Om gillningar och andra reaktioner på inlägg

Vad anser du om reaktioner på inlägg?

  • Jag anser det fungerar bra som det ser ut idag med gillningar och andra val.

    Röster: 141 63,2%
  • Jag skulle gärna se att det tillkommer några val ex.vis ogilla inlägg.

    Röster: 38 17,0%
  • Det borde återgå till att bara vara ett val, gilla.

    Röster: 15 6,7%
  • Reaktioner på inlägg borde helt tas bort, de gör mer skada en nytta.

    Röster: 15 6,7%
  • Jag bryr mig inte alls hur det blir.

    Röster: 14 6,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    223
Tycker att det är märkligt att man låter det finnas både en arg och en ledsen smiley men ingen glad. Signalvärdet i detta känns ju onekligen deppigt. Lika bra att 🎻👋🏼 Tack å heeej det var allt för meeeej!


Väl uttryckt! Nu lät det så otroligt självklart.


@Gunnar jag hoppas verkligen att du kan tänka om angående skrattemojin! Vi är uppenbarligen många som både använder och uppskattar den mycket.
 
Gud vad jag saknar 😂-knappen 😭😭😭😭 helt seriöst, det känns som att skratten på buke minskat kraftigt genom bara det, det är få som kommer att kommentera med bara ett ":rofl::rofl:" inlägg och då när man, så är det för mig iallafall, skriver något för att vara rolig så blir man osäker på om andra tycker att man är rolig och då slutar man skriva roliga saker pga osäkerheten. Det känns fel att reagera med ett hjärta på roliga inlägg.

Jag har älskat att skriva inlägg med humor och glimten i ögat pga folk reagerat med 😂, då har det inte känts så ensamt med min humor. Snälla @Gunnar, ta tillbaka den!
 
Tycker att det är märkligt att man låter det finnas både en arg och en ledsen smiley men ingen glad. Signalvärdet i detta känns ju onekligen deppigt. Lika bra att 🎻👋🏼 Tack å heeej det var allt för meeeej!
Jag tycker precis som du. Antingen kör man neutralt på enbart en "gilla"-knapp, eller så är det väl vettigare att behålla BÅDE positiva och negativa känsloreaktioner??
 
Förlåt, jag skrev det i ren ironi men det kanske framgick för dåligt. Jag håller helt med dig! :) Jag vill inte heller ha massinlägg med endast smileys.
Ja du ser, nej jag uppfattade inte ironin - sorry! 🙈 🤷‍♀️
Och så läste jag i din skojtråd om dejtingsvar och blev mer än lovligt förvirrad, eftersom du skriver där att du inte (heller) vill ha bara inlägg med smileys...
Så igentligen så håller vi med varandra och säger samma sak... 😘😘
 
Ja du ser, nej jag uppfattade inte ironin - sorry! 🙈 🤷‍♀️
Och så läste jag i din skojtråd om dejtingsvar och blev mer än lovligt förvirrad, eftersom du skriver där att du inte (heller) vill ha bara inlägg med smileys...
Så igentligen så håller vi med varandra och säger samma sak... 😘😘
Äsch, mitt fel. Jag ser nu att det inte alls var självklart att det var ironiskt menat :o 😘

Men precis, inlägg med bara smileys är ju jättetråkiga! Precis som inlägg (innan man kunde gilla) som bara bestod av "+1". Det tror jag ingen vill ha tillbaka heller!
 
Jaha, nu är angry-reaktionen borta också. Var det för att några i Vad gör vi tråden sa att vi skulle använda den istället för haha? I så fall kan jag bara tala för mig själv och jag sa det verkligen inte på fullaste allvar, utan mer som ett skämt.

Jag kan bara tala för mig själv och jag tycker faktiskt att det är bättre att du, @Gunnar, tar bort alla alternativ nu. Du har redan tagit bort alla roliga reaktioner och det roliga med dem. Varken like, heart eller sad är något vidare positivt, like känns mer som "jag gillar ditt inlägg, det var bra skriver", heart har jag redan skrivit om och sad talar väl för sig själv. Men det känns som att det behövs övertydlighet här nu, så: den kan ofta användas på samma inlägg som heart - med en kort text efter (tex "vad tråkigt att höra att katten Pelle gick bort ❤").

Ska vi alltså ha två reaktionsalternativ kvar (inte like inräknat), där båda kan användas på samma inlägg? Vad är meningen med att ha två reaktioner som säger i princip samma sak? Helt ärligt så har Buke över en natt blivit så mycket tråkigare. För mig var alla reaktioner något positivt som symboliserade bukefalos och nu är de borta. Puts väck. Gör om, gör rätt @Gunnar.
 
Jaha, nu är angry-reaktionen borta också. Var det för att några i Vad gör vi tråden sa att vi skulle använda den istället för haha? I så fall kan jag bara tala för mig själv och jag sa det verkligen inte på fullaste allvar, utan mer som ett skämt.

Jag kan bara tala för mig själv och jag tycker faktiskt att det är bättre att du, @Gunnar, tar bort alla alternativ nu. Du har redan tagit bort alla roliga reaktioner och det roliga med dem. Varken like, heart eller sad är något vidare positivt, like känns mer som "jag gillar ditt inlägg, det var bra skriver", heart har jag redan skrivit om och sad talar väl för sig själv. Men det känns som att det behövs övertydlighet här nu, så: den kan ofta användas på samma inlägg som heart - med en kort text efter (tex "vad tråkigt att höra att katten Pelle gick bort ❤").

Ska vi alltså ha två reaktionsalternativ kvar (inte like inräknat), där båda kan användas på samma inlägg? Vad är meningen med att ha två reaktioner som säger i princip samma sak? Helt ärligt så har Buke över en natt blivit så mycket tråkigare. För mig var alla reaktioner något positivt som symboliserade bukefalos och nu är de borta. Puts väck. Gör om, gör rätt @Gunnar.
Men nu vill jag ju ha den där superliken igen! :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 442
Senast: Gunnar
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 363
Senast: ginnies
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: Roheryn
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp