Bukefalos 28 år!

Orolig flickvän

Sv: Orolig flickvän

Han ska till läkare NU och behöver bli sjukskriven. Jag känner igen mig i allt. En dag tog det bara stopp. Jag stod och jobbade, och bara kände att nu tar det stopp. Lämnade allt och bara gick.
En arbetskamrat sa till mig efteråt att han såg det var något konstig, för jag jobbade och jobbade, men fick liksom inget gjort. Jag hade själv känt det så under en tid. Bad att få gå ner i tid för trodde det skulle bli bättre.
Under en tid jobbade jag bättre än vad jag gjort när jag jobbade heltid, men sen gick det neråt igen.
Han måste gå till läkare, han måste ringa i morgon. Och bli sjukskriven en ordentlig tid, så han känner att han kan sova, göra lite vad han vill, träffa vänner. Ja att han kommer ikapp med sitt liv. För nu tror jag han är på väg till botten, om han inte redan är där...
 
Sv: Orolig flickvän

Han var uppe halv elva. Höll på att ramla ur soffan av skräck när sovrumsdörren öppnades.

Han tog en smörgås. Vimsade runt lite i lägenheten, glömde vart han la smörgåsen som han nyss hade haft i handen sen gick han och la sig igen. Han sa att han inte kände sig utvilad och drömt en massa konstigt.

Jodå han ska ringa läkaren i morgon. Jag har försökt få honom att göra det länge men nu igår natt insåg han själv att det inte går längre.
 
Sv: Orolig flickvän

Det där att glömma är också ett tecken. Han ska ta upp alla såna saker..
 
Sv: Orolig flickvän

*kl*

En sak som är viktig... det är TVÅ frågor...
1) lönen
2) hälsan

Oavsett om lönen är fel eller ej och om han för högre lön el ej så kommer inte hälsan påverkas av det...

Han ska inte jobba skift om han mår så fruktansvärt dåligt av det, han kommer ju få följdsjukdomar osv, INTE VÄRT! :(
 
Sv: Orolig flickvän

Alla symptom som din pojkvän har, de hade jag för ca ett år sedan.

Jag kunde inte sova, glömde saker och ting, allmänt irriterad eller nedstämd, vaknade med hjärtklappning, drömde konstiga saker...
Fick ingen hjälp från vår företagsvård, men fick en bra läkare på vårdcentralen som ville utesluta alla "kroppsliga" fel som kunde orsaka symptomen.

Jag löste problemet själv, med lite hjälp av min sambo. Jag åkte på semester utan sambo, sen bytte jag jobb. Nu mår jag hur bra som helst!

Men har för mej att borrelia kan ge liknande symptom.

Håller tummarna att allt ordnar sej för er!
 
Sv: Orolig flickvän

Han ringde och väckte mig i morse och var glad och utvilad. Han sov ju från tre på eftermiddagen till fem på morgonen så det är klart :D

Han hade inte ringt till företagsvården än men han skulle göra det. Det hoppas jag att han gör också!

Jag vill inte att han fortsätter att jobba skift. Det är ju inte bara just skiftgången heller vad jag fattat det som utan det är även att det fattas en traversförare och det blir stressigt, han och en till får göra dubbelt jobb. Det är också miljön, ja i princip allt runt jobbet just nu som får honom att må dåligt.

Jag saknar den människan som jag blev tillsammans med. Även fast han aldrig låter hans mående gå ut över mig och att han ibland faktiskt försöker vara glad och positiv. Men jag mår oerhört dåligt av att se han så här låg som han är nu. Nu får jag lägga mina problem åt sidan (vilket bara är nyttigt) och hjälpa honom.
 
Sv: Orolig flickvän

Måste uppdatera. Han ringde till slut och fick prata med en som ställde massa frågor. Han berättade hur det var och så.

Han ska prova sömntabletter :rage: först i två veckor och efter dessa två veckor ska han få prata med en läkare. Är det bara jag som är negativ när jag säger att det är fel ände att börja på?
 
Sv: Orolig flickvän

Måste uppdatera. Han ringde till slut och fick prata med en som ställde massa frågor. Han berättade hur det var och så.

Han ska prova sömntabletter :rage: först i två veckor och efter dessa två veckor ska han få prata med en läkare. Är det bara jag som är negativ när jag säger att det är fel ände att börja på?

Helt otroligt. Ska man "droga" sig för fixa ett jobb, när kroppen säger ifrån att detta fixar inte den.

Snälla, ring VC i morgon igen, så fort telefontiden börjar och säg han ska ha en ny tid nu. Kanske du kan ringa?
 
Sv: Orolig flickvän

Jag tycker ni attackerar problemet från fel ände. Om problemet är jobbet, då ska han byta jobb. Ingen sjukskrivning kommer lösa problemet med arbetssituationen. Om det inte finns möjlighet till annat arbete på nuvarande arbetsplats, byt. Det kommer både gå fortare och smidigare än att trassla med fack och läkare. Och....det löser problemet.
 
Sv: Orolig flickvän

Jag är benägen att hålla med lite. Jag blev frisk direkt när jag blev uppsagd och fick ett år omställningsersättning.
 
Sv: Orolig flickvän

Jag tänker som du. Om problemet är jobbet, är sjukskrivning inte lösningen. Lösningen är att få ordning på jobbsituationen.

Att han får hjälp att sova, ser jag enbart som positivt. TS skrev ju att han har svåra sömnproblem. Även om de också beror på jobbet, så måste han ju sova.
 
Sv: Orolig flickvän

Problemet är ju att man måste överleva tills man får tag i ett annat jobb alternativ får till en förändring på arbetsplatsen. Det är också svårt att söka nytt jobb vara äppelkäck och motiverad på intervjuer när man är mentalt nerkörd.

Man låter det gå så långt innan man äntligen inser fakta och kommer fram till att det är jobbet som får en att må dåligt och man måste byta.
 
Sv: Orolig flickvän

Är det bara jag som är negativ när jag säger att det är fel ände att börja på?
Jag tycker att det är bra. Är han så sömndepraverad som du beskriver tänker han inte klart. Och för att ha ett bra samtal med en läkare eller någon annan heller för den delen så behöver han tänka klart och kunna resonera logiskt kring saker och ting på ett övertygande och vettigt sätt.

Får han sova ordentligt i två veckor är han på banan och är tillbaka till ett läge där han kanske är väldigt missnöjd, men i alla fall inte sömndepraverad.

Sen när han tänker klart och är med i matchen igen så har man ett samtal där man kan ta beslut och hitta en lösning på grundproblemet.
 
Sv: Orolig flickvän

Jag tycker att det är bra. Är han så sömndepraverad som du beskriver tänker han inte klart. Och för att ha ett bra samtal med en läkare eller någon annan heller för den delen så behöver han tänka klart och kunna resonera logiskt kring saker och ting på ett övertygande och vettigt sätt.

Får han sova ordentligt i två veckor är han på banan och är tillbaka till ett läge där han kanske är väldigt missnöjd, men i alla fall inte sömndepraverad.

Sen när han tänker klart och är med i matchen igen så har man ett samtal där man kan ta beslut och hitta en lösning på grundproblemet.

:bow::bow:
Det finns få saker som är så förödande för vår psykiska hälsa som sömnlöshet/sömnbrist, det kan framkalla manier o psykoser.

Det finns inget som är så läkande som sömn, även om den är konstlad.
 
Sv: Orolig flickvän

Har helt missat att så många skrivit i tråden sen sist jag uppdaterade.
Nu ska jag uppdatera igen.

Det går inte bra här hemma. Hans sömnproblem fortsätter. Klart som den att det fortsätter när de bara skriver ut läkemedel. Han fick Atarax som inte ens fungerar.

Han jobbade sön, mån, tis natt. I onsdags hade han ett helvete att sova. När jag gick upp på morgonen hade han badat under natten för att han frös så förbaskat :crazy:. Han vaknade runt 12.20 och var helt slut. Han hade somnat runt 6-7 på morgonen.
Han är inte rolig att ha att göra med heller när han har de här perioderna och jag förstår honom helt och hållet att han mår skit och har det jobbigt men om det här ska förstöra våran relation som annars är toppen så blir jag galen. Jag skyller inte på honom kanske är bra att poängtera och håller tyst när han inte är på bra humör.

Vi hade ju planerat att åka och handla kläder och ha roligt igår eftersom han var ledig. Det var han också himla ledsen över.

Jag har sagt att han måste ta tag i det här nu. Han ska inte behöva ha det såhär.

Nu har han förmiddag och sen ska de gå på treskift ett tag.
I natt snodde han en halv imovane av mig. Han var tvungen och det sa god natt efter 20 minuter. Perfekt ja, men inte bra att äta imovane om man inte har det på recept.

Jag vet inte hur jag ska göra. Jag kan ju inte bära honom till företagsvården och de verkar inte bryr sig. Han har tappat förtroendet för hans jobb och chef också, ett förtroende som för två år sen var riktigt bra. Ingen tar honom på allvar.
 
Sv: Orolig flickvän

Tyvärr så är jobb något extremt sällsynt i "hålan" vi bor i. Jag har gett sambon förslag att flytta men då kommer ju svaret att han inte har jobb där :banghead:. Jag har gett förslag på tjänsteledigt. Men han orkar liksom inte ta tag i något och jag förstår honom. Han vill säga upp sig men är ju rädd att han inte fixar det ekonomiskt.

Nu börjar jag se de riktiga symtomen på att han är på väg in i väggen på allvar. Han glömmer vad han letar efter, han glömmer vart han ställde vattenglaset som han hade i handen för några sekunder sen, han glömmer massor med smågrejer och det är inte likt honom.

Något som dock blivit bättre är att han om det är på grund av ataraxen eller något annat har haft bra dagar då han umgåtts med vänner, velat gå promenader, han tränar lite hemma och verkar ibland mer positiv än annars. Sen kommer jobbet ifatt honom och han blir låg.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 721
Senast: Zewz
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
14 431
Senast: Pilot
·
Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
17 501
Senast: rutans
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 294
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp