Jag brukar säja "för all del!" när folk tackar för nåt jag fixar på jobbet, cirka hundra gånger om dagen. Tycker ni att det låter konstigt?
Och så tycker jag att Dinera skulle vara ett jättefint namn på ett fuxsto. Men det betyder Äta middag :crazy:
 
Jag vill ha ett bra ord för engelskans you're welcome.
Jag tycker det är ett trevligt uttryck.
Vad säger man på svenska när någon tackar för hjälpen? Ingen orsak, tack själv.
Låter fånigt.
Nemas problemas är en annan variant, kanske inte en äkta bra översättning men funkar istället för ingen orsak, tack själv osv, men jag gillar den. :)
Gillar att variera mig lite.
 
Jag brukar säja "för all del!" när folk tackar för nåt jag fixar på jobbet, cirka hundra gånger om dagen. Tycker ni att det låter konstigt?
Och så tycker jag att Dinera skulle vara ett jättefint namn på ett fuxsto. Men det betyder Äta middag :crazy:

Och jag har hamnat i en vana av att säga "Det var det lilla" varje gång någon tackar - ett jättemärkligt uttryck nu när jag reflekterar över det :p "För all del" låter bättre i mina öron.

Dinera är ju jättefint! Men jag tänker mer på den gamla spanska valutan än på den svenska betydelsen. En gammal spansk valuta är å andra sidan kanske inte heller det första man vill förknippa sin häst med... :D
 
Brukar nog säga, det var så lite så men nackdelen är väl att folk ofta svarar - men det var det ju inte, det var mycket för mig och då vet jag inte riktigt vad jag ska svara på det.

Egentligen är en bra ord som inte har någon helt korrekt översättning på engelska. It makes sense skulle jag nog översätta till ungefär: Det verkar logiskt.

Annars har jag fastnat lite vid ordet skuff, det är liksom gulligt även om det verkar få mig att bli dalkulla.

http://land.se/dialektoraklet/
 
"Oomkullrunkelig"
har fastnat så att det har en speciell plats hos mig.

Det är ett så bra sätt att benämna om en sten är redigt stor eller inte, ifall den är helt omöjlig att rubba med knuffar. Och sättet att göra konstruktionen att sätta ihop det till ett enda ord, dessutom med negationen i början väcker fascination Och så finns det väldigt få ord som börjar med två O.
 
"Oomkullrunkelig"
har fastnat så att det har en speciell plats hos mig.

Det är ett så bra sätt att benämna om en sten är redigt stor eller inte, ifall den är helt omöjlig att rubba med knuffar. Och sättet att göra konstruktionen att sätta ihop det till ett enda ord, dessutom med negationen i början väcker fascination Och så finns det väldigt få ord som börjar med två O.
Men runkelig?
jag förstår början av ordet
 
Rimfrost är ett favoritord hos mig med.
Första delen av första versen i julsången Ros i snö är så vacker tycker jag.

Julestjärna - ros i snö
Rimfrostgräs bär stjärnkristall
Än går sol i djupan sjö
Än föds barn i stall
Ljusets änglar finns
Sagan som du minns
Om än alla onda svärd
Vandrar kring vår värld
 

Liknande trådar

Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
19 185
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 233
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 265
Senast: Kakis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade en skicklig terapeut tyckte jag som jag litade på. Men hon pushade väldigt hårt. Och jag pushade mig själv för jag ville klara...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp