Bukefalos 28 år!

Ont att sätta in spiral?

Sv: Ont att sätta in spiral?

Fast bara för att man fött barn så kanske man inte tål all smärta i världen, typ som att de som fött barn inte ska klaga för de har ju ändå gjort något som är värre än så.

Konstigt resonemang tycker jag... att man ska förväntas klara det mesta upp till förlossningsont bara för att man fött barn en gång.

Nej, såklart klarar man inte allt bara för att man lyckats knö ut en unge. Men det är ju en sak att jämföra med och likan vid. Sen hur allvarligt man tar på jämnförelsen är upp till varje person.
Jag tar och säger det med en stor nya ironi;)
 
Sv: Ont att sätta in spiral?

Det känns knappt när den är uttagen! Jag var livrädd för att ut min första. Var beredd på att inte kunna åka tillbaka till skolan efteråt. Men det kändes lite under själva ingreppet men sen var det precis som vanligt.
Nu denna senaste som åkte ut var det likadant fast då kändes inte ens nånting alls!
 
Sv: Ont att sätta in spiral?

Ja, detsamma gjorde jag.
Jag har känt Aningsfull i rätt många år nu, och visste om att det var okej att skriva så - för att lätta upp stämningen lite helt enkelt.

Jag tänker absolut jämföra smärtan efter insättandet med smärtan efter mitt snitt, då kommer nog spiralen kännas som en barnlek till slut :D Vet jag att jag klarade det, så klarar jag en spiral..
 
Sv: Ont att sätta in spiral?

kl

Blir bara förbannad när man läser ärliga svar från er som varit med om insättande av spiral & att det gjorde ont.Min bm vet att jag absolut inte tål ngn form av smärta & försökte övertala mej att sätta in en koppar spiral & tyckte inte man skulle tro på alla som säger att det gör ont:devil:
Så nu kan jag enbart tänka mej att sätta in spiral under narkos, annars får det vara.
 
Sv: Ont att sätta in spiral?

Hur gick det efter ditt snitt då? Blev du fullpumpad med smärtstillande hela tiden?

Jag tålde inte morfinet och fick ingen effekt, vilket gjorde att mina 2 timmar på uppvaket var dom värsta i mitt liv.. Därefter fick jag andra sprutor uppe på BB, men kom dom med sprutan 5 min för sent så hade jag så ont att jag inte kunde andas ens. Och jag har en hög smärttröskel för sådant. Som tur var så gick denna extrema smärta över till dagen efter, då fick jag en spruta på morgonen men ingenting alls efter det - och då gjorde det inte ens ont när jag gick på promenader eller så. Vi tog en långpromenad ner till stans bästa hamburgerställe mindre än 1 dygn efter snittet :D
 
Sv: Ont att sätta in spiral?

Spinalbedövning vid snittet (hade med lite morfin i sprutan så det skulle hålla några timmar efter snittet)& värktabletter efteråt, panodil.
Trist att du inte tålde morfinet, det verkar inte vara så vanligt dock.
 
Sv: Ont att sätta in spiral?

Ja, jag hade också spinal, och sen morfin med där i. Men efter ca 20 min på uppvaket hade jag sådana enorma smärtor så det fanns inte. Fick morfinspruta efter spruta.. Inget tog bort smärtan, men jag fick däremot andningsstillestånd (Eller vad det nu heter) av morfinet, så alla maskiner skrek som besatta när jag försvann iväg. Fick Ketogan på BB, utan dom sprutorna kunde jag inte röra mig ens. Sen försvann det hipp som happ till dagen efter, då hade jag helt plötsligt inte ont alls längre.. Skitskumt! Men jag är glad över att bara haft ont i en dag, av en så stor operation..
 
Sv: Ont att sätta in spiral?

Jag satte in en hormospiral.

Idag mår jag mycket bättre. Som en lite lättare mensvärk, men i övrigt pigg och kry. Tack och lov för det!
 
Sv: Ont att sätta in spiral?

kl

Blir bara förbannad när man läser ärliga svar från er som varit med om insättande av spiral & att det gjorde ont.Min bm vet att jag absolut inte tål ngn form av smärta & försökte övertala mej att sätta in en koppar spiral & tyckte inte man skulle tro på alla som säger att det gör ont:devil:
Så nu kan jag enbart tänka mej att sätta in spiral under narkos, annars får det vara.

Kan iofs ärligt säga att jag inte kände någonting efter dubbel dos Ipren. När vi försökte sätta in k-spiral utan smärtstillande höll jag på att svimma av smärta. Efter dubbel dos Ipren käne jag ingenting. Helt ärligt.
 
Sv: Ont att sätta in spiral?

Mår illa av alla berättelser, ska kanske sluta läsa den här tråden.Man får ont bara av att läsa om det:eek::cry:
 
Sv: För vissa gör det hyfsat ont...

Jag tycker den här tjejen beskriver spiralinsättandet på ett, för mig, igenkännande sätt:

http://blogg.expressen.se/singelnojor/entry.jsp?messid=286269

Tänk vad olika det är, jag kände ingenting när jag tog ut min p-stav och fick inte ens ett blåmärke.
Jag låg i 30 minuter och 2 barnmorskor pilla i min livmoder, det var mer obehagligt än smärtsamt.

Av allt jag gjort, krossat handen, tatuera mig, piercat bröstvårtan, satt i/ta ur p-stav, fött barn och försökt sätta en spiral så gjorde det ondast att tatuera sig.

Jag läser om så många som verkligen har skitont när de försöker sätta i spiralen och jag undrar jämt, varför säger man inte stop och väljer nått annat?:confused:
 
Sv: För vissa gör det hyfsat ont...

Jag läser om så många som verkligen har skitont när de försöker sätta i spiralen och jag undrar jämt, varför säger man inte stop och väljer nått annat?:confused:

För att man kanske anser att smärtan går över snart och att man faktiskt vill testa spiralen.
 
Sv: Ont att sätta in spiral?

Hmm funderade på kopparspiral men efter att ha läst den här tråden tror jag nog att jag ångrat mig:eek::crazy: Fast vill eg ha p stav alla fall. Men dem var ju så satans dyra
 
Sv: Ont att sätta in spiral?

kl

Blir bara förbannad när man läser ärliga svar från er som varit med om insättande av spiral & att det gjorde ont.Min bm vet att jag absolut inte tål ngn form av smärta & försökte övertala mej att sätta in en koppar spiral & tyckte inte man skulle tro på alla som säger att det gör ont:devil:
Så nu kan jag enbart tänka mej att sätta in spiral under narkos, annars får det vara.

Förlåt :crazy:, men TS bad ju om ärliga svar :p

På tal om spiral, så tänker jag ta ut min på måndag. Är grymt missnöjd med biverkningar och annat.. Har haft min i över två år, och i långa perioder har jag mens i ca 3 veckor av en 4-veckors-period. Nu är jag inne i en sådan period och nu skiter jag i det, plockar ut den och får väl fixa annat p-medel. Är inne på p-plåster, men aldrig mer spiral.
 
Sv: Ont att sätta in spiral?

Hellre det än att man utsätter sig för det enbart på rekommendation av bm.
Fy...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 721
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag var nyligen på cellprovstagning och tyckte det gjorde rätt ont och hade även ont efteråt. Så hur mycket ondare gör det att sätta in...
Svar
11
· Visningar
4 268
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 251
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 545
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Vilken ras passar mig?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Bygga flyttbar ligghall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp