Bukefalos 28 år!

Ord ni inte står ut med?

:D

Jag bodde i den delen av Uppland i sju år där de säger tröck, klöpp, lag, tynnre och böt. Det var lika fascinerande varje gång jag hörde det. Mina barn var strängt förbjudna att använda dessa ord :D

Glöm inte "bröve" :D. Vilket jag av någon anledning hörde mig själv säga för första gången flera år efter att ha utvandrat från Sverige :confused:.
 
Min kompis från Huskvarna säger "luggit" istället för "legat". Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att det är charmigt eller vämjeligt.
 
Värmländska tror jag är mer cykelen och nyckelen. Och detta eviga "gör" som i görstort eller görgött. :eek:

Och haggel. Det är nog bara i Värmland det hagglar ute.
 
Värmländska tror jag är mer cykelen och nyckelen. Och detta eviga "gör" som i görstort eller görgött. :eek:

Och haggel. Det är nog bara i Värmland det hagglar ute.
Kan nog stämma, jag blandade ihop de konstiga ändelserna. :crazy:
Jag har haft väldigt svårt för värmländska, trots min fd chef som var bra, men nu iom att min allra käraste väninna från Säffle har den dialekten har jag mycket lättare att ta den. Jag blir alltid så glad när vi hörs och trivs så väldigt bra i hennes sällskap, det enda jag tycker är synd är att vi inte lärde känna varandra redan första året på universitetet utan att det dröjde till andra. Roligt nog tycker hon precis samma sak. :)
 
Jag tycker det låter hemskt när sportjournalister säger att tex Zlatan är en irrationell spelare. Möjligen menar de oförutsägbar men irrationell är han ju inte
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp