• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare SaraXX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 468
  • Visningar Visningar 12 883

Bukefalos 30 år!

Ja, tyvärr. Jag kan ju dock tycka att ska de diska honom så kan de väl plocka av honom redan nu så han inte får en chans att påverka loppet mer.
Såg nu vid varvningen ett gult kort vid hans namn så det kanske bara blev det. Men kommentatorerna har inte sagt något.

Edit: nu bekräftade de gult kort.

Ibland önskar jag att det fanns något slags "besiktning" även på människor, att du inte får tävla om inte kroppen mår bra. Liksom jag fattar att man vill tävla OS, men som jag förstod det så är hennes korsband avslitet redan? Många gånger tänker jag så när det gäller ryttare också, det tävlas med mer eller mindre brutna kroppsdelar, massor av smärtstillande osv. Varför finns det inte bättre regler för "fit to compete" typ..
Fast det kan vara så olika med korsband/knän. Har en kompis som har avslitet korsband och andra gången orkade han inte laga det igen. Han åker ganska avancerad utförsåkning och offpist. Han har inga planer på att fixa det.

Vonn har ju alltid åkt "på gränsen", man är ju alltid orolig när hon kör. Även när hon är hel.

Fast det kan vara så olika med korsband/knän. Har en kompis som har avslitet korsband och andra gången orkade han inte laga det igen. Han åker ganska avancerad utförsåkning och offpist. Han har inga planer på att fixa det.

Vonn har ju alltid åkt "på gränsen", man är ju alltid orolig när hon kör. Även när hon är hel.
Alltså säkert. Men jag tänker aldrig heja på och tycka det är en bra idé att pusha en trasig kropp, och har noll koll kokosboll på vem Vonn är och hur hon brukar åka. Det spelar ingen roll hur många exempel som ges när idrottspersoner som tejpar ihop hela sig för att fortsätta, proppar i sig massa smärtstillande för att orka och "det har minsann gått bra" - jag kommer aldrig tycka det är bra att inte låta kroppen läka.

Om man tänker positivt så körde ju resten av svenska laget upp ganska många placeringar. Vem vet, hade Sebastian lyckats med sitt skytte så.

Liknande trådar

• Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Bukefalos bokbingo 1 februari till 31 juli 2026
  • Buke mot Earth Overshoot Day
  • Biltält

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat