men FÖRUTOM det. Så undrar jag vad man kan göra om man skriver med en typ äcklig eller jobbig person. Och ja jag har skickat bilder och skrivit saker som jag ångrar. Så vet att jag kanske borde blocka han men jag både vill och inte vill det. Fattar att ni nog tänker att jag är korkad och så men förutom dom äckliga och jobbiga sakerna så är han väldigt snäll och förstår också som dom flesta inte gör. Alltså kan skriva om ALLT så skriver han nåt bra tillbaka och svarar nästan alltid jätte snabbt. Och ja VET att jag ändå borde blocka och VET att jag borde prata med mina föräldrar eller dom här och inte nån jag inte ens känner egentligen. Men det bara blev så kan man säga och det var sååå skönt att skriva med han. Som att skriva här fast till bara en person som verkar fatta och liksom vill lägga sin tid på mig som inte han känner heller. Så kändes som en kompis. Men sen är det dom dåliga sidorna om typ äckliga saker. Så jag vet inte vad jag ska göra! För både vill blocka och sluta skriva och inte. Och vill INTE berätta för mina föräldrar för dom skulle nog bli arga och tycka att jag var sååå korkad. Och ja det är jag ju också på ett sätt! Men skulle blockat och slutat skriva nästan direkt ifall han inte hade varit så snäll OCKSÅ och skrivit så mycket bra och hjälpsamt. Så vet inte riktigt vad jag vill mer än få ur det från tankarna bara. Och ifall nån skulle ha nåt bra tips så får ni såklart skriva men fattar att många nog tycker att jag bara ska blocka men det är inte så enkelt.
 

Tillägg: vill du berätta vad det är för äckligt han gör? Vi dömer inte dig, det är inte ditt fel. Du har inte ansvar för vad han gör.

Men låt mig säga så här: det finns också en anledning till att lagen är strängt skriven för att skydda ungdomar under 18 år. Det är ganska lätt för en vuxen att på olika sätt lura/ta kontroll över en ungdom, just eftersom ungdomar inte har den livserfarenhet som vuxna har.
Hjärnan är inte färdigvuxen innan man är i 20-årsåldern.

Det här utnyttjar bedragare på nätet när de utger sig för att vara en helt annan person än de i verkligheten är.
 
Ja man nog kan fatta från vissa saker att jag är inlagd och mår dåligt och så fast har inte skrivit det rakt ut på Instagram. Men han kan nog ha fattat det. Men sen när vi började skriva mer så har jag ju berättat massor för han så nu VET han hur mycket som helst. Och vissa saker som jag har sagt till han vet INGEN annan. Så är ju inte bara pinsamma bilder utan att han kan sprida mina hemligheter också.
Och igår på kvällen så blev det att jag skrev med han ändå och först gjorde han så det kändes bättre och sen blev han jobbig och äcklig igen. Så loggade ut då sen inatt skulle jag bara kolla en sista gång och sen blocka han och då hade han skrivit andra saker som jag inte vet ifall det är så eller inte. Så då blev jag typ osäker och blockade inte han ändå utan blev att vi skrev lite mer. Vet inte riktigt hur jag ska förklara så det blir tydligt men han typ satte ihop saker som jag har berättat så jag blev jätte osäker om han har rätt eller inte. Så vet ännu mindre nu vem jag kan lita på och så.
Jag VET att det inte kommer bli bättre av sig självt så han slutar med det äckliga så måste ju göra nånting. Alltså jag VET det verkligen! Men också nu blev det ännu svårare för han har kanske en poäng med det han skrev inatt.
En sak kan du vara säker på: en person som vill dig väl är aldrig äcklig eller går över gränser.
 
Ja man nog kan fatta från vissa saker att jag är inlagd och mår dåligt och så fast har inte skrivit det rakt ut på Instagram. Men han kan nog ha fattat det. Men sen när vi började skriva mer så har jag ju berättat massor för han så nu VET han hur mycket som helst. Och vissa saker som jag har sagt till han vet INGEN annan. Så är ju inte bara pinsamma bilder utan att han kan sprida mina hemligheter också.
Och igår på kvällen så blev det att jag skrev med han ändå och först gjorde han så det kändes bättre och sen blev han jobbig och äcklig igen. Så loggade ut då sen inatt skulle jag bara kolla en sista gång och sen blocka han och då hade han skrivit andra saker som jag inte vet ifall det är så eller inte. Så då blev jag typ osäker och blockade inte han ändå utan blev att vi skrev lite mer. Vet inte riktigt hur jag ska förklara så det blir tydligt men han typ satte ihop saker som jag har berättat så jag blev jätte osäker om han har rätt eller inte. Så vet ännu mindre nu vem jag kan lita på och så.
Jag VET att det inte kommer bli bättre av sig självt så han slutar med det äckliga så måste ju göra nånting. Alltså jag VET det verkligen! Men också nu blev det ännu svårare för han har kanske en poäng med det han skrev inatt.
Han har tränat på det här länge. Han har lurat många barn och ungdomar tidigare. Han vet hur han ska få dig och alla andra unga tjejer han pratar med på nätet att tvivla på sig själva - så att han kan lura in er i sitt nät. Han är inte intresserad av att sluta med det äckliga - tvärtom vill han bli mer äcklig och slippa låtsas bry sig om. Det är bara en tidsfråga.

Snälla blocka honom nu.
 
Vet inte om det finns något sådant hos dig, men här jag bor har polisen Snapchat och messenger och Instagram där ungdomar kan skriva med dem och fråga saker eller berätta om otäcka grejer... Kan du kolla om det finns, och kanske skicka polisen några screenshots på vad han skrivit, går evt att göra anonymt. Han låter som en riktigt farlig person som inte borde få skriva med ungdomar....

Ang att han skulle sprida bilder eller info ang dig - nej, det brukar inte sådana folk göra, de brukar endast hota med det för att få vad de vill.... Sprider han något så är sannolikheten att han själv råkar illa ut (fängelse) ännu större....
 
Ja man nog kan fatta från vissa saker att jag är inlagd och mår dåligt och så fast har inte skrivit det rakt ut på Instagram. Men han kan nog ha fattat det. Men sen när vi började skriva mer så har jag ju berättat massor för han så nu VET han hur mycket som helst. Och vissa saker som jag har sagt till han vet INGEN annan. Så är ju inte bara pinsamma bilder utan att han kan sprida mina hemligheter också.
Och igår på kvällen så blev det att jag skrev med han ändå och först gjorde han så det kändes bättre och sen blev han jobbig och äcklig igen. Så loggade ut då sen inatt skulle jag bara kolla en sista gång och sen blocka han och då hade han skrivit andra saker som jag inte vet ifall det är så eller inte. Så då blev jag typ osäker och blockade inte han ändå utan blev att vi skrev lite mer. Vet inte riktigt hur jag ska förklara så det blir tydligt men han typ satte ihop saker som jag har berättat så jag blev jätte osäker om han har rätt eller inte. Så vet ännu mindre nu vem jag kan lita på och så.
Jag VET att det inte kommer bli bättre av sig självt så han slutar med det äckliga så måste ju göra nånting. Alltså jag VET det verkligen! Men också nu blev det ännu svårare för han har kanske en poäng med det han skrev inatt.
Snälla. Blockera honom nu.

Man ser mönstret så himla klart. Du hade bestämt dig för att blockera, men gjorde det ändå inte. För han gjorde dig osäker och vet precis vilka knappar han ska trycka på.
Du MÅSTE bli av med honom, helst igår, eller förra veckan.

Kan du be någon annan att blockera honom? Kan du ge någon du litar på access till din instagram? Är det bara på instagram han är?
Jag gör det gärna om du vill :)
 
Ja man nog kan fatta från vissa saker att jag är inlagd och mår dåligt och så fast har inte skrivit det rakt ut på Instagram. Men han kan nog ha fattat det. Men sen när vi började skriva mer så har jag ju berättat massor för han så nu VET han hur mycket som helst. Och vissa saker som jag har sagt till han vet INGEN annan. Så är ju inte bara pinsamma bilder utan att han kan sprida mina hemligheter också.
Och igår på kvällen så blev det att jag skrev med han ändå och först gjorde han så det kändes bättre och sen blev han jobbig och äcklig igen. Så loggade ut då sen inatt skulle jag bara kolla en sista gång och sen blocka han och då hade han skrivit andra saker som jag inte vet ifall det är så eller inte. Så då blev jag typ osäker och blockade inte han ändå utan blev att vi skrev lite mer. Vet inte riktigt hur jag ska förklara så det blir tydligt men han typ satte ihop saker som jag har berättat så jag blev jätte osäker om han har rätt eller inte. Så vet ännu mindre nu vem jag kan lita på och så.
Jag VET att det inte kommer bli bättre av sig självt så han slutar med det äckliga så måste ju göra nånting. Alltså jag VET det verkligen! Men också nu blev det ännu svårare för han har kanske en poäng med det han skrev inatt.
Jag tror inte att du behöver oroa sig för att hemligheter och bilder ska sprida sig. För konsekvenserna vid ett liknande förlopp skulle bli större för personen du pratar med, än för dig. Med det sagt så bör man kanske tänka till en och tio gånger på att skicka saker som man inte är bekväm med, så man slipper våndas över det som du gör nu. :)
 
Svarar till alla samtidigt för alla ni verkar ju tycka lika. Som jag även förstår att ni gör! Och fattar att det säkert är jätte tydligt för er att han är ett äckel och jag känner igen SÅ mycket när jag har lyssnat på program om sånt och läst och så. Så jag fattar liksom att allt säkert egentligen är falskt och ljug. Men ÄNDÅ så känns det som att en del av mig inte tror det. För att jag vet ju dom bra sakerna också. Fast jag fattar också det att han nog bara vill att jag ska tro att han bryr sig fast han inte gör det. Men det är ändå skönt att prata med han också. Så på ett sätt så känns det typ som det kanske är värt det att han är sådär ibland OM det inte blir värre och värre men jag fattar att den risken är stor. Fast det inte känns så. Men ja det är som att den smarta delen av mig vet att han är dum och äcklig och ljuger och jag måste blocka. Men har en korkad del av mig också som inte tycker det är värt att liksom förlora dom bra sakerna med han. Och dom delarna av mig bråkar med varandra hela tiden så det är helt omöjligt att tänka ordentligt.
 
Svarar till alla samtidigt för alla ni verkar ju tycka lika. Som jag även förstår att ni gör! Och fattar att det säkert är jätte tydligt för er att han är ett äckel och jag känner igen SÅ mycket när jag har lyssnat på program om sånt och läst och så. Så jag fattar liksom att allt säkert egentligen är falskt och ljug. Men ÄNDÅ så känns det som att en del av mig inte tror det. För att jag vet ju dom bra sakerna också. Fast jag fattar också det att han nog bara vill att jag ska tro att han bryr sig fast han inte gör det. Men det är ändå skönt att prata med han också. Så på ett sätt så känns det typ som det kanske är värt det att han är sådär ibland OM det inte blir värre och värre men jag fattar att den risken är stor. Fast det inte känns så. Men ja det är som att den smarta delen av mig vet att han är dum och äcklig och ljuger och jag måste blocka. Men har en korkad del av mig också som inte tycker det är värt att liksom förlora dom bra sakerna med han. Och dom delarna av mig bråkar med varandra hela tiden så det är helt omöjligt att tänka ordentligt.
Jag förstår helt och fullt hur du känner, har varit där själv många gånger så vet hur svårt det är. :heart

Men det är INTE värt det, utan det är direkt skadligt redan nu för dig att utsättas för detta! Trots att det känns jättebra ibland men det ska ALDRIG kännas jobbigt och äckligt!

I en sån här situation, när den kloka sidan och den känslosamma sidan bråkar med varandra MÅSTE man bara välja den kloka och göra det man egentligen vet är rätt.

Det kommer kännas jättejobbigt men man måste göra det ändå, man får känna hur man vill över det men man får inte låta känslorna styra över vad man gör.
 
Jag tror att det är ganska vanligt att man hoppas och vill att det ska vara på ett visst sätt. Det sätt som man först fått kontakt med någon på, till exempel. Då ser man bara de bra sidorna av en person, och ingenting annat.

Med tiden, när det hela inte är lika nytt och spännande längre, då börjar man se andra sidor i personen. Han eller hon kanske inte alls är sådan som han/hon verkade vara när man lärde känna varandra?
Och då kan man längta tillbaka till den bild av personen som man byggde upp i sin fantasi, den "perfekta personen" som förstår exakt vad man behöver och hur man fungerar, utan att man egentligen behöver förklara.

Nu verkar det som att du befinner dig i ett vägskäl där du upptäckt att den här personen har en massa sidor som du inte egentligen tycker är okej. Du skriver att han gör äckliga saker.
Då är det förståeligt att du vill att de sidorna av personen ska försvinna, och den snälla varianten komma tillbaka.

Men tyvärr funkar det inte så. Du har nu öppnat ögonen för att han har personlighetsdrag som gör dig illa till mods. Vi kan inte förändra en annan människa. Det enda vi kan göra är att bestämma hur mycket kontakt vi går med på att ha med olika människor.

Om kroppen signalerar fara — vilket den oftast gör när någon beter sig på ett sätt som vi tycker är konstigt/elakt/äckligt — då finns det orsak att lyssna. Man ska inte gå emot sin instinkt om någon okänd skrämmer en. Då ska man bara avsluta all kontakt, utan någon som helst förklaring.

Jag förstår verkligen att det är svårt för dig, men du kan inte fortsätta ha kontakt med den här personen. Det kommer inte att sluta väl.
Snälla berätta för en vuxen i din omgivning. Berätta för läkaren som du verkar ha sån bra kontakt med.
 
Svarar till alla samtidigt för alla ni verkar ju tycka lika. Som jag även förstår att ni gör! Och fattar att det säkert är jätte tydligt för er att han är ett äckel och jag känner igen SÅ mycket när jag har lyssnat på program om sånt och läst och så. Så jag fattar liksom att allt säkert egentligen är falskt och ljug. Men ÄNDÅ så känns det som att en del av mig inte tror det. För att jag vet ju dom bra sakerna också. Fast jag fattar också det att han nog bara vill att jag ska tro att han bryr sig fast han inte gör det. Men det är ändå skönt att prata med han också. Så på ett sätt så känns det typ som det kanske är värt det att han är sådär ibland OM det inte blir värre och värre men jag fattar att den risken är stor. Fast det inte känns så. Men ja det är som att den smarta delen av mig vet att han är dum och äcklig och ljuger och jag måste blocka. Men har en korkad del av mig också som inte tycker det är värt att liksom förlora dom bra sakerna med han. Och dom delarna av mig bråkar med varandra hela tiden så det är helt omöjligt att tänka ordentligt.


Vänd på situationen, skulle du känna dig snäll om du skickade äckliga bilder till 7åringar (eller andra betydligt yngre än dig) och hotade de med att sprida deras hemlisar och bilder?
Jag tror inte att du skulle känna dig snäll då, och jag tror inte 7åringens föräldrar skulle tycka att du var snäll...
Inget du skulle vilja skriva på instagram att du gillar att göra barn rädda och ledsna och få massa likes för att du är en bra människa....
 
Vad som gör mig orolig är att ju längre tid ni har kontakt desto svårare kommer det att vara för dig att bli av med honom. Han kommer bara att samla på sig fler och fler hållhakar på dig (foton eller ”bara” personlig information eller ”hemlisar”) och du blir mer och mer rädd att blocka/be honom dra åt skogen. Vad du egentligen borde göra alldeles nu direkt är att polisanmäla! (Förstår om det känns jobbigt dock, så då är blocka NU enda alternativet som finns kvar. Och berätta för någon! Jag misstänker att föräldrarna blir mer stolta än arga på dig över att du vågade sätta stopp och föräldrar har också varit unga och blir mest troligt inte totalt förfärade av det där med bilderna mm.)
Han är helt enkelt inte snäll. Han bryr sig inte ett smack om dig. Han vill bara snärja in dig. Och det är så sorgligt att läsa hur det verkar lyckas… :(
 
Okej, @EmmaFilippa jag tror såhär. Just nu så känns det troligen som om han är den enda som förstår dig, och som du kan prata med om alla möjliga saker, och om du blockar honom så känns det som att du kommer förlora det. Kanske är det även lite spännande att skriva med honom, du har ju inte så mycket roligt och interessant som händer i ditt liv just nu, så kanske det är lite av ett ljuspunkt att skriva med honom?

Det är helt normalt och lätt att förstå om det är så. Men du MÅSTE hitta någon annan att skriva eller prata med istället, någon som vill dig väl. För det vil inte denna killen/mannen, jag lovar.

Det finns massor av gratis chatt- och telefontjänster man kan kontakta om man behöver någon att prata med, och du kan vara helt anonym. Och vi är säkert många här på buke med som gärna skriver med dig om du behöver ventilera saker privat. Du behöver inte honom, du kan hitta någon bättre, som har minst lika många bra och snälla sidor utan de otäcka. :heart
 
Okej, @EmmaFilippa jag tror såhär. Just nu så känns det troligen som om han är den enda som förstår dig, och som du kan prata med om alla möjliga saker, och om du blockar honom så känns det som att du kommer förlora det. Kanske är det även lite spännande att skriva med honom, du har ju inte så mycket roligt och interessant som händer i ditt liv just nu, så kanske det är lite av ett ljuspunkt att skriva med honom?

Det är helt normalt och lätt att förstå om det är så. Men du MÅSTE hitta någon annan att skriva eller prata med istället, någon som vill dig väl. För det vil inte denna killen/mannen, jag lovar.

Det finns massor av gratis chatt- och telefontjänster man kan kontakta om man behöver någon att prata med, och du kan vara helt anonym. Och vi är säkert många här på buke med som gärna skriver med dig om du behöver ventilera saker privat. Du behöver inte honom, du kan hitta någon bättre, som har minst lika många bra och snälla sidor utan de otäcka. :heart
Ja det är typ exakt så som du beskriver som det känns. Och att han lägger ändå ganska mycket på att skriva med mig så då bryr han sig nog ändå på ett sätt. Fast jag fattar också att han kanske bara bryr sig om sig själv. Och sen det här vet jag låter HELT knäppt och konstigt och är jätte svårt att förklara så ni kan fatta. Men att antingen så är han snäll OCKSÅ och bryr sig. Och även ifall han inte är det påriktigt så hjälper det ju lite att skriva med han. Så är ju nånting bra med det också iallafall. Eller så är han bara dum och äcklig och luras. Som typ alla här tror också. Och isåfall är jag väldigt dum i huvudet som ändå skriver med han och då är det ju typ som mitt eget fel. För jag fortsätter göra saker som jag VET är fel och jag inte ska och kan bli dåligt. Och isåfall är det egentligen rätt åt mig ifall nåt värre händer för jag är så dum och fortsätter ha kontakt med han fast jag på ett sätt vet att det är en jätte dålig ide. Så har jag det ändå och nåt händer så är det bara mitt eget fel och det är på ett sätt som att jag vill ta den risken då för händer det så förtjänar jag det typ. Men ni fattar nog inte hur jag menar för är jätte svårt att förklara.
 
Ja det är typ exakt så som du beskriver som det känns. Och att han lägger ändå ganska mycket på att skriva med mig så då bryr han sig nog ändå på ett sätt. Fast jag fattar också att han kanske bara bryr sig om sig själv. Och sen det här vet jag låter HELT knäppt och konstigt och är jätte svårt att förklara så ni kan fatta. Men att antingen så är han snäll OCKSÅ och bryr sig. Och även ifall han inte är det påriktigt så hjälper det ju lite att skriva med han. Så är ju nånting bra med det också iallafall. Eller så är han bara dum och äcklig och luras. Som typ alla här tror också. Och isåfall är jag väldigt dum i huvudet som ändå skriver med han och då är det ju typ som mitt eget fel. För jag fortsätter göra saker som jag VET är fel och jag inte ska och kan bli dåligt. Och isåfall är det egentligen rätt åt mig ifall nåt värre händer för jag är så dum och fortsätter ha kontakt med han fast jag på ett sätt vet att det är en jätte dålig ide. Så har jag det ändå och nåt händer så är det bara mitt eget fel och det är på ett sätt som att jag vill ta den risken då för händer det så förtjänar jag det typ. Men ni fattar nog inte hur jag menar för är jätte svårt att förklara.
Det är ALDRIG ditt fel att han gör som han gör. Han är slug, han vet precis vad han ska göra. Han vet vad han ska säga för att få tjejer som dig att fortsätta ha kontakt med honom. Han vill att du ska tycka att han förstår, att han är snäll. Det är så såna som han gör. Han är snäll mot dig för att han ska få det han vill; han vill ha det äckliga. Det är därför han är snäll.
 
Ja det är typ exakt så som du beskriver som det känns. Och att han lägger ändå ganska mycket på att skriva med mig så då bryr han sig nog ändå på ett sätt. Fast jag fattar också att han kanske bara bryr sig om sig själv. Och sen det här vet jag låter HELT knäppt och konstigt och är jätte svårt att förklara så ni kan fatta. Men att antingen så är han snäll OCKSÅ och bryr sig. Och även ifall han inte är det påriktigt så hjälper det ju lite att skriva med han. Så är ju nånting bra med det också iallafall. Eller så är han bara dum och äcklig och luras. Som typ alla här tror också. Och isåfall är jag väldigt dum i huvudet som ändå skriver med han och då är det ju typ som mitt eget fel. För jag fortsätter göra saker som jag VET är fel och jag inte ska och kan bli dåligt. Och isåfall är det egentligen rätt åt mig ifall nåt värre händer för jag är så dum och fortsätter ha kontakt med han fast jag på ett sätt vet att det är en jätte dålig ide. Så har jag det ändå och nåt händer så är det bara mitt eget fel och det är på ett sätt som att jag vill ta den risken då för händer det så förtjänar jag det typ. Men ni fattar nog inte hur jag menar för är jätte svårt att förklara.
Jo, vi förstår nog mer än du tror. Det handlar inte om att du är "dum", jag tror nästan alla vi som varit unga under tiden internet funnits haft liknande erfarenheter av en eller flera män som försöker grooma unga tonåringar. Den som gör fel är han och uppmaningarna du får om att blocka/ta bort/avsluta kontakten handlar om att skydda dig själv innan något värre händer. Som jag förklarat tidigare så kan det på sikt vara skadligt för dig att prata av dig med honom även om det känns bra i stunden. Jag önskar dig all läkning du kan få men jag vill att den ska vara hållbar, alltså inte tack vare stödet från en potentiell pedofil eller annan sexualförbrytare. Det finns så många andra att söka stöd hos som inte samtidigt gör dig illa för egen vinning.
 
Det är inte ditt fel, och du förtjänar inte att råka illa ut.

Om du inte vill blockera honom nu, kan du åtminstone ta en paus från Instagram i två dagar och inte ens titta på meddelanden där? Bara låt bli att gå in där, och fundera igenom saken riktigt ordentligt under tiden?

Hur gammal är personen du chattar med, och brukar ni höras sent på kvällen?
 
Ja det är typ exakt så som du beskriver som det känns. Och att han lägger ändå ganska mycket på att skriva med mig så då bryr han sig nog ändå på ett sätt. Fast jag fattar också att han kanske bara bryr sig om sig själv. Och sen det här vet jag låter HELT knäppt och konstigt och är jätte svårt att förklara så ni kan fatta. Men att antingen så är han snäll OCKSÅ och bryr sig. Och även ifall han inte är det påriktigt så hjälper det ju lite att skriva med han. Så är ju nånting bra med det också iallafall. Eller så är han bara dum och äcklig och luras. Som typ alla här tror också. Och isåfall är jag väldigt dum i huvudet som ändå skriver med han och då är det ju typ som mitt eget fel. För jag fortsätter göra saker som jag VET är fel och jag inte ska och kan bli dåligt. Och isåfall är det egentligen rätt åt mig ifall nåt värre händer för jag är så dum och fortsätter ha kontakt med han fast jag på ett sätt vet att det är en jätte dålig ide. Så har jag det ändå och nåt händer så är det bara mitt eget fel och det är på ett sätt som att jag vill ta den risken då för händer det så förtjänar jag det typ. Men ni fattar nog inte hur jag menar för är jätte svårt att förklara.
Nej, du är inte dum i huvudet. Du är sjuk och du är psykiskt skör nu. Att fortsätta att skriva med den där typen kan mycket väl vara en sorts självskadebeteende även om du kanske inte själv ser det just nu. Det är monstret som trasslar till det för dig. Och ha inte dåligt samvete för att äcklet lägger tid på dig. Han tycker att han köper rätten att äckla sig på det sättet. Folk som bryr sig på riktigt ställer inte den sortens motkrav. Blocka blocka blocka.
 
Det är inte ditt fel, och du förtjänar inte att råka illa ut.

Om du inte vill blockera honom nu, kan du åtminstone ta en paus från Instagram i två dagar och inte ens titta på meddelanden där? Bara låt bli att gå in där, och fundera igenom saken riktigt ordentligt under tiden?

Hur gammal är personen du chattar med, och brukar ni höras sent på kvällen?
Jag kan iallafall försöka ta en paus men kan inte LOVA att jag kommer hålla det. Men kan försöka att inte kolla alls imorgon och tisdag.
Och sen alltså jag VET ju inte för fattar att han kan ljuga också men OM det är sant så är han 20. Och vi brukar höras lite olika tider men ganska ofta så är det ifall jag inte kan sova så skriver jag till han. Så ganska ofta sent men inte bara.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 264
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 934
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Burkfisk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp