Bukefalos 28 år!

Ord ni inte står ut med?

"Förvärva" (eller frasen "tillfälle att förvärva":wtf:) och "representativ".

...och ja - jag knarkar hemnet lite väl mycket :angel:
Åh jag får fan utslag av det hå-hå-så-putslustiga begreppet "hemnetknarka". Jag känner bara: din jävla bourgeois, kom igen när du knarkar på riktigt och har riktiga problem! Eller något.
sterb179.gif



Förvärva och representativ är i alla fall allmänt vedertagna ord med vettig betydelse.
 
Folk som säger:
Han när det ska vara honom. :yuck:
"Bonnespråk" (skånska bönder) :yuck:
Hen :wtf:
Tisha för t-shirt :yuck:
Bebba istället för bebis :banghead:
Att det är "gott" att t.ex köra hem, gott att tvätta upp kläder osv. (hur fan kan det vara gott att köra hem osv?! Skönt att köra hem eller trevligt osvosov men inte fan gott.) :banghead:


Är väl det jag kommer på såhär..
 
Åh jag får fan utslag av det hå-hå-så-putslustiga begreppet "hemnetknarka". Jag känner bara: din jävla bourgeois, kom igen när du knarkar på riktigt och har riktiga problem! Eller något.
sterb179.gif



Förvärva och representativ är i alla fall allmänt vedertagna ord med vettig betydelse.

Touché :p
 
Joho! I alla fall om man kommer från norra Uppland :D

(jag säger dock bytte, har inte konverterat helt än. Men jag har börjat säga tynnre... :cautious:)

:D

Jag bodde i den delen av Uppland i sju år där de säger tröck, klöpp, lag, tynnre och böt. Det var lika fascinerande varje gång jag hörde det. Mina barn var strängt förbjudna att använda dessa ord :D
 
:D

Jag bodde i den delen av Uppland i sju år där de säger tröck, klöpp, lag, tynnre och böt. Det var lika fascinerande varje gång jag hörde det. Mina barn var strängt förbjudna att använda dessa ord :D

Japp, så låter det här! :D Däremot är tynnre det enda jag har lagt mig till med, som tur är ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp