Om gillningar och andra reaktioner på inlägg

Vad anser du om reaktioner på inlägg?

  • Jag anser det fungerar bra som det ser ut idag med gillningar och andra val.

    Röster: 141 63,2%
  • Jag skulle gärna se att det tillkommer några val ex.vis ogilla inlägg.

    Röster: 38 17,0%
  • Det borde återgå till att bara vara ett val, gilla.

    Röster: 15 6,7%
  • Reaktioner på inlägg borde helt tas bort, de gör mer skada en nytta.

    Röster: 15 6,7%
  • Jag bryr mig inte alls hur det blir.

    Röster: 14 6,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    223
Jag använder i princip bara ”Gilla” och för mig räcker det, men jag tycker ändå det är bättre med fler val av smileys för de som gillar det. Nu blir det istället en massa onödiga (😬) inlägg med enbart smileys och annat som egentligen inte tillför något.

Jag är förövrigt förvånad att den ledsna smileysen fått stanna, för nog tusan kan man använda den på fel sätt också om man vill.

Håller med några andra att Wow-smileys var den som var mest onödig av de vi tidigare hade. De andra användes rätt flitigt av olika användare.
 
För min del så har reaktionerna ('like' är väl ok om man tycker ett inlägg är bra) varit något totalt onödigt från början, så jag blir inte ledsen av att se dem försvinna.
Däremot blir jag trött av denna klagomur, speciellt när det inte ens är säkert att ändringen blir permanent. Är det så otroligt viktigt att kunna använda emojis som svar så finns det andra sociala nätverk som är mer lämpade - fixa en Discord-server för er som är Bukevänner och -bekanta, till exempel. Att använda ett diskussionsforum som någon form av chattsida känns överhuvudtaget ganska malplacerat, speciellt när det redan existerar flera andra avenyer för den typen av interaktioner.
 
För min del så har reaktionerna ('like' är väl ok om man tycker ett inlägg är bra) varit något totalt onödigt från början, så jag blir inte ledsen av att se dem försvinna.
Däremot blir jag trött av denna klagomur, speciellt när det inte ens är säkert att ändringen blir permanent. Är det så otroligt viktigt att kunna använda emojis som svar så finns det andra sociala nätverk som är mer lämpade - fixa en Discord-server för er som är Bukevänner och -bekanta, till exempel. Att använda ett diskussionsforum som någon form av chattsida känns överhuvudtaget ganska malplacerat, speciellt när det redan existerar flera andra avenyer för den typen av interaktioner.
Jag anser inte att Buke är någon chattsida oavsett om reaktionerna finns eller inte. Däremot anser jag att det var roligare och inte lika grått när reaktionerna fanns. Det var ett enklare sätt att visa sin reaktion över ett inlägg med reaktionerna, än att behöva skriva ett (onödigt) inlägg med ett ord eller två emojis.

Nej, ingen har sagt att ändringen ska vara permanent. Men om jag ägde en sida som buke och ingen uttrycker sitt missnöje över en ändring så skulle i alla fall jag se det som att ändringen var välkommen och bra. Jag väljer att anta att @Gunnar tänker på samma sätt här. Och för att få Gunnar att ens överväga att ändra tillbaka, så kommer folk upp med argument som stärker deras åsikt. Med andra ord tror jag inte att någon har med avsikt att skapa någon klagomur här, bara framföra sin åsikt tillsammans med argument om varför den är bra.
 
För min del så har reaktionerna ('like' är väl ok om man tycker ett inlägg är bra) varit något totalt onödigt från början, så jag blir inte ledsen av att se dem försvinna.
Däremot blir jag trött av denna klagomur, speciellt när det inte ens är säkert att ändringen blir permanent. Är det så otroligt viktigt att kunna använda emojis som svar så finns det andra sociala nätverk som är mer lämpade - fixa en Discord-server för er som är Bukevänner och -bekanta, till exempel. Att använda ett diskussionsforum som någon form av chattsida känns överhuvudtaget ganska malplacerat, speciellt när det redan existerar flera andra avenyer för den typen av interaktioner.
Håller med. Det känns helt galet att folk nu med flit börjar skriva +1 och tiotio bara som någons sorts barnslig protest.

Och jag tycker också vissa använder forumet som chattsida. Evighetstrådarna är fortfarande skyddad verkstad och ett tätt gäng fullt med insideskämt. Det om något gör stämningen dålig på ett forum.
 
Håller med. Det känns helt galet att folk nu med flit börjar skriva +1 och tiotio bara som någons sorts barnslig protest.

Och jag tycker också vissa använder forumet som chattsida. Evighetstrådarna är fortfarande skyddad verkstad och ett tätt gäng fullt med insideskämt. Det om något gör stämningen dålig på ett forum.
Fast 1+ -inläggen fanns ju även långt innan ikonerna infördes.

Och vadå skyddad verkstad? Jag vet inte hur många evighetstrådar jag hoppar in i och ut från för jämnan, allt efter vad jag känner för. Jag har aldrig märkt av någon dålig stämning oavsett. Snarare tvärtom, evighetstrådarna är perfekta snacktrådar som även nya användare kan hoppa in i lite hur som.
 
Och vadå skyddad verkstad? Jag vet inte hur många evighetstrådar jag hoppar in i och ut från för jämnan, allt efter vad jag känner för. Jag har aldrig märkt av någon dålig stämning oavsett. Snarare tvärtom, evighetstrådarna är perfekta snacktrådar som även nya användare kan hoppa in i lite hur som.

Du har inte tänkt på om det kanske är så att du redan hör till innegänget så det är därför du inte märker av det? :idea: Jag vet att jag inte är den enda som reagerat på vibbarna i många av evighetstrådarna, men med stor sannolikhet så är jag nog en av dem som fått ta mest skit för att jag vågar nämna att allt inte är perfekt. Ingen som helst tanke på om det kanske ligger något i kommentarerna om stämningen, bara en massa gnäll och gärna även hintande i den "skyddade verkstaden" om att den som påtalar problemet nog är ganska dum i huvudet (jo, det har faktiskt hänt mig efter att jag tidigare påpekat att det finns en tydlig uppdelning). Snacka om att vara hemmablind.
 
Håller med. Det känns helt galet att folk nu med flit börjar skriva +1 och tiotio bara som någons sorts barnslig protest.

Och jag tycker också vissa använder forumet som chattsida. Evighetstrådarna är fortfarande skyddad verkstad och ett tätt gäng fullt med insideskämt. Det om något gör stämningen dålig på ett forum.

Det är just det jag gillar med buke, att det är så blandat med trams och seriösa djupare trådar. Det finns något för alla 😊
 
Du har inte tänkt på om det kanske är så att du redan hör till innegänget så det är därför du inte märker av det? :idea: Jag vet att jag inte är den enda som reagerat på vibbarna i många av evighetstrådarna, men med stor sannolikhet så är jag nog en av dem som fått ta mest skit för att jag vågar nämna att allt inte är perfekt. Ingen som helst tanke på om det kanske ligger något i kommentarerna om stämningen, bara en massa gnäll och gärna även hintande i den "skyddade verkstaden" om att den som påtalar problemet nog är ganska dum i huvudet (jo, det har faktiskt hänt mig efter att jag tidigare påpekat att det finns en tydlig uppdelning). Snacka om att vara hemmablind.
Jag känner definitivt inte att jag är med i "innegänget", det är väl snarare tvärtom. Jag har fått hur mycket däng som helst här genom åren och jag vet massor av användare som inte alls gillar mig och det jag skriver. Jag har ändå aldrig märkt av någon dålig stämning i evighetstrådarna. Det kanske är för att jag inte följer dem slaviskt, vad vet jag, men jag (som säkert kan uppfattas väldigt provocerande för vissa) har inte haft några bekymmer med att hoppa in i trådarna lite när som helst, eller hur som helst.
 
Du har inte tänkt på om det kanske är så att du redan hör till innegänget så det är därför du inte märker av det? :idea: Jag vet att jag inte är den enda som reagerat på vibbarna i många av evighetstrådarna, men med stor sannolikhet så är jag nog en av dem som fått ta mest skit för att jag vågar nämna att allt inte är perfekt. Ingen som helst tanke på om det kanske ligger något i kommentarerna om stämningen, bara en massa gnäll och gärna även hintande i den "skyddade verkstaden" om att den som påtalar problemet nog är ganska dum i huvudet (jo, det har faktiskt hänt mig efter att jag tidigare påpekat att det finns en tydlig uppdelning). Snacka om att vara hemmablind.
När jag registrerade mig hade jag inte haft något annat konto innan. Var alltså helt ny och tillhörde inget innegäng eller kände någon, skrev i Vad gör vi tråden och frågade om det var okej att hoppa in i tråden då det kändes som ett redan komplett gäng som fyllde sida upp och sida ner. Det var inga problem, alls. Det tog inte lång tid så hade flera personer skrivit välkommen, att tråden är öppen för alla eller liknande. Visst kändes det som att jag inkräktade på någons revir i början, men den känslan avtog snabbt.

Nu skriver jag lite då och då och upplever inget problem med att hoppa över några sidor läsning och sen hoppa in igen. Jag känner inte och anser inte att jag tillhör något gäng, men känner mig ändå inte utanför. Trådarna är öppna för alla liksom, sedan om ens åsikter är samma eller går isär är ju en annan sak.
 
Du har inte tänkt på om det kanske är så att du redan hör till innegänget så det är därför du inte märker av det? :idea: Jag vet att jag inte är den enda som reagerat på vibbarna i många av evighetstrådarna, men med stor sannolikhet så är jag nog en av dem som fått ta mest skit för att jag vågar nämna att allt inte är perfekt. Ingen som helst tanke på om det kanske ligger något i kommentarerna om stämningen, bara en massa gnäll och gärna även hintande i den "skyddade verkstaden" om att den som påtalar problemet nog är ganska dum i huvudet (jo, det har faktiskt hänt mig efter att jag tidigare påpekat att det finns en tydlig uppdelning). Snacka om att vara hemmablind.

Inte just till dig utan om evighetstrådarna. Det känns som att det problemet hade behövt en egen tråd och redas ut? Jag varken läser eller skriver i dem öht så jag har noll koll men ser att just detta lyfts upp lite överallt :)
 
När jag registrerade mig hade jag inte haft något annat konto innan. Var alltså helt ny och tillhörde inget innegäng eller kände någon, skrev i Vad gör vi tråden och frågade om det var okej att hoppa in i tråden då det kändes som ett redan komplett gäng som fyllde sida upp och sida ner. Det var inga problem, alls. Det tog inte lång tid så hade flera personer skrivit välkommen, att tråden är öppen för alla eller liknande. Visst kändes det som att jag inkräktade på någons revir i början, men den känslan avtog snabbt.

Nu skriver jag lite då och då och upplever inget problem med att hoppa över några sidor läsning och sen hoppa in igen. Jag känner inte och anser inte att jag tillhör något gäng, men känner mig ändå inte helt utanför.

Trådarna är öppna för alla liksom, sedan om ens åsikter är samma eller går isär är ju en annan sak.

Känner samma, hoppar in och ut ur den tråden och bara fått bra respons ❤️
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 410
Senast: Gunnar
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 206
Senast: ginnies
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Roheryn
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 857
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp