Bukefalos 28 år!

Om gillningar och andra reaktioner på inlägg

Vad anser du om reaktioner på inlägg?

  • Jag anser det fungerar bra som det ser ut idag med gillningar och andra val.

    Röster: 141 63,2%
  • Jag skulle gärna se att det tillkommer några val ex.vis ogilla inlägg.

    Röster: 38 17,0%
  • Det borde återgå till att bara vara ett val, gilla.

    Röster: 15 6,7%
  • Reaktioner på inlägg borde helt tas bort, de gör mer skada en nytta.

    Röster: 15 6,7%
  • Jag bryr mig inte alls hur det blir.

    Röster: 14 6,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    223
Jag har haft åsikt om ändringar en gång tidigare på Buke. Har nog varit här 15 år. Jag är inte gnällig, jag är inte rädd för förändring.

Jag tycker det här var ett uruselt beslut. Det blir så platt och opersonligt och lär leda till användare som drar och att det blir en miljard inlägg med smileysar i istället. SÅ tråkigt!
Tror inte för en sekund att det här blir lyckat framöver när folk vant sig.
Helskum idé!
 
Ja, i den här tråden i alla fall! :D

Nej, skämt åsido, visst har väl forumet varit jätteaktivt de senaste månaderna?
Jag har ingen aning, egentligen. Men kan tycka helt ärligt att i en pågående diskussion är reaktionerna väldigt överflödiga. Läser man i efterhand, så är reaktionerna ganska förväntade. Jag föredrar en mer levande samtal, antar att jag är för stofilig för att förstå hur det kan vara så upprörande att reaktionerna görs om. Finns det fler än en reaktion på andra sociala medier som facebook och instagram? Nä va? Jag är osäker eftersom jag så sällan använder det.

Hur man kan 'hota' med att lämna forumet för att reaktionerna ändras, övergår mitt förstånd! 🤔
 
Jag har ingen aning, egentligen. Men kan tycka helt ärligt att i en pågående diskussion är reaktionerna väldigt överflödiga. Läser man i efterhand, så är reaktionerna ganska förväntade. Jag föredrar en mer levande samtal, antar att jag är för stofilig för att förstå hur det kan vara så upprörande att reaktionerna görs om. Finns det fler än en reaktion på andra sociala medier som facebook och instagram? Nä va? Jag är osäker eftersom jag så sällan använder det.

Hur man kan 'hota' med att lämna forumet för att reaktionerna ändras, övergår mitt förstånd! 🤔

Klart det är roligt med levande samtal och trådar, men jag ser inte hur att ta bort reaktionerna ska få folk att skriva mer inlägg. Förmodligen ersätts en enkel skrattagubbe med ett inlägg med dito gubbe istället, eller ett gilla med det gamla +1. Innan gillafunktionen kunde man logga in till fem eller fler sådana inlägg, och det ökade säkert statistiken men gjorde nog inte samtalen mer levande. :)
Jag tycker personligen att det är trevligt att kunna skumma en tråd, tramsa lite och uppskatta ett roligt inlägg med en kul gubbe!

Edit: Ja, det finns flera val på FB (Jag var tvungen att se efter. :o).
 
Klart det är roligt med levande samtal och trådar, men jag ser inte hur att ta bort reaktionerna ska få folk att skriva mer inlägg. Förmodligen ersätts en enkel skrattagubbe med ett inlägg med dito gubbe istället, eller ett gilla med det gamla +1. Innan gillafunktionen kunde man logga in till fem eller fler sådana inlägg, och det ökade säkert statistiken men gjorde nog inte samtalen mer levande. :)
Jag tycker personligen att det är trevligt att kunna skumma en tråd, tramsa lite och uppskatta ett roligt inlägg med en kul gubbe!
Men var mer än på buke kan du ge mer än en reaktion? Varför ska buke servera mer reaktioner än andra sociala mediia?

Jag tycker nog att de tre som nu finns i skrivande stund är ganska tillräckligt. Vill jag uttrycka mer så kan man
ju s k r i v a ett inlägg och lägga till smiley.
 
Men var mer än på buke kan du ge mer än en reaktion? Varför ska buke servera mer reaktioner än andra sociala mediia?

Jag tycker nog att de tre som nu finns i skrivande stund är ganska tillräckligt. Vill jag uttrycka mer så kan man
ju s k r i v a ett inlägg och lägga till smiley.

Jag använder messenger extremt mycket, älskar de reaktionerna! Som typ motsvarat de här. 7 stycken jag använder mer jämt fördelat där (pga vänner, samma jargong). De kompletterar bra tycker jag.

😍😂😲😔😠👍👎
 
Men var mer än på buke kan du ge mer än en reaktion? Varför ska buke servera mer reaktioner än andra sociala mediia?

Jag tycker nog att de tre som nu finns i skrivande stund är ganska tillräckligt. Vill jag uttrycka mer så kan man
ju s k r i v a ett inlägg och lägga till smiley.
För att Buke ÄR mer än andra sociala media förstås! :D
Sedan har man fler val på FB, som sagt, men jag tycker inte att de två sidorna används på samma sätt och tycker att det är rätt irrelevant.

Jag tror absolut inte att gillafunktionerna gör att folk skriver mindre. De som tänkt skriva ett inlägg kommer att skriva ändå, men ett snabbt knapptryck kan göra att man visar sitt engagemang mer i förbifarten när man ändå scrollar.
 
Jag tror absolut inte att gillafunktionerna gör att folk skriver mindre. De som tänkt skriva ett inlägg kommer att skriva ändå, men ett snabbt knapptryck kan göra att man visar sitt engagemang mer i förbifarten när man ändå scrollar.
Ja, och det kan man ju fortfarande göra, det är ju inte borttaget helt? Och tydligen använder man de nu existerande till att uttrycka sitt ogillande av åsikt på tydligt sätt ändå, vilket nog var @Gunnar s avsikt att elliminera men här ser man ju att det går ändå så jag tror nog de kvarvarande positiva reaktionerna i kombination med inlägg kan täcka resten av de önskade reaktionerna.
 
Ja, och det kan man ju fortfarande göra, det är ju inte borttaget helt? Och tydligen använder man de nu existerande till att uttrycka sitt ogillande av åsikt på tydligt sätt ändå, vilket nog var @Gunnar s avsikt att elliminera men här ser man ju att det går ändå så jag tror nog de kvarvarande positiva reaktionerna i kombination med inlägg kan täcka resten av de önskade reaktionerna.

Kan kan man givetvis, men om jag blev glad åt ett inlägg eller skrattade till av något roligt känns en neutral tumme upp rätt platt. Jag tror de flesta tolkar det som ett instämmande/medhåll helt enkelt.
De andra två är som flera uttryckt lite mer negativt eller känslosamt laddade. Självklart är det en vanesak, men det är uppenbart att väldig tmånga tycker att det är en tråkig och begränsande förändring.
Jag är en av dem. Att bläddra igenom trådarna och lämna en raktion här och där har blivit lite av en morgonritual.
 
Stelbent och 'konservativt'? Det är olika kommunikationskanaler?

Ja? Jag tyckte buke gick framåt med reaktionsmöjligheterna. Tycker det är rätt pilligt att redigera text här som 100 % mobilanvändare. Reaktionsmöjligheterna gjorde det enklare att interagera och delta tycker jag. Jag har redan bläddrat igenom ett gäng trådar utan att lämnat några spår och det känns lite tomt liksom.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 459
Senast: Gunnar
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 377
Senast: ginnies
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Roheryn
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 933
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp