Orimliga saker som stör dig, del 2

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 122 163
Status
Stängd för vidare inlägg.
Möjligtvis om man är så galet omusklad att man har svårt att styra alls ;) Cykelkorg är dock att föredra så kasshelvetena ger fan i att åka in i hjulet för det är fan så satans skitrimligt störigt! Jag brukar packa en korgkasse med allt tungt och ta lättare grejer på styret för minsta möjliga skador på grejerna :p
Eller om man inte kan cykla... :angel:

Vi har en skänk i vår sal! Men vi har även en i vårt badrum dock .. :rofl::D
I salen finns även en bäddsoffa men ingen kristallkrona! :nailbiting: Men den hade väl då slagit ned i bordet.
Jag tycker fortfarande att kammaren är finare än salen :angel:

Ni har alltså en sal hemma fortfarande? Konceptet kök-kammare-sal har jag nog inte sett i bruk i hem möblerade efter 1930 eller så, så att vara under 90 och ändå ha en sal är nästan inte gammeldags längre, det är retro-hippt!:banana: Kör ni all in med sal-konceptet, alltså att ni använder den typ fem gånger om året, vid jul, påsk och födelsedagar?

Om kammaren är finare än salen så låter det iofs som en något moderniserad variant. Bäddsoffan borde väl också stå i kammaren, inte i salen. :cautious:I kammaren finns ofta en sängplats, nästan aldrig i salen.

Ni har alltså en sal hemma fortfarande? Konceptet kök-kammare-sal har jag nog inte sett i bruk i hem möblerade efter 1930 eller så, så att vara under 90 och ändå ha en sal är nästan inte gammeldags längre, det är retro-hippt!:banana: Kör ni all in med sal-konceptet, alltså att ni använder den typ fem gånger om året, vid jul, påsk och födelsedagar?

Om kammaren är finare än salen så låter det iofs som en något moderniserad variant. Bäddsoffan borde väl också stå i kammaren, inte i salen. :cautious:I kammaren finns ofta en sängplats, nästan aldrig i salen.
Nä, den är i sommarstugan. Men jag undrar om inte de kallar vardagsrummet här inne i stan för salen ibland också... :cautious:
I sommarstugan har vi kök+kammare+sal, och tv-rummet som jag kallar den är kammaren som vi använder mera till vardags. Medan salen används typ en gång om året om ens det, men det får ställa upp som ett slags gästrum också :laugh::D Och att jag tycker kammaren är finare är egentligen bara en smaksak :angel:
Här hemma har vi ett rum som jag tror kallas för salen ibland ..... där vi äter bara ibland vid speciella tillfällen när köket är för trångt, och när man fikar :grin:

Min familj är gammelmodig :laugh:

Jag stör mig på att jag inte kan ladda ned word 2010 :rage: jag har bara produktnyckel för programmet från då och det finns en sida på microsoft där man ska kunna ladda ned det, men näpp, det blir bara 404 - error :rage::rage::rage:
Det här med ny dator blir otroligt störigt ibland :grin:

Och jag säger att det beror alldeles på telefonnummer, även om jag generellt föredrar 070 istället för 0702. Mitt nr som exempel (men med andra siffror) ska sägas 070 123 05 05 allt annat är fel, fel, fel. Medan en bekants telefonnummer med fördel kan sägas 0707 15 25 15. Numret ovan skulle jag antagligen säga 070 202 02 02.

Ni har fel allihop. Siffror ska inte dras ihop alls utan sägas var och en för sig vilket gör hela 070/0702-diskussionen överflödig. Sådeså!
//Zebra som inte ens känner igen sitt hemnummer sen 20 år när folk slår ihop siffrorna

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
134 416
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 861
Senast: Takire
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam... 2
Svar
28
· Visningar
2 531
Senast: Ginne
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 560
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka