Om man får drömma lite .. 😊

Jag hade löst alla lån och renoverat huset för resten. Nytt tak, nya fönster, nytt badrum.

(Ja, det hade räckt även om vi löser alla lån. Vi har inte mycket lån).
 
Sparande, fonder, aktier är väl det som ligger närmast tillhands. Ska betala av alla lånen med ett arv så får se vad som blir över efter skatt mm. Renovera skulle också behövas
 
Köpt ny bil & transport samt HÄST.
Resten på sparkonto för att användas till drift och underhåll av de nya inköpen.

Semesterresa till bror m sambo då de har liten inkomst just nu.
 
Byta fasad, tak och montera solceller! Boka en längre resa i och lägga resterande på sparande, eller betala på lån. En miljon är inte "jättemycket" pengar. Vid fem miljoner skulle jag kunna göra ovanstående och bli skuldfri på köpet!
 
Jag skulle betala av 600-700 000 kr av bostadslånet på 1 350 000 kr, satt undan 100 000 kr som buffert och använt resten till att köpa en nyare bil.

Det skulle innebär att mina räntekostnader sjunker varje månad och jag skulle antagligen slippa kostnader för att reparera bilen framöver. Dessutom skulle jag inte behöva vara orolig för att det ska dyka upp en stor kostnad som jag inte kan betala.
 
Jag hade betalt av tillräckligt av bolånet på huset för att komma ned till amorteringsfri nivå, sen hade jag bytt värmesystem i huset och bytt fasad. Är det något kvar efter det hade jag sparat det.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 368
Senast: sthu
·
Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
665
Kropp & Själ Jag har så mycket tankar, drömmar och idéer. Känns nästan lite jäktigt stundtals att hinna med att göra dessa till verklighet. Men nu...
Svar
0
· Visningar
500
Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp